Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 14:13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mopon sähköistä
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2005 09:05 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Sehän on selviö, että valot pitää releistää, mutta on hyvä laittaa rele myös päävirralle. Tuossa sähkökaaviota katsellessa akulta mennään 30A paukun kautta virtalukolle, sieltä takaisin sulakerasiaan jossa jako kolmen 10A sulakkeen kautta eri kulutuslaitteille, mm. ajovalot. Normaalisti siis mahdollisuus 30A virran läpivientiin virtalukon kautta! Laitanpa sulakerasian yhteyteen releen ja tuolta 30A sulakkeelta piuha sen kautta edellämainittuun pisteeseen ja lukon kautta siis ohjaus jolle 2...6A paukku suojaksi. Valoreleet taas sinne minne mahtuu, tankin alle kai.. ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mopon sähköistä
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2005 14:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Sehän on selviö, että valot pitää releistää, mutta on hyvä laittaa rele myös päävirralle. Tuossa sähkökaaviota katsellessa akulta mennään 30A paukun kautta virtalukolle, sieltä takaisin sulakerasiaan jossa jako kolmen 10A sulakkeen kautta eri kulutuslaitteille, mm. ajovalot. Normaalisti siis mahdollisuus 30A virran läpivientiin virtalukon kautta! Laitanpa sulakerasian yhteyteen releen ja tuolta 30A sulakkeelta piuha sen kautta edellämainittuun pisteeseen ja lukon kautta siis ohjaus jolle 2...6A paukku suojaksi. Valoreleet taas sinne minne mahtuu, tankin alle kai.. ;D


Eikös ne valoreleet olis parempi laittaa sinne lampunkoppaan. Ovat paremmassa suojassa siellä ja sinnehän ne ohjausjohdotkin (nykyiset valojohdot) tulee jo valmiiksi. Vedät sinne vaan oman sulakkeen kautta suoraan akulta johdon. 5-6 Amppeerin luokkaa putoaa alkuperäisen johdotuksen kautta virrat sen johdosta, eiköhän se pyörän oma vyyhti selviä siitä ilman muita muutoksia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2005 14:44 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ainoo vaan toi alkuperäinen lampunkoppa on pirun ahdas..pelkkien johtojenkin asetteleminen tekee tiukkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 27, 2005 15:25 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Joo, ei ne releet oikein koppaan mahdu, ikävä kyllä. GT:ssä ne on tankin alla eikä ongelmia ole ollut, pesunkaan jälkeen 8)

Päävirtaa katkova rele nyt tulee myös muista syistä, sen aukiolo vastaa pääsulakkeen poistoa. Kytkemällä siihen :P -laite saadaan kätevä ajonesto, mitäpä sitä ei Kawansa eteen tekisi.. ;D ;D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com