Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Heinä 04, 2024 17:00

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rungon jäykistys.(750z-83)
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2007 20:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 18:53
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Eli onko kellään aikaisempaa kokemusta rungon jäykistämisestä?
Mihin kohtaa niitä jäykistys palikoita hitsailis?Tuntuu niin rempula olevan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 19, 2007 20:43 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Itse tein näin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Fiilikset oli aika positiiviseen suuntaan mutta 17" vanteilla ja paremmalla takahaarukalla oli osansa tuossa viritelmässä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 07:48 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Ei kait se runkio niin hirveesti vatkaa normaaleilla moottoritehoilla. Helpommalla selvinnee vaihtamalla tömäkämmän keulan, jäykemmän takaswingin, nykyaikaset leveemmät vanteet ja gummit sekä jarrut.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 08:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 18:53
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Keula ja perse on zx6r-96,mutta silti vatkaa ajoittain kovissa nopeuksissa.
Kiitos jezus juurikin tuota hain,mono jousikin on tulossa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 08:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
ZETAKAWA kirjoitti:
Keula ja perse on zx6r-96,mutta silti vatkaa ajoittain kovissa nopeuksissa.

Tai ehkä juuri sen takia :P Uskoisin kuitenkin, että Kawan insinöörit suunnittelevat pyörät kokonaisuutena ajatuksella kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kun nyt tuota suunnittelun tulosta aletaan muokkaamaan omin päin, saattaa tulos olla kaikkea muuta kuin toivottu. Varsinkin muutokset rengaskokoon ovat haastavia, koska samalla muuttuu usein myös keulan ja peräpään geometria, jolla on melko suuri vaikutus ajo-ominaisuuksiin.
Toisaalta tiedän kokemuksesta senkin, että Z750L:n runko ei ole sieltä tukevimmasta päästä - mm. Z650SR:ssä runko on huomattavasti tukevampi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 10:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Niin tosiaan, mitä "vatkaamista" tarkoitat? Ohjaus voi tuntua epävakaalta tiukentuneen ohjauskulman takia esimerkiksi. Mä en mielellään ajele ilman kättä tangolla (ZXR750 -keula ja GSXR -svingi) kun tuntuu pientä värinää. Mutta ei se vanha runko taatusti oo nykypäivän tasolla. Löysä se varmasti on jos nykykyykkykkyykkyihin vertaa.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 13:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Mun -78 Z1000:n runko tuntuu myös jotenkin joustavan keskeltä sivusuunnassa esimerkiksi kaarteessa kiihdyttäessä, varsinkin jos on asfaltissa jotain töyssyjä ja heittoja.
Kerran kysyinkin täällä, onko rungoissa havaittu väsymistä tai vastaavaa ja joillakin oli löytynyt ihan murtuneitakin runkoputkia.
Kaipa niitä putkien kuntoa näissä wanhuksissa pikkusen kannattaa seurailla.
Suhtaudun myös pikkusen epäilevästi DIY-rungon jäykistykseen. Rasitus saattaa :!: :!: muutosten jälkeen kohdistua rungossa johonkin toiseen kohtaan, mitä ei ole mitoitettu sellaiseen - siis saattaa kohdistua :!: :!:
Eihän sitä tiedä, millaisilla varmuuksilla rungot on mitoitettu. Eikös niitä runkoja muuten pikkusen ole jo vahvistettu -73 Z1:n kokemusten pohjalta :?: :?:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 15:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 18:53
Viestit: 17
Paikkakunta: Kuopio
Tiedän ainakin,että hitsautin takaiskarinkiinnikkeet hiukan liian eteen,jonka takia perä normaalia korkeampi, joka taas vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin negatiivisella tavalla.Mono jousi tarkoitus asentaa myös,jolloin saan persettä vähän alemmaksi.Niin tai näin,mutta kyllä sinne runkoon on ylimääräistä palikkaa tarkoitus talven aikana täpätä kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 16:01 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Noista keuloista sen verran että kun kattoo sellaisen cartridge keulan niin saa kaiken hyödyn irti!!

Mulla ois tuo runko varmaan ehkä, tankkeineen perämuoveineen kilkkeineen (myös seisonnassa olevat paprut on) kaupan!?????

:P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 16:19 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Keuloista perusoppia jos jollakin mielenkiintoa opiskella asiaa: http://www.fjmods.btinternet.co.uk/emulators.htm

Perinteinen:

Kuva

Cartridge (mikälie suomennettuna):

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 20, 2007 19:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
laaksonenster kirjoitti:
Mun -78 Z1000:n runko tuntuu myös jotenkin joustavan keskeltä sivusuunnassa esimerkiksi kaarteessa kiihdyttäessä, varsinkin jos on asfaltissa jotain töyssyjä ja heittoja.
Kerran kysyinkin täällä, onko rungoissa havaittu väsymistä tai vastaavaa ja joillakin oli löytynyt ihan murtuneitakin runkoputkia.
Kaipa niitä putkien kuntoa näissä wanhuksissa pikkusen kannattaa seurailla.
Suhtaudun myös pikkusen epäilevästi DIY-rungon jäykistykseen. Rasitus saattaa :!: :!: muutosten jälkeen kohdistua rungossa johonkin toiseen kohtaan, mitä ei ole mitoitettu sellaiseen - siis saattaa kohdistua :!: :!:
Eihän sitä tiedä, millaisilla varmuuksilla rungot on mitoitettu. Eikös niitä runkoja muuten pikkusen ole jo vahvistettu -73 Z1:n kokemusten pohjalta :?: :?:


Täältä löytyy rungon vahvistuskitti Z1 runkoon. Klikkaa catalog ja mene dragracing sieltä Kawasaki frame brace kit. Oikeat materiaalit juuri sinne mihin tarvitaan.
http://www.kosman.net/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com