Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Heinä 07, 2024 10:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: bilteman mp-akku
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 19:35 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 15, 2007 15:55
Viestit: 73
Paikkakunta: turku
onko jollain käytössä noita 20e akkuja? jos latailee kuukauden välein niin onkohan edes jonkinverran pitkäikäinen?

_________________
kawasaki gpz 550-82, kawasaki gpx 600r-89, s***KI gsx750f -04, ural m-67-36 -79


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: bilteman mp-akku
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 19:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
gpz 550 kirjoitti:
onko jollain käytössä noita 20e akkuja? jos latailee kuukauden välein niin onkohan edes jonkinverran pitkäikäinen?

Minä kyllä en säästäisi tuossa paikassa. Pikkaisen lisää rahaa ja saat aidon Yuasan akun, joka on varmasti toimintavarmempi. Tämä korostuu varsinkin pyöräsi kohdalla, koska akun ollessa tyhjä käynnistäminen on aika vaikeaa, kun käynnistyspoljinta ei ole ja mäkistarttikin on melko vaikeaa, kun paikallaan ei mene kuin ykkönen päälle. Älä siis säästä väärässä paikassa!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 20:29 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 15, 2007 15:55
Viestit: 73
Paikkakunta: turku
ok. kiitos vinkistä. eikö pyörässäni gpz 550-82 mene kuin ykkönen silmään jos kone ei käy???

_________________
kawasaki gpz 550-82, kawasaki gpx 600r-89, s***KI gsx750f -04, ural m-67-36 -79


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 20:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Yuasan akku maksaa 44 eskoo ja on varmasti pitkäikäisempi kuin halpikset. Usein erona onkin akuissa niiden ulosantokyky. Sähköstartilla jengatessa virtaa menee paljon ja jos akussa ei riitä virtaa tarpeeksi enää muille sähköille, jää herkästi tulppien kipinä heikoksi tai pois kokonaan siksi aikaa. Tämän huomaa monesti koneen käynnistymisenä vasta kun sormi löysää pois napilta, koneen vielä pyöriessä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 20:44 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
gpz 550 kirjoitti:
ok. kiitos vinkistä. eikö pyörässäni gpz 550-82 mene kuin ykkönen silmään jos kone ei käy???


Kawoissa on ainoana Positive neutral finder, joka estää pyörän ollessa paikallaan muun vaihteen kuin 1. tai vapaan paikalleenmenon. Rakenne on erittäin yksinkertainen, vetoakselissa on urissa 4.vaihteen rattaan alla 3kpl teräskuulia koloissaan 120 asteen jaolla, jolloin joku näistä putoaa aina puoleksi akselilla (liikkumattoman) olevaan koloon, estäen rattaan liikkumisen sivusuunnassa ja samalla muun kuin 1. ja vapaan päällemenon. Kun akseli pyörähtää eli pyörä liikkuu, keskipakoisvoima heittää ne taas rattaan sisään koloonsa ja vaihteet voivat kytkeytyä normaalisti.
Eli takarenkaan pitää pyöriä, jotta 2. ja sitä isommat vaihteet kytkeytyvät päälle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 24, 2007 23:12 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
gpz 550 kirjoitti:
ok. kiitos vinkistä. eikö pyörässäni gpz 550-82 mene kuin ykkönen silmään jos kone ei käy???

Ei mene kuin ykkönen eikä koneen käydessäkään pitäisi mennä suoraan kakkoselle eli pyörän pitää olla liikkeessä ennen kuin kakkonen menee päälle. Tämä ominaisuus on nimeltään Kawasaki Positive Neutral Finder ja se on todella käyttökelpoinen: kun ennen pysähtymistä vaihtaa vaihteita alaspäin ykköselle asti, niin pysähdyksissä vaihdevivun nosto vaihtaa vain vapaalle - ei tarvitse etsiä sitä vapaata sieltä ykkösen ja kakkosen välistä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 25, 2007 02:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 20:43
Viestit: 57
Paikkakunta: kalajoki
Jim Goose kirjoitti:
gpz 550 kirjoitti:
ok. kiitos vinkistä. eikö pyörässäni gpz 550-82 mene kuin ykkönen silmään jos kone ei käy???


Kawoissa on ainoana Positive neutral finder, joka estää pyörän ollessa paikallaan muun vaihteen kuin 1. tai vapaan paikalleenmenon. Rakenne on erittäin yksinkertainen, vetoakselissa on urissa 4.vaihteen rattaan alla 3kpl teräskuulia koloissaan 120 asteen jaolla, jolloin joku näistä putoaa aina puoleksi akselilla (liikkumattoman) olevaan koloon, estäen rattaan liikkumisen sivusuunnassa ja samalla muun kuin 1. ja vapaan päällemenon. Kun akseli pyörähtää eli pyörä liikkuu, keskipakoisvoima heittää ne taas rattaan sisään koloonsa ja vaihteet voivat kytkeytyä normaalisti.
Eli takarenkaan pitää pyöriä, jotta 2. ja sitä isommat vaihteet kytkeytyvät päälle.


jo pitempään seuranneena näitä kawa hommia täytyy nostaa hattua
JIM GOOSELLE, on kyllä sen verran pätevät neuvot näissä tonnivehkeissä
,ens kesänä japsistaroihin ,niin päästään väitteleen Z ja J koneitten
vajavuuksista :

_________________
kawa on pop !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 25, 2007 03:25 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
kawailija kirjoitti:
,ens kesänä japsistaroihin ,niin päästään väitteleen Z ja J koneitten vajavuuksista :


Vajavuuksista.. puhelee outoja :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 25, 2007 10:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
:oops: :oops: :oops: Tässähän vallan punastuu, ku kehumaan ruvetaan. Sitä nyt on vaan tullu turattua pienen ikänsä ST:n kanssa ja kaikenlaista kommellusta on sattunut ja hylsysatsi on tullut tutuksi siinä sivussa. Tekniikka kiinnostanu jo pienestä asti ja kaikki vekotimet pitää saada tutkittua sisältäkin (autot olen jättäny kiinostuksen ulkopuolelle, ei oo koskaan oikeen siepannu niitten kanssa turaaminen, pyörämies on pyörämies :P ) Paljon on tullut tuhottuakin ja testattua mitä pelit oikasti kestää (ST:ssä testi vielä meneillään ;D ) mutta musta on kiva jakaa kokemuksia muitten samanhenkisten kanssa, leipätyöksi näistä hommista ei kumminkaan ole, eikä kiinnostustakaan, mutta harrasteena mitä paras.
Z1 Kawat erottuivat jo aikoinaan tekniikaltaan muista, edistyksellistä tekniikkaa aikakauteen nähden, joten SE JOKIN niissä alunperin veti puoleensa.

Kawailija, hieman epävarmaa on mulla toi Japsistarojen kokoontumiseen tulo, mutta eiköhän jossain törmäillä (paitsi tienpäällä :) )

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 25, 2007 10:40 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Kawailija, hieman epävarmaa on mulla toi Japsistarojen kokoontumiseen tulo, mutta eiköhän jossain törmäillä (paitsi tienpäällä :) )

No, CBW:hen nyt kumminkin :)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 25, 2007 13:01 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Japsistarojen kokoontumisesta sen verran, että on tulevana kesänä myös sopiva päiväretkikohde, koska on kohtuullisen ajomatkan päässä. Lauantaina ajellaan Sappeesta joukolla Vehoniemen museoon japsiklassikkonäyttelyyn. Sinnekin voi tulla vaikkei kokoontumiseen tulisikaan. Näyttelyssähän on myös Kawakerholaisten pyöriä esillä. Lauantaipäivähän on myös museoajoneuvopäivä ja läheltä löytyvästä Mobilia-museosta löytyy lisää nähtävää. Luvassa siis hieno kesäpäivä mp-tunnelmissa!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kone tulille
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2007 01:15 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Laitoin tänään koneen tullille ja murina oli kommee , siinä wanha herkisty. Odottanu tätä hetkee about 20 w... 8) 8) . Ainoa huono puoli oli toi akku hommeli joten jouduin ottamaan wirtaa ihan jostain muulta kuin kawan omasta akusta :oops: :oops: Hetken ajan tuli Bonnie Tyler / Cher mieleen... Tumma, komea, haluttu ja kunnioitusta herättäwä karhea ääni. Ja siinä kromi ja nahka kiilsi :wink: :wink: Tosin jouduin hakemaan omani melko kaukaa (1400 km eli sieltä mistä "LUMI" on kotoisin) eli rautaperse treeniä :P Mutta mitäpä sitä ei tekisi kawansa eteen?

Mistä noita Jim Goosen "Yuasan akku maksaa 44 eskoo" mainitsemia akkuja löytää?? Ihan tavallisesta akkuliikkeestaä jossa kotiloiden akkuja myyrään??

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2007 10:43 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
All Rightin nettisivuilta löyty, katso linkeistä All Right.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 05, 2007 22:06 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
ainakin uudemmassa zetorissa, zzr1100, on piilteman akku pelannut ihan ok. hintaa on jotain 26 euroa, ainakin kun viimeksi ostin siihen sellaisen. saman ne halvatkin on noissa uudemmissa pelanneet kuin kalliimmat. wanhuksissa saattaa olla noilta osin tuo lataus ja sähköjärjestelmä herkempi. tosin olen huomannut ite myös, että bilteman tavaroissa ja etenkin akuissa on ollut laatueroja, joku akku on kestänyt hyvin pari-kolme kesää, joku on pimentynyt jo vuodessa. tusinakawassa on näemmä ollut nyt boschin akku ja vielä jaksoi höräyttää käyntiin lataamatta. se bossi on ollut jo 2004 asti ainakin ja hyvin on pyörittänyt, siis siitä alkaen kun ostin mokoman 12ärrrän.

gpz1100 kwaakussa luotin kans enemmän yasan akkuihin. onhan niiden laatu olletikin tasaisempaa, se on sitä japsilaatua, jonka olen melkoisen hyväksi havainnut monissa vehkeissä. etenkin sellaisissa mitkä toimivat sähköllä tai tuottavat sähköä tai jotenkin virtasten kanssa ovat tekemisissä yleensä. virtiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 05, 2007 22:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 19:25
Viestit: 78
Paikkakunta: Itä-suomi
Liekkö tuo yasa nyt niin hyvä... Ite tarkastin omasta viikko sitten onko sitä vaihdettu milloin ja akkuun oli stansattu valmistusajankohta 2000 vuoden loppuun. Pyörä siis vm. 2001, joten orkkis kai se sitten on... :P

Pistin sen sitten käyntiinkin sen kunniaksi, eikä tehnyt ollenkaan vaikeaa. Kuten ei ole tehnyt koskaan aiemminkaan... Jaah, ehkä seuraava akkukin on yasa sitten kuitenkin. :)

Aiheesta kysymys alan ammattilaisille, kantsisko tuo akku vaihtaa uuteen hyvän sään aikana ennenkuin se rupeaa etes oireilemaan? Pelottaa vain että voiko nuo pyörän akut tehdä saman kuin esim. auton akku joka vanhetessaan voi mennä totaali oikoseen joka johtaa taas matkan keskeytymiseen.. Itellä eräs kotilon akku teki tuon maantiellä 100km/h vauhdissa, kaikki virrat katos siihen ja auto jäi tienposkeen. Ei kivaa, tuohon asti tuokin akku toimi moitteetta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 22:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Urgh, tein virheistä pahimman, en kuunnellu neuvoja :'' ja ostin vartan akun nyt oon tapellu sen kanssa ihan tarpeeksi (viimeksi tänään) mulla valot automaattisesti päällä eli startilla jo valot valmiiksi. Ei jaksa kummoisesti pyöriä :'' auton akul vähän lishää virtaa ja taas mennään :oops: . Ei tuu mittään, haettava se yuasa. :oops: siis tuplahintaiseksi tuli... :''

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 04:37 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Hö, Varta mullakin on molemmissa pyörissä, kawassa autom. valot.
Hyvin on toiminut, eli wirtaa riittää.
Tarkasta kaikki kontaktipinnat, jos ei ala pelittämään niin patteri takas liikkeeseen ja takuuseen uus.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 06:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1232
Paikkakunta: Turku
kannattaa myös tarkistaa että lataa kunnolla, voi olla että vika onkin regulaattorissa tai generaattorissa (tai joissain johtoliitoksissa tuolla välillä).
Latausjännite saisi olla ainakin yli 14 V valot päällä (14,4 V taisi olla jossain)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 08:17 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Joo, oli huollossa ja sanoin et pääasiallinen tehtävä on sähköjärjestelmän tarkistus ja kaasareiden kunnon tarkistus (ja mahdollinen korjaus). Kawa oli seissy noin 2 w. Rupes lämpökäyrä nousee ku aina tartti apuwirtaa jos halus pyörän käyntiin ku oli yön yli seissyt... Ei sitä joka yöks laturiin laiteta prkl...

Remppaukko sano et kaasarit toimii nyt ja lataus puoli on ok. Huomasin eilen että 1 kennosta näkyy lyijyt (ja jäi raadollekkin viemättä se korjaussarja) eikä lähteny käyntiin, ***ttu. Lisäsin vettä ja laitoin apuakulla rätkän käyntiin ja läksin ajelemaan, ajattelin jos laturi kerran toimii ja akussa on nesteet kohillaan ni pakkohan sen on ottaa wirtaa wastaan. Ajelin noin 100 km ja sammutin pyörän lltasella ja ajattelin et antaa yöpakkasten tehdä tehtäwänsä ja katotaan aamulla...

Aamulla raappasin jäät/huurteet virtalukosta ja wähä jänskätti kui äijän käy... Choke päälle, wirtaa, kytkin, waihde wapaalle ja ignition. Alta 2 sek. ja kone hyrähti käyntiin :P

Tarinan opetus? Pidä huolta kawasta, niin se pitää Sinusta huolen ;D

Akun nesteet oli waan liian matalalla eikä wirta jaksanut pyörittää konetta tarpeeksi kauan. :oops:

Pääsyyllinen löytyy täältä näppikseltä :oops: koska olin joutunut latailemaan ja antamaan apuwirtaa ennen remonttia uudelle akulle ja sähköliittimissä oli hapettumia eikä uusi akku saanut wirtaa koska siellä oli niitä hapettumia. Turhaa hötkyilyä taas kerran ("tyhmä minä" hymiö)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 10:04 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
akun ei pitäis kuivahtaa normaaliajossa mitenkään nopeasti..mullakin mennee Varta vaihtoon. vime kesänä täyty lisäillä vettä joka viikko.syytä en löytänny muusta kuin itse akku on paska. lataus,sähköjärjestelmä ,johdot ,liitokset kakki on kunnossa. kerran ostin sikakalliin Exiten jossa oli kenno oikarissa jo ostaessa,joten hyvinkin saattaa olla maanantaikappaleita joukossa :x Kawa muuten käynnistyy kylmänä rivakammin kun ei ole valot päällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 10:52 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Juu, harmi vaan kun tuosta on pistetty valokatkaisija poikki/hävitetty enkä oikein ymmärtäny sen sielunelämää vaikka aukaisin ja kattelin josko siihen sais uuden katkaisijan... :shock:

No, joka tapauksessa se nyt pelittää, joka on tärkeintä. Täytynee tarkkailla niitä nesteitä siellä akussa ja käydä mittaamassa jännitteet liikkeessä josta akun ostin.

PS. raato sulle tulee postia kotiin. Tarjoo vaik joskus kaffet majalla. 8)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 12:42 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Juu, harmi vaan kun tuosta on pistetty valokatkaisija poikki/hävitetty enkä oikein ymmärtäny sen sielunelämää vaikka aukaisin ja kattelin josko siihen sais uuden katkaisijan... :shock:

No, joka tapauksessa se nyt pelittää, joka on tärkeintä. Täytynee tarkkailla niitä nesteitä siellä akussa ja käydä mittaamassa jännitteet liikkeessä josta akun ostin.

PS. raato sulle tulee postia kotiin. Tarjoo vaik joskus kaffet majalla. 8)

No, vaikka kahdet ja pullan kanssa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 16:04 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ostakaa nyt saakeli Yuasat niihin sähköstartti vehkeisiin, nii ei tarvi ihmetellä. Jos sillä ei pelaa nii sit vika on muualla. Kiksipelissä ei ole niin väliksi mikä akusto on kytketty.
Tiesittekö muuten että Z1 900 kulkee vaikka kahdella 9 V nappipatterilla jos tarvii. Se onki sellainen survival pyörä.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 19:45 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kawa LTD kirjoitti:
Juu, harmi vaan kun tuosta on pistetty valokatkaisija poikki/hävitetty enkä oikein ymmärtäny sen sielunelämää vaikka aukaisin ja kattelin josko siihen sais uuden katkaisijan... :shock:


4-satkussa on jenkkimallin johtosarja ja Hi/Lo valitsin mutta siinä ei olekaan alunperin valokatkaisijalle johdotusta.
Alkuperäiseen valokatkaisijaan saisi helposti japsimallista siihen kuuluvat ajovalojen On/Off komponentit.. mutta ne johot puuttuu.
Yks lysti minkä merkkinen akku tässä, jos sippaa niin kiksistä lähtee käyntiin.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 20:24 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2622
Paikkakunta: Hattula
-Yks lysti minkä merkkinen akku tässä, jos sippaa niin kiksistä lähtee käyntiin.-

Lienee sama asia siinä sun ***vekottimessas kun siinä on nuo
Lucas-Pimeyden Ruhtinaan vehkeet :mrgreen: ...
Sähköthän niistä on alwariinsa hukassa...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 22:09 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Juuh, ens kerralla mää sen yuasan... :oops: Nyt mitattiin jännitteet ja näytti noin 14 ja vähän yli...

Ja se on aika weikeen näköinen se katkaisija, ei johtoja, ei liikkuvia osia, ei mitään :? Ja kaiken huipuks ajovalosta ei löydy parkki polttimoa, no jenkeissä on saanu ajaa etuvilkut parkkeina ja tuo mopotin on tuotu joskus -98 ameriikoista tänne joulupukin maahan.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 01:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Pitääpäs kommentoida tähän vanhaan Bilteman akkukeskusteluun "puolesta ja vastaan" Ostin -06 keväällä semmosen huoltovapaan 14Ah akun, tuotenro 80271 35€:lla. No siitä loppui tehot jo muutamassa kuukaudessa. Ei jaksanut pyörittää starttia. No kun mulla on käynnistyspoljin, niin ajelin vaan ja kiroilin, että onkohan mennyt laturi tai startti. (Olen jo kertonutkin, etten saa mitään aikaseksi...) Alkuviikosta lopultakin sain mitattua akun. Jännite putosi heti 12 voltista alle 10V:n kun akkua hiukan kuormittaa, eli akku ei pitänyt varausta.
Mielipide vastaan; Onkos noi tosiaankin noin huonoja akkuja, vaikka on kahden vuoden takuu vai vaihteleeko laatu, niinku joku tuolla mainitsikin.
Mielipide puolesta; Sain nyt tiistaina takuuna uuden akun. Myyjä kävi toteamassa, ettei akku todellakaan pidä varausta ja kysyi, otanko samanlaisen tilalle. Tuumasin etten taida jos ne on noin huonoja. Myyjä kattos - tai oli kattovinaan - koneelta, ettei ollut vastaavia laatuongelmia ja palautuksia pahemmin näissä akuissa ollut ja antoi taas uuden kahden vuoden takuun.
Paljon yleistetään tätä Bilteman huonoa laatua mutta voihan sitä yrittää olla ennakkoluuloton ja kekoilla, jos takuu toimii, eihän sitä muuten tiedä.

Saa nyt sit nähdä, miten kauan tämä uusi akku kestää. Yritän muistaa kertoa kokemukset aikanaan.

Yks juttu vielä - pitää mitata uudelleen latausjännite. Mittasinkohan huonosti, kun mun mielestäni se oli 18V. Voikos se rikkoa huoltovapaan, suljetun akun? Lamppuja ei ole ainakaan paukkunut, eikä sulakkeita mennyt. Palataan asiaan "myöhemmin tänään..."

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 08:41 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Ei kestä akku jos sitä ladataan 18voltilla! vähän reilu 14 kierroksilla on ok !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 13:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
On se jännite sit liian korkea, mittasin tämmöset arvot;
rpm / V
1000 / 14
2500 / 15
5000 / 16-17
Oliskohan se jännite sit viime vuonna ollut jo liian korkea ja rikkonut akun :?
Akun käyttöohjepaperissa näyttää olevan 14-14,7V latausjännite.
Jännitettä ei vissiin voi säätää? Pitääkös mun kiirehtiä jännitteensäätäjäkauppaan vai voisko asian korjata jollakin vastuksella -DIY DIY - jos laittais piremmät piuhat. Saisko pikku winkin. Mistä niitä säätäjiä saa ostaa, jos semmosen tarve olisisis ilmeinen?
En oikeen ymmärrä (=muista kouluajoilta) sähköistä muuta, kuin ettei kannata koskea mihinkään ja silti kannattaa pitää kummisaappaat jalassa :shock:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 13, 2007 16:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1232
Paikkakunta: Turku
Onkos tuossa sellainen säädin, jossa on ruskea johto (siis muiden lisäksi)?

Ruskean pitäisi haistella jännitteen tasoa ja jos siinä on huono liitos tai se on kokonaan irti jännitteet karkaa kattoon.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 39 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com