Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Touko 18, 2024 22:14

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 11:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joskus kovemmalla puuskittaisella sivutuulella ajaessa alkaa meno ryytymään ja syyksi paljastui noiden erillisfilsujen sivutuulialttius. Loppuu meinaan hööki koneesta kun sattuu tuulenpuuska kohdalle, kaasua joutuu vääntämään reippaammin lisää, jotta meno jatkuisi entisellään. Katetuissa peleissä tämä ilmiö ei varmaan tule ilmi, eikä tietysti alkuperäisen suodatinkotelon kanssa. Joskus jeesasi, kun siirteli kinttujaan putsareitten suojaksi tuulta vastaan.
Onkos muilla samoja kokemuksia asian tiimoilta?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 12:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Joskus kovemmalla puuskittaisella sivutuulella ajaessa alkaa meno ryytymään ja syyksi paljastui noiden erillisfilsujen sivutuulialttius. Loppuu meinaan hööki koneesta kun sattuu tuulenpuuska kohdalle, kaasua joutuu vääntämään reippaammin lisää, jotta meno jatkuisi entisellään. Katetuissa peleissä tämä ilmiö ei varmaan tule ilmi, eikä tietysti alkuperäisen suodatinkotelon kanssa. Joskus jeesasi, kun siirteli kinttujaan putsareitten suojaksi tuulta vastaan.
Onkos muilla samoja kokemuksia asian tiimoilta?

Onhan tuohon(kin) ilmiöön tullut tutustuttua! Toinen erillisputsareiden ongelmakohta on niin tuttu kesäinen sade - reunapytyt putoavat pelistä ylirikkaan seoksen johdosta. Tavallisella klassisella katteella ei ole asiaan oikein minkäänlaista vaikutusta, mutta tietenkin nämä nykypyörien muovit saattavat asiaan jotain vaikuttaakin - kunhan vaan ilmanputsarit ovat kokonaan siellä katteen suojassa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 12:54 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Miten olisi jos tuollaiset suojaa sivusta tulevalle tuulelle/sateelle? Voishan siihen laittaa 'torven' patteriston ympärille tai pelkät sivukilvet? Ehkä reikäpeltiä... ja väri sekä' muotoilu tietysti pyörän hengen mukaan.. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 13:08 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Miten olisi jos tuollaiset suojaa sivusta tulevalle tuulelle/sateelle? Voishan siihen laittaa 'torven' patteriston ympärille tai pelkät sivukilvet? Ehkä reikäpeltiä... ja väri sekä' muotoilu tietysti pyörän hengen mukaan.. :P


Toihan ei ole kaukana enää alkuperäisestä suodatinkotelosta ;D Joka muuten taitaa olla paras keino kaikkiin vaivoihin, paitsi kaasareiden irroitus ja takaisinlaitto sessioihin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 13:51 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Jim Goose kirjoitti:
Toihan ei ole kaukana enää alkuperäisestä suodatinkotelosta ;D Joka muuten taitaa olla paras keino kaikkiin vaivoihin, paitsi kaasareiden irroitus ja takaisinlaitto sessioihin.


Ei olisi ei, mutta lähtisi kaasareiden mukana näpsästi... kummasti jouduttaisi suutinsulkeisia :P

Vielä kun keksisi pikalukot imusarjan puolelle niin jouduttaisi entisestään ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 14:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Toihan ei ole kaukana enää alkuperäisestä suodatinkotelosta ;D Joka muuten taitaa olla paras keino kaikkiin vaivoihin, paitsi kaasareiden irroitus ja takaisinlaitto sessioihin.


Ei olisi ei, mutta lähtisi kaasareiden mukana näpsästi... kummasti jouduttaisi suutinsulkeisia :P


Z1 900 Kawassa oli 72/73 ja 74 malleissa iso pohjamutteri uimurikammion pohjassa, josta pääsi vaihtamaan suuttimet näppärästi vaikka muiden pitäessään tupakkitauon, seosputki pyöräyttää pois ja suutin sen päässä vaihtoon. Kuten noissa Mikunin VM 33 Smoothboreissakin. Tuohon aikaan ajateltiin vielä asennuksen helppoutta.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 16:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Meinasin kokeilla yhdellä K&N suodattimella siis alkuperäisellä kotelolla mutta veistää takaseinän ja reunat auki ja tekee semmoisen siipimutteri kiinnitteisen suodattimen, eiköhän sekin auta ja on sit helppo ottaa kotelo pois ja asennella takaisin kun se taka kotilo puuttuu kokonaan ja sekin vielä että näyttää alkuperäiseltä :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 19:02 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Juu, tuttua on koipien heiluttelu. Sopivasti kun kinttujaan vispaa niin saa mm. optimaalisen tehonlisäyksen esim. ohitustilanteessa!
Tämä tietysti voi viedä hieman katu-uskottavuutta.. :D

Roudausteippiä on joutunut 1. ja 4. suodattimiin käyttämään pahimmilla vesikeleillä, kun matka meinasi tyssätä kokonaan.
Alkuperäinen imukotelo olis kyllä hyllyssä, mutta ne imuäänet... AH!

Moottoripyöräily on usein turhamaista. Jee.

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 19:53 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
;D tässä sen taas näkee! mitä enämpi viriosia(k&nsuodattimet).... sitä enämpi kaikenlaista säätöä ;D sanokaapas "gurut" mikä on vapavirtaussuodattimien paremmuus?...werrattuna orkkissysteemiin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 20:20 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
lewis kirjoitti:
;D tässä sen taas näkee! mitä enämpi viriosia(k&nsuodattimet).... sitä enämpi kaikenlaista säätöä ;D sanokaapas "gurut" mikä on vapavirtaussuodattimien paremmuus?...werrattuna orkkissysteemiin

Kaksi tärkeintä:
1. Hengittää paremmin
2. Voi putsata eli eivät ole kertakäyttökamaa, kuten orkkispaperiputsarit
Mutta kuten tässäkin on tullut ilmi erillisputsareilla on omat huonot puolensa - paras ratkaisu lienee K&N orkkiskotelossa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 20:28 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
ok. "hengittää" paremmin ,mutta eikö silloin mene seos laihalle ja joutuu rassaamaan taas suuttimia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 21:16 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
"ok. "hengittää" paremmin ,mutta eikö silloin mene seos laihalle ja joutuu rassaamaan taas suuttimia?"

No mutta Lewis, pitäshän sun kitaristina tietää mikä on tärkeintä: SAUNDI!
:D

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 21:30 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
JIMJAK kirjoitti:
"ok. "hengittää" paremmin ,mutta eikö silloin mene seos laihalle ja joutuu rassaamaan taas suuttimia?"

No mutta Lewis, pitäshän sun kitaristina tietää mikä on tärkeintä: SAUNDI!
:D


jee! kyllähän mä tuon ymmärrän SOUNDI! vähän niinku stratocasterissa! rock! valitettavasti en ole koskaan ajellut K&N :llä :'' kai niitä sit myydään myös äänillä ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 22:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Nuo äänet mä ymmärrän... Mutta eikö: Orggis suodatin=ei niin vapaavirtaus, vapaampi virtaus=huonompi suodatus, eli ei suodatinta=vapainvirtaus=parhaimmat saundit?????
Onko vapaavirtaus suodin ikäänkuin kompromissi???? Suodatetaan, muttei niin paljon???

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 22:57 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
VOGON kirjoitti:
Nuo äänet mä ymmärrän... Mutta eikö: Orggis suodatin=ei niin vapaavirtaus, vapaampi virtaus=huonompi suodatus, eli ei suodatinta=vapainvirtaus=parhaimmat saundit?????
Onko vapaavirtaus suodin ikäänkuin kompromissi???? Suodatetaan, muttei niin paljon???

Ei se taida ihan noin mennä, jos puhutaan K&N:n vapareista, joissa suodatus perustuu öljyttyyn kankaaseen - suodattaa hyvin. Eri asia on sitten kaiken maailman Power Filterit, jotka ovat myös kankaisia, mutta niitä ei öljytä - kaikki hyttystä pienemmät menevät läpi! GeeTeessä ja Turbossa on vakiona putsattava ja öljyttävä vaahtokumi-putsari - toimiva ja pitemmän päälle halpa ratkaisu.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2006 02:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Hmmmm... Ymmärrän... Gpz900r omasi myös sellaisen pestävän ja öljyttävän putsarin...!!

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2006 12:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ikävä taas vedellä mattoa jalkojen alta, mutta erillisten vapaavirtaus suodattimien ero orgis suodatinkotelossa olevaan vapaavirtaussuodattimeen ja niiden vaikutus suutinkoon muuttamiseen ei johdu erillisvilsujen paremmasta hengittävyydestä vaan siitä että ne erillisfilsut vaikuttavat kaasuttimen luistin takana vaikuttavaan alipaineeseen ja virtauspisteen muuttumiseen seosputken ja luistin neulan kohdalla, joka heikkenee ja sen takia joudutaan käytämään isompaa pääsuutinta, jotta saataisiin sama seossuhde kuten aikaisemmalla orgiskotelolla. Eli kone ei käy laihemmalla paremman hengittävyyden vuoksi erillisfilsuilla, vaan että kaasarin tointatapaa on muutettu ja sitä joudutaan kompensoimaan suutinkokoa muuttamalla.

Juuri tuosta syystä erillisfilsuja ei suositella CV-tyyppisten kaasareiden kanssa käytettäväksi, koska se vaikuttaa alipaine luistin toimintaan juuri tuon muuttuneen alipaineen takia pitäen luistia väärässä asennossa ja tämän seikan vuoksi suutinkokoa joudutaan suurentamaan runsaasti, jotta oikea seossuhde säilyisi. Jos kaasarin taakse laitetaan putkenpätkät, muuttuu siellä vallitseva alipaine ja kaasutin toimii, kuten pitäisikin. Tämän vuoksi käytetään kilpavehkeissä imuilman kiihdytyssupppiloita.

Aiheeseen liittyen kuuluu vielä resonanssiahtaminen, mutta taitaa mennä offtopic.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2006 13:02 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Jim Goose kirjoitti:
Jos kaasarin taakse laitetaan putkenpätkät, muuttuu siellä vallitseva alipaine ja kaasutin toimii, kuten pitäisikin. Tämän vuoksi käytetään kilpavehkeissä imuilman kiihdytyssupppiloita.


Eli homma toimii jos alkuperäinen koppa poistetaan ja erillisfilsut laitetaan vapautuneeseen tilaan ja putket väliin? Samalla pääsee sivutuulesta eroon ja kaasarien irroitus helpottuu.. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 18, 2006 13:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Jos kaasarin taakse laitetaan putkenpätkät, muuttuu siellä vallitseva alipaine ja kaasutin toimii, kuten pitäisikin. Tämän vuoksi käytetään kilpavehkeissä imuilman kiihdytyssupppiloita.


Eli homma toimii jos alkuperäinen koppa poistetaan ja erillisfilsut laitetaan vapautuneeseen tilaan ja putket väliin? Samalla pääsee sivutuulesta eroon ja kaasarien irroitus helpottuu.. :P


Jep, jos sivutuuli ei pääse vaikutamaan noihin filsuihin. Satasen vauhdissa sivutuulikin käyttäytyy erilailla pyörän rakenteissa kuin kävelynopeudessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 09:24 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mikä se mahtaa olla nopeus ilmalla kaasarinkurkussa, kun mylly pyörii noin 8000 kierrosta/min. ?(tyynellä säällä :wink: )

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 09:33 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Jarru kirjoitti:
Mikä se mahtaa olla nopeus ilmalla kaasarinkurkussa, kun mylly pyörii noin 8000 kierrosta/min. ?(tyynellä säällä :wink: )


Riippuu koneen koosta. Isommalla koneella nopeampi kun pitää samassa ajassa imaista isompi ilmamäärä :)

Niin, ja nopeus on suurimmillaan kun mäntä on puolivälissä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 09:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
jiikoo kirjoitti:
Jarru kirjoitti:
Mikä se mahtaa olla nopeus ilmalla kaasarinkurkussa, kun mylly pyörii noin 8000 kierrosta/min. ?(tyynellä säällä :wink: )


Riippuu koneen koosta. Isommalla koneella nopeampi kun pitää samassa ajassa imaista isompi ilmamäärä :)

Niin, ja nopeus on suurimmillaan kun mäntä on puolivälissä...


Luulis, että olis aina melko vakio :P Isommassa koneessa on kait isompi kaasari :? Ja nopeus on aina vakio jos vena on auki :wink:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 12:02 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Jarru kirjoitti:
Luulis, että olis aina melko vakio :P Isommassa koneessa on kait isompi kaasari :? Ja nopeus on aina vakio jos vena on auki :wink:


Z750 ja Z1100 on samat kaasarit ja kurkut, 34mm. Nopeus ei ole silloin vakio vaan se kasvaa ilmamäärän kasvaessa aikayksikköä kohti. Venat taitaa olla erikokoisia, mutta se ei vaikuta nopeuteen kurkussa. Nopeus on vakio kun vena on kinni ja silloin se on nolla :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 12:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
jiikoo kirjoitti:
Niin, ja nopeus on suurimmillaan kun mäntä on puolivälissä...



Lisää kysymyksiä, kun tulee hyviä vastauksia :P Mihin perustuu, että nopeus on suurimmillaan, kun mäntä on puolivälissä :|

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 13:39 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Jarru kirjoitti:
Mihin perustuu, että nopeus on suurimmillaan, kun mäntä on puolivälissä :|


Geometriaan. Kun mäntä on ylhäällä sen nopeus on nolla, sin (0) = 0, kun kampura kääntyy 45 astetta niin nopeus on sin (45) = 0,7 ja kun mäntä on puolivälissä niin saavutetaan maksiminopeus sin (90) = 1. Tästä eteenpäin vauhti taas hidastuu kunnes alakuolokohdassa se on nolla. Ja sitten takas ylös.. ;D

Tämä on siis teoria jota hieman sekoittaa se, että pitää ottaa huomioon myös kiertokangen aiheuttama virhe. Mainitut arvot pätee täysin kiertokangen alapään nopeuteen, itse männän nopeus riippuu edellisen lisäksi myös männän liikeradan ja kiertokangen kulmasta. Pitää siis tietää lisäksi iskunpituus ja veivikulmat :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 14:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mitä tästä opimme :P Ilman virtausnopeuden vaihtelu kaasareissa perustuu geometriaan 8) Vaihteleeko nopeus :P

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 14:12 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin eikös se ole niin että männän yläkuolokohta on eri kuin kiertokangen suora asento poraukseen nähden ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 14:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Jim Goose kirjoitti:
Niin eikös se ole niin että männän yläkuolokohta on eri kuin kiertokangen suora asento poraukseen nähden ?


Oisko nuin :roll:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 15:20 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jep, männäntappi on ainakin Kawoissa hieman keskipisteen takapuolella.
Laitappa samalle männäntapille saman koneen kaksi mäntää nuolet vastakkaisiin suuntiin ja katso mäntien linjaa. Ne ovat eri linjalla toisistaan parin millin luokkaa (ei oo kyllä tarkka mitta) tuolla mittauksella.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 19, 2006 15:43 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1438
Paikkakunta: Karkkila
Hmm.. sehän tarkoittaa sitä, että kanki on suorassa vähän ennen kun mäntä saavuttaa yläkuolokohdan. Näin siis kun pata pyörii myötäpäivään oikealtapuolelta katsottaessa. Varmistaa koneen pyörintäsuuntaa kun potku tulee eli männän aloittaessa alastulon on kiertokanki sivussa painaen kampea eteenpäin kiihtyvällä momentilla ja nopeudella.. :P


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com