Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 18:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kawaneetsiin persuskärry...
ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2008 20:03 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 10, 2008 18:10
Viestit: 107
Paikkakunta: leppävirta
hepskukkuu savosta :jump:
elikkä yläkerrassa roklattas rattaat moesta asioo, että mitä laki sannoo motukoihin peräkärri pykäälistä :?: .
en oikein saanu noista laki/ foorumiasioista selevee että mikä on kärrin levveys, pittuus, takatulikärpäset, maksimipaeno asiiat ja tarviiko muutoskatastoo?
ja jos jotain kiinnostaa nii moottorvänkä o gpx600r ja tietennii kawa :jump:

ja eiku köröttelmissiin :moto: :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 04, 2008 20:48 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Netistähän tieto löytyy... muistista kaivaen:

-maksimileveys 150cm
-maksimikorkeus 420cm
-maksimipituus 1200cm
-maksimipaino 0,5 x vetovaunun kuivapaino
-maksimi aisapaino 50kg
-yksi akseli
-ilmarenkaat (skootterin käy jos nopeusluokka 80km/h tai enemmän)

Jos vaunun leveys max. 80cm niin riittää yksi takavalo ja kolmioheijastin. Leveämmässä tuplat. Käytännössä kaikki valot sumaria ja pakkia lukuunottamatta eli vilkut pitää olla.
Mikäli oma kilpi ei näy vaunun taakse, niin kopio vaunuun.
Jos akseli jousitettu niin nopeus 80km/h, muuten 60km/h.
Jarruttomana ei tarvitse katsastaa, ei myöskään mopon koukkua jonka pitää olla tarkoituksenmukainen. Normaali 50mm kuula ja 7-napainen perävaunukytkentä ja homma ok.

Kyllä Kawaraanari-alajaostoon porukkaa mahtuu.. :punch:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 01:11 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
jiikoo kirjoitti:
Netistähän tieto löytyy... muistista kaivaen:

-maksimileveys 150cm
-maksimikorkeus 420cm
-maksimipituus 1200cm
-maksimipaino 0,5 x vetovaunun kuivapaino
-maksimi aisapaino 50kg
-yksi akseli
-ilmarenkaat (skootterin käy jos nopeusluokka 80km/h tai enemmän)

Jos vaunun leveys max. 80cm niin riittää yksi takavalo ja kolmioheijastin. Leveämmässä tuplat. Käytännössä kaikki valot sumaria ja pakkia lukuunottamatta eli vilkut pitää olla.
Mikäli oma kilpi ei näy vaunun taakse, niin kopio vaunuun.
Jos akseli jousitettu niin nopeus 80km/h, muuten 60km/h.
Jarruttomana ei tarvitse katsastaa, ei myöskään mopon koukkua jonka pitää olla tarkoituksenmukainen. Normaali 50mm kuula ja 7-napainen perävaunukytkentä ja homma ok.

Kyllä Kawaraanari-alajaostoon porukkaa mahtuu.. :punch:


täsmälleen noin. nämäkin perustuvat kolmen kesän kawaraanauksen aikana koettuun ja opittuun, sekä alunalakaen motokärry tmin tekijämieheltä eli penttisen ristolta saatuun tietoon, jonka hää on kaivannu ihan liikenneministeeriöstä asti eshiin ja ylös. se kärryn paino 0,5 X prätkän kuivapaino ei piä ihan tarkkaan kutiansa, eikä se ole niin kauhian kilonpääle muutenkhaan, ainaki näin omala vastuula saa jokhainen aijjoo semmosela kuormala ku tykkää, mutta on mainittuna omamassa, joka on paino käyttökunnosa ja se on taas jokusenkymmenen kilua enämpi kuin ihan kuivakuivapaino, siis iliman pensaa, iliman akkunestheitä, iliman jarrunestheitä, iliman syylärinnestheitä, iliman iskarinestheitä, iliman mahollisia kytkinnestheitä ja mitä vielä iliman. kumminki omapainokki vaihtelloo rekkariotheesa aika palio samanlaisisa pyörämalleisaki. joskus huviksheen verrathiin, niin zx12r kawoisa oli kavereila omamassaksi merkattu yhelä 243 kg, toisela 245 kg ja mulla eli kolomannela 248 kg.

renkhaiksi kannattaa hankkia mahollisimman riittävät, on vakhampi vettää ja menne kuopisa liikoja pompottamatta. mulla on normaalit autonkärryn 13" alumiinivalssit ja niisä oli alunalakaen 175 leviät ja korkiat kumekset 80 rofiilila, sitten vaihatin 155 kapiat ja matalammala rofffiilila 70 olevat, ne oliki mutkisa vakhaat ja kappeuen ansiosta teoreettinen pensankulutus oli pienempää. nyt kevhäälä vaihatin 165 leviät ja normaalikorkiat eli 70 roffiilila, edellisistä kärryn maavara ja koirien allaolotila nousi n. 3,5 mm ylemmäs ja leviämpi on vielä vakhaampi vettää, ei ole niin arka pikkukuopile, niitä reikiähän suomen tiestösäki riittää.

akselikantavuus on mun a 500 kilua ja se ei ole koskaan tullu lähelekhän vasthaan. on joskus ollu muuttokuormaa kuskatesa hyvinki lastia semmoset 300 kg ja kärryn 94 kg siihen pääle. siinä jo tusinakawankin voimansiirto on kovilla pitkillä välityksillä, mutta on se kestäny ihan täysin jo reilu 25 000 km kohta kärryn kans ajua kolomena kesänä. eiku moppiilin delvaccia mothiin, niin vakiokytkinki kestää vaikka mitä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 09:40 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Hyvä bata.. että täsmennystä tuohon massaan jotta osaa tehdä oikeanlaisen kopin ja kuitenkin kevyen ja kestävän. Meinasin jotta alusta rautaa ja loput puuta/alumiinia kun ei ole tuo kuituhommeli mulle niin miellyttävää puuhaa.

Rungon päälle 4mm koivuvanerista lootaa rimoilla/alumiinikulmilla vahvistettuna. Silikoonia saumoissa tiivisteenä. Pintakäsittely venemaaleilla jotka kestää vaika meressä upotettuna ja vielä kerran särmät listoilla ja silikoonilla. Kokoa en osaa sanoa vielä, mutta katsotaan kunhan aloitetaan rungon teko...

Koska navat tulee olemaan 4x100 -jaolla, niin voin hyödyntää varastossa lojuvia 155/80/13 gummeja Fiestan vanteilla.

PS: Peltivanteet painavat useimmin vähemmän kuin alumiiniset... Varsinkin kapiot :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 10:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Huutonetissähän on teille valmis eväslaatikko :mrgreen: myynnissä, hintaa taisi olla tällä hetkellä 500,- € ja ei muuta kuin :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 13:34 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
jiikoo kirjoitti:
Netistähän tieto löytyy... muistista kaivaen:
-yksi akseli

Tuota noin, olen nähnyt kahdellakin akselilla hondan perässä perävaunun, siis teli.
Jospa samat säännöt ei koske GoldWing yhdistelmiä, tai sitten oli laiton :?

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 13:47 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
coistinen kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Netistähän tieto löytyy... muistista kaivaen:
-yksi akseli

Tuota noin, olen nähnyt kahdellakin akselilla hondan perässä perävaunun, siis teli.
Jospa samat säännöt ei koske GoldWing yhdistelmiä, tai sitten oli laiton :?


Se pitää sitten katsastaa ja rekisteröidä... Tuo kirjoittamani pätee ns. omavalmisteiseen jota ei tarvitse katsastaa. Omavalmisteisenkin voi katsastaa, mutta sitten pitää aisa olla hyväksytty. Joko luokkahitsarin tekemä tai läpi rakenteen asennettu ja pultattuna.

EDIT: se voi olla yksiakselinenkin jossa 2 pyörää telikeinussa. 2-akseliset ovat asia erikseen...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 18:12 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Australiassa saa pistää kolme peräkärryä peräkkäin, road train, ainaki rekkaan ;D se oiskin aika näky motukalla.
Eikös rekkakuskit morjensta toisiaan, mutteivät pelkälle nupille. Siitäköhän johtuukin kun jotkut nykymotoristit ei morjenstele. Kärry ku on perässä, niin morjestelee kaikki, ilman pyörääkin, jos on juttuihin uskominen :?
Sivuvaunussahan on laissa porsaanreikä, -82 ja vanhempia pyöriä ei tarvi katsastaa ollenkaan lullaa varten ja uudemmissa tulee sitten jo jarruvaatimuksia vuosimallien mukaan. Vanteetkin renkaineen saa vaihtaa ilman leimaa auton kumeiksi ja keulankin saa vielä vaihtaa keinuhaarukkatyyppiseksi. Aika vähän on rakennelmia vastaan tullut, normi sivareita niinkin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 21:27 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Älä Goose puhu road trainista ääneen :shock: ...
Jiikoo kumminkin saa wision :roll: ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 21:43 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Laitappa KooJii kuveja siitä sun visiosta eli tuuliklasillisesta kawasta... Kerran kehoitit laittaan limiittiin jopa oven ja katon kun kehuin klasin erinomaisuutta... :mrgreen:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 21:48 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Tuollahan siitä on kuweja Imatralta Raadon reissuosiossa :roll: ...
Ja kyllä se näyttää ihan pappatunturilta :mrgreen: ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 21:54 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ja loistaa kuin Utön majakka... :rotfl: Punainen ja siinä keskellä... Vähän niinku nenä päässä! ;D

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 21:59 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Kawa LTD kirjoitti:
Ja loistaa kuin Utön majakka... :rotfl: Punainen ja siinä keskellä... Vähän niinku nenä päässä! ;D


Joo mut kato toi motu ei ookkaan nainen jolla on kerran kuussa joku muu
punanen ku nenä :mrgreen: ...
Toi on ihan selwästi maskuliini osastoo ku on nenä punanen 8) ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 22:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
KooJii kirjoitti:
Toi on ihan selwästi maskuliini osastoo ku on nenä punanen 8) ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-

Jazkaa ilmeisesti tarkoittanet? Vai tätä

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 22:05 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Siinä on paviaani väärinpäin :mrgreen:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 22:08 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
coistinen kirjoitti:
Siinä on paviaani väärinpäin :mrgreen:


Ihan miten waan,molemmat sopii mut toi Coistisen juttu jotenkin osu ja uppos...
+10 :mrgreen: ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 01:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Mulla on ollut mielessä Teardrop Trailer tyyppinen kärry.
Näitä on DIY-miehet alkaneet tehdä kotiloihin joskus 30-luvulla ja ne ovat nykyäänkin kovassa huudossa ainakin USA:ssa ja Australiassa.
Netistä löytyy vaikka kuinka paljon juttua noista rakennusohjeineen ja kuvasarjoineen. Kotiloihin rakennetut on aika raskastekoisia, mutta helppo niitä on keventää. Tässä on yks, mun mielestäni aika kivan näköinen.
Jos (kun :? ) itte tekisin, vetäisin kopan leveämmäksi, niin saisi koko puoltoista metriä leveyttä hyötykäyttöön.
Kuva

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 13:54 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Täällä on mallia kärryistä. Kuvista löytyy myös erään kerholaisen kärry, wihreäksi maalaamattomana vielä 8) Sivulla 5 olisi komio kärry... jaksais vaan vetää :moto: ... Siinä on käytetty koko leveys hyödyksi. Kawabatalla taitaa olla jotain 120cm hyötyleveys?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 14:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
No siinähän noita onkin - taisin olla rapakkoa edempänä kalassa :) Maskusta ajaa Naantaliin vartissa. Turkkarin Ekstrassa olikin aikoinaan juttu naantalilaisesta kawerista, joka tekee mopottimiin kärryjä. Jutussa oli kuva Gold Wing -trikesta ja isosta lilasta vaunusta, joka on kylläkin komea, muttei muotoilultaan oikein vedonnut meikäläisen silmään.

Mulla on - tämäkin :'' - meinaamisen asteella. Ostin jo perävaunutarvikkeitakin.
Ensin ajattelin ostaa Piilteemasta tavaraboxin, kun siellä on halvinta :D (149,-€)
Sitten olin ostaa vielä halvemmalla :D Huuto.netistä Fixuksen tavaraboxin (50,-€),
mutta se oli toisella puolen Suomea, eikä se ollut oikein kiwan näkönen.

Semmonen ajatus mulla on ollut, että tekisi yhden alustan/trailerin, johon voisi vaihtaa tarpeen mukaan boxin tai lukaalin. Ostin myös kevyen itsetehdyn kotilon peräkärryn, joka on 151cm leveä lokarien kohdalta - sen saa siis kavennettua. Siinä on pikkufiiun 12" pyörät.
Ajatuksenani oli edelleenkin tehdä vaihtolava, jota voisi käyttää kotilokäytössä.

Joo, mutta en mä näitä omia juttujani sen enempää. Olen niitä vaan aika paljon funtsinut ja mitäs niitä omana tietonaan pitää, jos vaikka niistä jollekin olisi iloa - tai edes hupia ;D

PS.Pakko laittaa vielä tämä linkki; http://puuhaamo.fi/ohjeet/yhdellasivull ... pyoraan/76

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 16:33 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sellainen ruumisarkkumallinen vaunu ois kiva lisä nykyisiin malleihin, vois herättää rispektiä ja ajattelemisen aihetta sopivalla sloganilla varustettuna ;D Jalopuisena koristeineen tietty.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 17:18 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Jim Goose kirjoitti:
Sellainen ruumisarkkumallinen vaunu ois kiva lisä nykyisiin malleihin, vois herättää rispektiä ja ajattelemisen aihetta sopivalla sloganilla varustettuna ;D Jalopuisena koristeineen tietty.


Sellainen jossa kannen läpi tulee spittareiden kärjet, kitaran kaula ja tötterö.. ]:)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 17:53 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
jiikoo kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Sellainen ruumisarkkumallinen vaunu ois kiva lisä nykyisiin malleihin, vois herättää rispektiä ja ajattelemisen aihetta sopivalla sloganilla varustettuna ;D Jalopuisena koristeineen tietty.


Sellainen jossa kannen läpi tulee spittareiden kärjet, kitaran kaula ja tötterö.. ]:)


8) ...
Ja hywänä kakkosena tuo pyörillä liikkuwa kalja tai wiskitynnyri :beer: ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 19:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Jim Goose kirjoitti:
Sellainen ruumisarkkumallinen vaunu ois kiva lisä nykyisiin malleihin, vois herättää rispektiä ja ajattelemisen aihetta sopivalla sloganilla varustettuna ;D Jalopuisena koristeineen tietty.

Taisit löytää markkinaraon 8) Onhan toi $ 10.995,- aivan liikaa pyydetty peräkärrystä... Kyl mää ainaki tekisisisin halvemmalla ]:)
Kuva
http://www.casketfurniture.com/items.ph ... tml#bigpic

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2008 20:24 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tollahan vois heittää firiskeikkaa hautaustoimistolle. Tekis tiliä ja sais ajaa pyörällä.
Monen motoristin toiviomatka viimeisestä kokoontumisajosta suorasääristen maille. Tarttis olla vaan luiska sinne monttuun niin vois suoraan ajaa perille ja vois jättää vaunun sinne. :twisted:
Maksaahan nen arkutkin aika paljon eikä toi niin ylihintanen ois kun sitä vois käyttää monta kertaa. ;D

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 00:50 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
corona mc:n pressalla, arnollahan on semmoinen iso ruumisarkunmallinen triken perässä välillä ollut. meinaa sen ehkä ottaa taas ensikesänä peräänsä. arno on sen itse puuseppänä tehnyt, poltettua puupintaa ja oliko lakattu. komio on kaikilla mukavuuksilla se. se vain on jo soolopyörään hurjan painava just semmonen iso asumisruumisarkku. mutta trikessä onkin painovaraa paljon enemmän. sillä on 1800cc kuplankone trikessään.

jiikoo mun kärryn hyötyleveys on lokasuojien sisäreunoista vain n. 90 cm, se on siis sisäleveys ja olisiko vaneriseinämien ulkoleveys sitten n. 91 cm. lokasuojien ulkoreunoista leveys on 135 cm. sisäpituus on 200 cm ja istumakorkeus on tasan 100 cm josta patja vie n. 7 cm ja kumimatto parimilliä.

nyt jos teettäisin, niin ainoa mitta johon toivoisin lisää on sisäleveys, vaikka jäisikin lokasuojat siihen sisälle möykyiksi, niin ulkoseinä saisi olla vaikka n. 130 tai edes 120 cm. olisi vielä enemmän tavaratilaa ja yöllä nukkuessa potkiskelutilaa tai mitä mielikuvitus, mieli-ku-vitus tuokaan mieleen. sitten tosin ilmanvastus olisi suurempi ja luultavasti pa-kulutus kasvaisi. nykyiselläänhän kärry jää lähes kokonaan hyötyleveydeltään ja -korkeudeltaan prätkäni peittoon taakse ja ei juurikaan lisää ilmanvastusta itsessään. vain lokasuojat sieltä ulkonevat ja tuovat lisävastusta nekin. jos hienostelisi vielä, niin tekisi sellaisen loivasti suippenevan siitä etuosasta, kartiomaisen, se kompensoisi ilmanvastuksen kasvua.

voi olla, että joskus kun tämä nykyinen koppa lahoaa sopivasti, niin teetän siihen sellaisen hieman isomman, siis hyötyleveydeltään suuremman kuomun. sitten tosin voisi olla jo painavampi veturikin kun kärrynpainokin kasvaisi jonkin verran kuitenkin.

motokärryn kuvasivuilla oli siinä ruskeassa soolowingissä muuten samankokoinen koppa kuin mulla, mutta leveys oli 120 cm. tosin siinä oli mielestäni alamittaiset pyörät alla, ne halvat ja toisaalta kevyet, skootterinrenkaat, joille on 100 kmt nopeusraja määrätty yleensä ottaen. ite kyllä ehdottomasti haluan kunnon pyörät, oikeat kestävät ns. autonkärryvalssit. nuo nykyiset omassani ovat just hyvät. eivät ole niin arat kaikille kuopillekaan ja kestävät tarvittaessa kohtuullisen kovaakin nopeutta, jos se nyton kenellekään niin tärkeää, hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 03:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Ilmanvastuskerroin on pienimmillään puhtaasti pisaranmuotoisella kappaleella 0,05 - pulleampi pää edellä. Kartiolla - teräväpää edellä, on sama arvo kuin pallolla 0,34. Virtaviivaiset kotilot menee alle 0,3 kertoimiin.
Nuo Teardrop-vaunuthan ovat sivulta pisaranmallisia, mutta päältä katsoen suorakaiteenmuotoisia - arvaiskohan niiden kertoimen olevan hyvän kotilon luokkaa.
Älä nyt hermostu Kawabata :oops: , mutta sun vaunusi ilmanvastuskerroin taitaa olla jotakin ykkösen luokkaa, mutta etupäätä virtaviivaistamalla/pyöristämällä sitä voi parantaa.
Noita kertoimia googlasin täältä http://personal.eunet.fi/pp/davinci/osa2.html ja tsekkasin taulukon Facta 2001 tietosanakirjasta.
Tämä Airstream Basecamp on mun mielestäni aika fiksun näkönen vaunu ja tuollaisen muodon pystyy tekemään levyistä, koska siinä ei ole kahteen suuntaan kaarevia muotoja, jos nyt ei halua hienostella. http://www.airstream.com/products/2008- ... index.html

KuvaKuva

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 08:11 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Herran tähre mihi tämä maailma o menoss :'' Klasei ja kopei laiteta pyärin kiines, kaikke sitä näke ko kaua elä :punch: :mrgreen:

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2008 08:37 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
z1109r kirjoitti:
Herran tähre mihi tämä maailma o menoss :'' Klasei ja kopei laiteta pyärin kiines, kaikke sitä näke ko kaua elä :punch: :mrgreen:


Se on kato ny niin, et silloi saa harrastaa sillä millä haluaa eli pyäräl :twisted: Kuka sitä ny kotilolla koppia kiskoo...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2008 01:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Bilteman myymälään oli lopultakin tullut ATV- peräkärryjä. Ihmettelin niitä eilen Raision uudessa liikkeessä.
Ne ei ole tarkoitettu tieliikennekäyttöön, mutta silloin oletetaan kaiketi vetopeliksi kotilo tai mönkkäri.
Kun mopottimen peräkärryn saapi tehdä vaikka itse, voisi näistä saada hyvän aihion.

Kuva
PERÄKÄRRY ATV tuote no 41322, 299,-€
Ei jarruja.Kääntyvä perälauta/ajoramppi. Lehtijouset, ei iskareita.
4-pulttiset ilmakumipyörät 4,80 x 8". Renkaat on hepposen näköiset ja sallittu nopeus on???
Paino: 115 kg. Enimmäiskuormitus: 455 kg.
Lavan mitat: 1800 x 1230 mm. Kokonaisleveys on yli 1500mm!
Tämä kärry vaatii kavennuksen, luultavasti paremmat pyörät, lokarit, iskarit ja takavalot/vilkut.

Kuva
PERÄKÄRRY ATV tuote no 41323, 289,-€
Ei jarruja. Kääntyvä perälauta. Lehtijouset, ei iskareita.
4-pulttiset 12". Mangels-tyyppiset vanteet. Renkaat on kapeahkot vyörenkaat tai vastaavat, mallia Pikku-Fiiu.
Bilteman kotisivuilla näyttää olevan virhe. Renkaat on 12", eikä 8".
Paino: 98 kg. Enimmäiskuormitus: 635 kg.
Mitat: 2650 x 1260 x 800 mm.
Luultavasti tämän kärryn voisi ottaa mopottimen perään melkein sellaisenaan. Takavalot/vilkut taisivat kuitenkin puuttua ja iskarit kannattais laittaa. Lokarit eivät vakuuttaneet

Kärryt löytyvät osoitteesta; http://www.biltema.fi/ ->Autoilu -> Kuljetus, taakkatelineet, vetokoukut.

Menen uudestaan ottamaan mittoja ja kuvia, joita voin mailata yv:nä kiinnostuneille.
Rakenne on yksinkertainen - ehkäpä tee-se-itse-mies saa tehtyä vastaavat halvemmallakin.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 13, 2008 23:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Minähän noista mittään ymmärrä mutta äkkisestään näyttää toi aisa kovin pitkältä mopetikäyttöön.
Lienee tarvitaessa tosin helppo lyhentää :roll:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com