Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 10:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Peräöljy spekulointia
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 18:49 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
ST:n peräöljy suositushan on API GL-5 hypoidiöljy SAE 90 yli 5 asteen lämmöissä ja SAE 80 alle 5 asteen lämmöissä, yksiasteista. Nykyään useimmat öljyt lienee moniasteisia 80W-90 viskositettia
Mahtaakohan olla samaa kamaa eri kokoisissa purkeissa esim. "prätkäöljy" Shell Advance transmission ja "maatalousöljy" Spirax A 80W-90. Ainakin arvot näyttävät kovin samoilta. Hintaa on Advancella 8,50 e/l ja Spirax 3,3 e/l. Toinen on pakattu 1 litran purkkiin ja toinen 20 litran astiaan.
Tosin, yhdellä litralla ajelee Kawan peräöljyn vaihtovälillä 120000 kilsaa...Onko enää merkitystä litrahinnalla kokonaiskustannuksissa. 20 litraa kuluttaakseen taitaisi tekniikka loppua jo aikapäiviä sitten ja ukkoki olis pukannu koiranputkea jo tovin ;D.. Mutta jos nuukuuttaan..
Kunhan spekuloin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Kunhan se on hypoidi, niin pitäis käydä,eikös se hypoidin tarve tule juuri hammas kosketuksesta.Muistelen näin joskus joutuneen oppimaan. :roll:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:42 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
olen käyttänyt Mobil 80w90 GL-5 vaihteisto/vetopyörästö oljyä..haisee muuten hyvälle/pahalle..miten sen nyt ottaa. oli vanhakin aivan kirkasta kun vaihdoin,tiedä sitten kuinka vanhaa oli.harvemmin sitä tulee ajeltua alle 5 asteen keleillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:49 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tero k kirjoitti:
Kunhan se on hypoidi, niin pitäis käydä,eikös se hypoidin tarve tule juuri hammas kosketuksesta.Muistelen näin joskus joutuneen oppimaan. :roll:


Tästä tulikin mieleen aasinsilta kulmavaihteeseen, joka taas Kawassa jengaa vastaavia hampaita moottoriöljyn turvin, mikä mahtaa olla erona perässä ja kulmavaihteessa. Joillakin muilla merkeillä esim GS 1000 G oli myös kulmavihde erillisellä hypoidiöljyosastolla eristettynä moottoriöljytilasta, kun GS 1100 G mallissa käytettiin samaa tapaa kuten Kawassa, eli kulmavaihde jengasi moottoriöljyllä.
Onkohan hampaissa käytetty materiaaliero syynä, vai mikä ?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 19:53 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Tästä tulikin mieleen aasinsilta kulmavaihteeseen, joka taas Kawassa jengaa vastaavia hampaita moottoriöljyn turvin, mikä mahtaa olla erona perässä ja kulmavaihteessa. Joillakin muilla merkeillä esim GS 1000 G oli myös kulmavihde erillisellä hypoidiöljyosastolla eristettynä moottoriöljytilasta, kun GS 1100 G mallissa käytettiin samaa tapaa kuten Kawassa, eli kulmavaihde jengasi moottoriöljyllä.
Onkohan hampaissa käytetty materiaaliero syynä, vai mikä ?


vai hankala toteutus? päästy helpommalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 27, 2006 21:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kawasakihan on muuten ainoa joka käytti Z 1000/1100 malleissa kasettityyppistä kulmavaihdetta (minkähän takia Z1 Kawassa löytyy vaihteiston koppa, ettei vaan olisi tehdas kokeillut keppiä Kawaan jo tuolloin ?). Muut merkit tekivät keppiversiooon erilliset lohkot ketjuversioon verrattuna, joissa kulmavaihde oli samassa valussa lohkojen kanssa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 01:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Hypoidi perä, tai hypoidi oljy, tarkoittaa sitä, että pinjoni ei ole taka-akselin kanssa samalla linjalla... Toisin sanoen, hampaisiin tulee hierovia voimia! Kulmavaihde taas on ymmärtääkseni... Niin kulmavaihde...


http://www.arrowgear.com/products/hypoid_gears.htm

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 01:33 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
peräöljyissähän lienee tärkeimpänä erona vaihteisto- ja moottoriöljyihin nähden paineenkestäminen, jotkut lisäaineet estävät öljyä vaahtoutumasta kovissa pintapaineissa ahtaissa tiloissa. liekö sitten kulmavaihteella enemmän tilaa öljyillä jauhautua kun se on sitä samaa moottorillakin pyörivää mössöä.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com