Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vanne ja swingi
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 19:49 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 19:22
Viestit: 30
Paikkakunta: Vantaa
z1000 -77 on muistaakseni 2,15x18 vanne takana minkä kokosen renkaan siihen saa ja mikä on maksimi vanne ja rengaskoko vakio swingille?

Ja tartteeko ottaa sitten offset rattaatvielä.

Meinasin rakennella vähän swingiä.

Ja olisko kenellä tietoo, mistä sais kuvia valmiista versioista...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vanne ja swingi
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 20:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
terde kirjoitti:
z1000 -77 on muistaakseni 2,15x18 vanne takana minkä kokosen renkaan siihen saa ja mikä on maksimi vanne ja rengaskoko vakio swingille?

Ja tartteeko ottaa sitten offset rattaatvielä.

Meinasin rakennella vähän swingiä.

Ja olisko kenellä tietoo, mistä sais kuvia valmiista versioista...

Kokemus on opettanut, että 2.15-vanteelle ei kannata laittaa leveämpää kuin 120 / 90. Siltakiven nettisivuilta löysin aikoinaan tiedon, että tuo 120 / 90 vaatii vähintään 2.75-vanteen. Itse kokeilin GeeTeessä muutama vuosi sitten 130 / 80-rengasta ja aikas horjuvaa oli meno! Tuohon horjuuvuuteen kun lisää vielä spagetti-rungon pehmeyden, niin ajo-ominaisuuksista ei juuri voi puhua :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 28, 2006 22:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Liekkö tonnisen haarukka hirveesti eroo seiskapätkän vastaavasta, omaan seiskaan laiton gsxr:n haarukan ja zx9r:n 5.5" vanteen johon pyöräytin 180/55 gumsan !

Haarukka meni paikoilleen kun porasi rungosta akselin reijät 20 milliseksi ja haarukasta jätti kaksi prikkaa pois.
Eteen lötyy sit klasmolta sopiva offset ratas ellei väännä itte sellaista !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 16:15 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jezuz kirjoitti:
Liekkö tonnisen haarukka hirveesti eroo seiskapätkän vastaavasta, omaan seiskaan laiton gsxr:n haarukan ja zx9r:n 5.5" vanteen johon pyöräytin 180/55 gumsan !

Haarukka meni paikoilleen kun porasi rungosta akselin reijät 20 milliseksi ja haarukasta jätti kaksi prikkaa pois.
Eteen lötyy sit klasmolta sopiva offset ratas ellei väännä itte sellaista !


Mulla ihan samaa sukua noi kilkkeet. ´90 Gikserin swingi ja 9R:än vanne. Swingi meni paikalleen heittämällä, pikkasen joutu ottamaan (pari milliä) pois alkuperäisen jalkatappihässäkän kiinnityskorvakkeista. Akseli sopi heittämällä ja sovitteena 3mm paksu rosteriprikka. Offset-tratas löytyi Allwrongin tarvikeluetteloista, mutta en tosiaan musiat minkä mopottimen se on. Ihan vakioratas se oli.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 16:23 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
z1109r kirjoitti:
Mulla ihan samaa sukua noi kilkkeet. ´90 Gikserin swingi ja 9R:än vanne. Swingi meni paikalleen heittämällä, pikkasen joutu ottamaan (pari milliä) pois alkuperäisen jalkatappihässäkän kiinnityskorvakkeista. Akseli sopi heittämällä ja sovitteena 3mm paksu rosteriprikka. Offset-tratas löytyi Allwrongin tarvikeluetteloista, mutta en tosiaan musiat minkä mopottimen se on. Ihan vakioratas se oli.


Sorvailitko 9r:n vetolaitetta ja onkos sun värkissä 13hampainen boori eturattaassa ???


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 16:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jezuz kirjoitti:
z1109r kirjoitti:
Mulla ihan samaa sukua noi kilkkeet. ´90 Gikserin swingi ja 9R:än vanne. Swingi meni paikalleen heittämällä, pikkasen joutu ottamaan (pari milliä) pois alkuperäisen jalkatappihässäkän kiinnityskorvakkeista. Akseli sopi heittämällä ja sovitteena 3mm paksu rosteriprikka. Offset-tratas löytyi Allwrongin tarvikeluetteloista, mutta en tosiaan musiat minkä mopottimen se on. Ihan vakioratas se oli.


Sorvailitko 9r:n vetolaitetta ja onkos sun värkissä 13hampainen boori eturattaassa ???


Jehna kun vaikeita kyselet...emmentaali iskee jo tällä iällä. En muista booria mutta alkuperäinen akseli (mopo Z1000R2) ja muistaakseni jonkun utzukin ratas, jossa oli reilusti offsettia. Vanteelle en tehny mitään, jos silla tarkoitat vetolaitetta. Uusi ratas vaan paikalleen. Sovitus on kyllä sitte tiukka. Joka paikassa sellasia parin millin välyksiä eli ei ollu pelivaraa hirveesti.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 01, 2006 18:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 15:55
Viestit: 8
Paikkakunta: Orimattila
ZZR 1100 oliko C ja D mallin eturattaat tuo ketjua ulospäin, uudemman mallin enemmän. Ketjujako on tietysti 530. Omassa Tonnisessa Laaksosessa on tuo D-mallin eturatas. Takavanne on kuustuumaa leveä ja kumi 180. Sopii hikisesti, mutta kumminkin.

_________________
ZX-12R A1, Z1000R2, Z1100R, Z1300A1, ZG1300A2 "Pernod", Honda SL 125, Solifer Export


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com