Wesimies_77 kirjoitti:
:help:
Onko ihan tavanomaista, että millään säädäöillä ei tunnu saavan kulkua sujumaan!?!?!?!?
Neulaventtiilit on kaluttu rikkaimmasta laihimpaan, silti ei tunnu toimivan koko kierrosskaalalla. Tyhjäkäynnistä ei ota 12000 kierrosta vaan jää 7000-7500, kun hellittää kaasusta ni sitten nousee. Voisiko suuttimien vaihto olla seuraava veto? Mutta pienempäänkö vai isompaan?
Täs menee ikä ja terveys.... Pyörään on ( kawasaki zzr 600 -92) vaihdettu niin paljon osaa, kovalla rahalla , että
saa manata koko hankkeen ! Uusittu on virransäätäjästä cdipoxiin... Pystyykö ton poksin toteen jotenkin vialliseksi ? Muuta kuin vaihtamalla...
T: Wesimies_77
Vaihdoit suuttimet pienempiin, mutta ongelma korjaantui??
Jokseenkin tuntuu oudolta, sillä tuo kertomasi kaasun hellittämisessä kierrosten nousu viittaisi kyllä laihaan seokseen (kun ilmantulo pienenee, suuremman liike-energian omaava polttoaine suihkuaa vielä hetken "vanhaan malliin" rikastaen silmänräpäykseksi seosta.
Kun kaasua avataan siihen asti että kaasuttimen pääpiiri alkaa olla vastuussa bensansyötöstä, neulan korkeus vaikuttaa noin 75% kaasun aukioloon asti. 75-100% välillä käytännössä pääsuutin on se, mikä vaikuttaa seokseen. Riippuu tosin hieman kaasarityypistä, esim. joissakin kaasareissa on lisäilmasuutin, jonka pienentäminen rikastaa yläpäätä, mutta se on käsittääkseni lähinnä autojen tuplakaasareissa.
Auttaisi selvittämään asiaa, jos tietäisi tarkasti ne asiat mitä moottorille on tehty, ilmanputsarista pakoputken päähän ja kaikki siltä väliltä.