Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 14:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 18:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 31, 2008 08:17
Viestit: 118
Paikkakunta: savonlinna
Olis tarkotus maalata yhet katteet ja tankki...ite tekisin pohjat mahollisimman pitkälle ja maalaaja viimeistelee ja maalaa...mitenhän ja millä tarvikkeilla tuota kannattas lähtee toteuttamaan...tuota pohjaa siis

_________________
Kun tekköö ite nii suap semmosen ku tulloo :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 20:14 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 28, 2009 14:07
Viestit: 129
Paikkakunta: Jyväskylä City
Jostakin netin syövereistä itsekin tuohon etsin vinkkejä, ainoa mitä löysin, oli, että vesihiomapaperilla, oliko että 600-1000 viimeistely... Pitää siis olla todella hyvät pohjat, maali ei anna mitään anteeksi...

Jos jollakin on lisää vinkkejä, niin minuakin kiinnostaisi, tarkoitus olisi itse maalatakin..

_________________
Kawasaki GPx 750 R -87


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 20:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
... kuin myös (kaksin kappalein) :lukea:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Su Elo 09, 2009 21:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Ruiskukitti helpottaa hommaa ihan sikana eli jos pakkelia tarvii laittaa niin hionnan jälkeen ruiskulla kitti niskaan niin on helppo sipistellä lopulliseen malliin!

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ma Elo 10, 2009 21:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 31, 2008 08:17
Viestit: 118
Paikkakunta: savonlinna
taijankii kokeilla huvikseen sprayta enneku vien niitä mihkää...katteisiin siis, pitäshän tuon onnistua kun onnistu rungonkin maalaus tallissa, siis sellasella purkilla joka tekee viuhkamaisen suihkun, ei pistettä.

Kokeilen huvikseen ;)

edelleen siis tarviaa tietoo pohjista

_________________
Kun tekköö ite nii suap semmosen ku tulloo :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 06:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Itse olen tehnyt jotensakin näin, hionut maalattavista pinnoista kiillon pois käyttäen
konetta ja käsiä n. 400:lla paperilla joskus karheammallakin. Muoviosia hioessa olen
ollut varovaisempi etten hio maalipintaa rikki. Hionnan jälkeen pölyt pois ja pyyhkinyt
maalattavat pinnat silikonin poistoaineella tai tärpätillä mahdolliset rasvat ym. pois.
Sitten olen maalannut pohjamaalin ja sen kuivuttua paklannut jos tarvetta ja lopuksi
pohjamaalannut korjatut kohdat. Sitten hiotaan pohjamaalatut osat, itselleni on piisannut
400:nen mainiosti. Pölyt pois, pintojen pyyhintä ja maalia pintaan jonka kuivuttua olen
vielä lakannut osat. Viimeksi keskikatetta maalatessa en edes hionut pohjamaalia ja
hyvä tuli. HUOM. tämä on tarina näin minä teen EI näin se tulee tehdä...... :pappa:
Jamperin mainitsema ruiskukitti on hyvää tavaraa kun tehdään vähän parempaa jälkeä
kuin meikäläisen tarpeet.... :yes:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 07:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 31, 2008 08:17
Viestit: 118
Paikkakunta: savonlinna
Eli muoveja olet siis päälle maalannut...eli vaan nykynen mahdollinen lakka pois ja pinnat "karkeeks" ja puhtaaks -> pohja maali -> maali -> lakka päälle...vai kannattaako etes paukkupullolla yrittää lakata?

Kokeilen kyllä nimittäin jotain tuohon tapaan, Tokmannilta löytyy mastonin viuhkasuutimmella varustettua spraytä joka on ihan hiton ärreen väinen, ihan kun kawagreen mutta vielä kirkkaampi sävy vähäsen...

Liekköhän noissa lakoissa sitten jotakin vähemmän valuvaa laatua olemassa?
Kun lakan kanssa kuvittelis että ei tarvia niin montaa kierrosta maalia vetää jotta etes pesun kestäs :)

_________________
Kun tekköö ite nii suap semmosen ku tulloo :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 07:49 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
pete78 kirjoitti:
...-> lakka päälle...vai kannattaako etes paukkupullolla yrittää lakata?

Samaa kyselin duunikaverilta noista mastonin lakoista... Ei suositellut, on maalannu useasti ja luotan siihen.

Sanoi jotta kakskomponentti lakkaa kannattaa laittaa. :eitieda:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 08:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Mä oon käyttäny HL Groupin edustamia tuotteita:

http://www.hlgroup.fi/fi/automaalit/spraymaalit/

AutoK:n påhjamaalia alumiiniosille, Spray Maxin pohjamaalia muille osille, Spray Maxin lakkaa ja heidän sekoittamaa slimeGreen -wihreää väriä. Koneen poskiin VHT:n kuumankestävää kiiltävää moottorimaalia ja lohkoon, kanteen ja koppaan kuuman kestävänä mattamustana Hagmansin väriä.

Maalausjälki on mitä on :eitajuu: , mutta kypärä ja pari lokasuojaa säilynyt hienosti jo monta vuotta wihreänä. Koneen poskissa VHT pysynyt kuin tauti ja muissa osissa Hagmans pysynyt siellä missä öljyä ei ole koko ajan tihkunut päälle. Rosteripakoputkessä Hagmans ei ole pysynyt vaan heti ekojen ajokertojen jälkeen on alkanut häipymään pölynä ja värinä pesusieneen. Jarrulaikoissa ainakin tämän kesää pysynyt hienosti tuo pronssin sävyinen.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 09:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
pete78 kirjoitti:
Eli muoveja olet siis päälle maalannut...

Joo päälle olen maalannut koska muovinmaalauksessa pitää käyttää tartunta-ainetta
ja siellähän se maalin alla on, metalliväreissähän kiilto tulee lakalla joten itse maalilla
maalataan vain peittävä kerros ja lakkaa olen kaks kerrosta vetänyt, saman verran olen
lakannut tavallistakin maalia, ei sitä kerroskaupalla tarvi laittaa kun pinta on mieleisesi
niin lakka päälle vaan, kyllä se maali siellä pysyy...tiedän kyllä kavereita jotka saavat
spraylläkin kelpo jälkeä. Lakkapulloissa olen itse huomannut että AT Color pullossa on
isompi suutin ja painetta tulee reilusti ( valuu helpommin ) kuin esim Motipin lakkat
tulee hienompana sumuna ulos..malttia vaan niin hyvä tulee..... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2009 16:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Joo on tullu leikittyä noilla maaleilla joita saat marketista ja sit tullu teetettyä automaalikaupas paukkupullojakin. Lakka on sit yks perkele kun sitä wetää. Wähänkin meet ahnehtiin niin kusee. :storm:
Maalasin 2kesää sit wolwon aluwanteet ja ostin mallia BILTEMA maaliruiskun yläpuolisella säiliöllä.Hinta 29.90 egee ja wäliin wedenerotin 6,90. Kuulin tosta maaliruiskusta sen werran et moni ammattimaalarikin maaalailee niillä jo sen takiakin jos wähän ottaa häppää niin eipä wituta aamulla jos on ruisku jääny pesemättä. Mut kuitenkin tolla maaliruiskulla on tosiaankin huomattawasti helpompi maalata/lakata kun millään spray pulloilla. Niin ja jos meinaat maalata jotain missä on alumiini alla ja maali päällä niin alumiini ei missään nimessä sais tulla näkywiin kun sitä hiot.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ma Loka 03, 2011 17:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 03, 2011 11:45
Viestit: 6
Paikkakunta: Lappeenranta
Terve!
Kuinkas ne pohjat tehdään kunnolla, niin ettei vuoden päästä jo kuki?
Tarviiko ruoste saada kaikki poistettua, vai toimiiko ne ruosteensyöjät oikeasti?
Pohjustetaanko puhdas pelti jollain, vai riittääkö pelkkä pohjamaali paukkupullosta?
On tarkoitus maalata Z750L -82 uudelleen, Tankin posket kukkii siitä "Kawasaki"-merkin alta.
Merkki oli kahdella pikku ruuvilla kiinni peltiliuskassa, joka on pistehitsattu tankissa olevaan uraan, kuvassa tuon liuskan toinen pää on väännetty ulospäin. Ja kas kummaa, sieltähän löytyi pesä.
Varmaan pitää nakerrella jotenkin pois edestä tuo liuska, ja vaikka liimamassalla sitten merkki takaisin.
-Arto


Liitteet:
ruostetta.jpg
ruostetta.jpg [ 81.55 KiB | Katsottu 13837 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Loka 04, 2011 20:03 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Meikä ei jaksa uskoa noihin ruosteensyöjiin... Mä tekisin niin että lasikuulapuhaltaisin nuo merkin kiinnikkeiden ympärystät ja waroiks wielä tinaisin... Tossa mun Jazkassa kukkii merkin wierestä...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2011 00:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
KooJii kirjoitti:
Meikä ei jaksa uskoa noihin ruosteensyöjiin


Sama wika meikällä, mutta kokeilin äskettäin Annitrolia, irroitti ruosteen
nopeasti ja montuista myös... mutta aika näyttää..... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2011 15:00 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Eipäs skeptikoida nykyisen kemiallisen teknolokian tietämystä ja kykyjä, toverit! Kyllähän ruostepeikko hellittää otettaan mainitulla Annitrolilla (pääasiassa kai fosforihappoa?) tai vastaavalla myrkyllä. Fosfori-, sitruuna- tai oksaalihappokäsittely, kuten myös elekrolyyttinen ruosteenpoisto onnistuu ihan koti- (tai paremminkin
talli- :kaulin:)-konstein ja helepottavat ruosteenpoistoa kokolailla. Ja nuita happoja saa apteekista pussikamana edukkaasti, suolahappoa isommissa erissä jopa Agrimarketista, Annitrolia tahi vastaavia taitaa löytyä esim. Motonetistä ja/tai Biilteemalta? :pappa:



:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ke Loka 05, 2011 21:38 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Noi happohommat on erijuttu...
Meinasin näitä huuhaa-ruosteenpysäyttäjä-maalisotkuja joiden pitäisi pelastaa maailma ruosteelta jota todellisuudessa ei tapahdu mutta hidastaa...
Itsekin on tullut wehdattua esim. sitruunahapon kanssa kiitettäwin lopputuloksin! 8)

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: To Loka 06, 2011 09:03 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
arhiiva kirjoitti:
On tarkoitus maalata Z750L -82 uudelleen, Tankin posket kukkii siitä "Kawasaki"-merkin alta.


Juurikin samanlaisen tankin maalautin viime kesänä ja samasta syystä. Yhdistetty hiekka- ja lasikuulapuhallus poisti ruosteet "listojen" alta siinä määrin että kelpas ainakin maalarimestarille. Kannattaa kuitenkin olla varuillaan ettei mene puhalluksessa päällipelti puhki, kuten mun tankille oli käynyt. Ainakin alareunoistaan tuntuu olevan ohutta tavaraa.

Ratkaisun ruosteenkestävyydestä ei vielä ole tietoa, aika näyttää.

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Ruostuva paikka...
ViestiLähetetty: To Loka 06, 2011 12:11 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 03, 2011 11:45
Viestit: 6
Paikkakunta: Lappeenranta
Tuo merkin kiinnitys on kyllä huonosti tuumittu. Tuskin tuolla liuskan takana on ollu maalia koskaan. Eiköhän tankki ole aikanaan heppailtu kasaan , ja sitten maalaamolle... Tuskin tuon lapun taakse paljoa maalia eksyy, ainaskaan ruiskuttamalla.
Rälläkällä vetelin pistehitsi nappulat pois, ja liuskat hitoille. Se ura näytti aika rivolta, mutta pyörö-teräsharjalla siistiytyi. Luulin jo että nyt se on hyvä. Mutta parikin eri lähdettä varoitteli, että teräsharjan jälkeen se vain näyttää hyvältä. Voipi nimittäin teräsharja vaan sen kiinteemmän ruosteen leipoa piiloon, ja kiillottaa nätiksi.
Hmm... oliskohan tuossa syy, miksi olen monta kertaa autojen ruosteenpiilotuksessa pettynyt ?
-Arto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ruostuva paikka...
ViestiLähetetty: To Loka 06, 2011 16:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
arhiiva kirjoitti:
Tuo merkin kiinnitys on kyllä huonosti tuumittu. Tuskin tuolla liuskan takana on ollu maalia koskaan. Eiköhän tankki ole aikanaan heppailtu kasaan , ja sitten maalaamolle... Tuskin tuon lapun taakse paljoa maalia eksyy, ainaskaan ruiskuttamalla.
Rälläkällä vetelin pistehitsi nappulat pois, ja liuskat hitoille. Se ura näytti aika rivolta, mutta pyörö-teräsharjalla siistiytyi. Luulin jo että nyt se on hyvä. Mutta parikin eri lähdettä varoitteli, että teräsharjan jälkeen se vain näyttää hyvältä. Voipi nimittäin teräsharja vaan sen kiinteemmän ruosteen leipoa piiloon, ja kiillottaa nätiksi.
Hmm... oliskohan tuossa syy, miksi olen monta kertaa autojen ruosteenpiilotuksessa pettynyt ?
-Arto


Ihan offtopic

Ootko arhiiva viettänyt vuoden 1991 puolustusvoimissa haminassa kuninkaallisessa kuljetuskompanjassa :?:
Nimesi kuulostaa jotenkin niin hirveen tutulta ja paikkakuntakin täsmäisi :roll:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Pe Loka 07, 2011 12:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 03, 2011 11:45
Viestit: 6
Paikkakunta: Lappeenranta
Terve Jampperi!
Luulenpa että kaveri oli veljenpoikani Pete. Ajelee rekkaa nykyään Euroopassa. Minä palvelin Kouvolassa, ilmatorjunnassa.

Sitten aiheeseen: Maalausvinkkejä löysin netistä muutamia:
http://www.coravari.fi/pages/automaalausohje.php
automaalit.net:istä löytyy "Ilmainen Automaalausopas". vaatii tosin rekisteröitymisen.
autowiki.fi:stä aihe: "Ruostevaurion korjaus".
Veteraanien sivuilta, vmpk.fi, aihe: "2K-maalien ohennus."
-Arto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Pe Loka 07, 2011 12:45 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 03, 2011 11:45
Viestit: 6
Paikkakunta: Lappeenranta
Ja tuossa vielä yksi aika kattava:
http://www.motot.net/wiki/Ruiskumaalaus
-Arto


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2012 15:01 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:53
Viestit: 33
Varsinaisesti ei pohjatöistä mutta kuitenki, mistä ootta saaneet sen värikoodin ko tuntuu että ei sitä tiiä kukaan.
http://www.davidst.com/motorcycle_revie ... _vn750.jpg
http://www.bikerszene.de/biker/suzukimi ... 172-1.html
Nuin ko vierekkäin mopot pihalla niin vois sanoa tuota sinistä samaksi väriksi. Ei tarkotus tehä mitään näyttelyesineitä mutta vähän naarmujapeitellä. Oisko joku laupias sen jo selvittäny tai vois auttaa selvittelyssä.

_________________
vn 750 -93
zzr 1100 -93


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Maalauksen pohjatyöt?
ViestiLähetetty: Ke Tammi 23, 2013 18:15 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 14, 2012 18:41
Viestit: 5
Hienolla hiekalla kun puhaltaa,voi puhaltaa aika ohutta peltiä,ja ruoste ym,mönjät lähtee kun kuppa töölööstä.olen puhallellu vanhojen pyörien peltiosia.maalauskin on aikahelppoa kun pikkasen opettelee.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com