Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Huhti 24, 2024 00:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 08:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Tarkistelimpa tuossa jouten ollessani venttiiileiden välyksiä... Loppupäivän saldoksi jäi oikeat välykset mutta repaleinen tiiviste. :kk: Ei ole muuten halpa se... :kuuma: Noh ei muuta kuin tiivistepaperia kehiin ja miettimään miten sen saa leikattua oikeaan muotoon :noidea: Tarvikkeet. Tiivistepaperia, vesiohenteista valkeaa maalia, pensseli, superlonia, mattoveitsi. Kastelin ensin superlonin maalilla, painoin kopan siihen kiinni, tämän jälkeen paperi superlonin päälle, johon painoin kiinni venakopan joka piirsi tiivisteen kaikki uurteet hienosti paperiin. Lopuksi mattoveitsellä tarkka leikkaus ja voila... uusi tiiviste valmis. Saa nähdä miten kestää. Toivottavasti seuraavat 10tkm... :moto:

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 19:17 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Itte tuskailin männä kesänä saman ongelman kanssa, toisessa päässä vaan. Eli öljypohjan tiiviste meni päreiksi eikä öljyt pysyneet sisällä pelkän tiivisteliiman kanssa. Hain tiivisteen lähikaupasta, eli 1,5 litran maitotölkki, maidot naamariin, tölkki saumasta auki, A4 öljypohjan päälle, siihen muoto paskaisella sormella pyyhkimällä, "kopiointi" maitotölkkiin, leikkaus ja vot, tiiviste on valmis. Just otin irti ja harmikseni huomasin että tölkin printtaukset oli jäänyt öljypohjaan ja tiiviste oli tasaisen harmaa = enää ei voi naureskella Valiotiivistettä...

Tuossa kopioinnissa toimii lyijykynäkin mutta ei oikea seppä sellaista tartte...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 22:05 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Se venakopan alkuperäinen tiiviste on tosiaan kyllä aika ruotoisen hintainen.

Syytä kyllä muistuttaa tässä että miten tehdään itse tiiviste:

- otetaan sopivankokoinen arkki tiivistepaperia
- pultataan se vähintään kahdesta kohtaa kiinni
- otetaan pieni pyöreäpäinen vasara ja naputellaan pitkin tiivistettävän pinnan reunoja.
- Jos edellisessä ollaan onnistuttu, tiiviste on leikkautunut nätisti juuri oikean muotoiseksi.

Tarkoitus ei ollut kettuilla, mutta joskus varsin yksinkertaiseen hommaan tarvitaan ainoastaan oikea työmenetelmä. Väärällä menetelmällä hukkaa aikaa ja rahaa.

Ei ole edes mikään taitolaji. Jo eka napautus vasaralla todennäköisesti aikaansaa sen ahaa-elämyksen.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 22:11 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Löyty kuvakin aiheesta

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 22:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Näin tehdään tiiviste vaivattomasti:

http://www.youtube.com/watch?v=6rx5hGKt1PY

Itelleni faija opetti eläessään tämän.

Tossa videossa tiiviste tehtiin rautapinnalle, mutta sen voi tehdä alumiinipinnalle ihan yhtä hyvin. Ei tarvita edes erityisemmin kokemusta, niin operaatio ei vaurioita osia millään tavalla.
Tämä on ikivanha konsti. Ammattilaiset, jotka joutuivat tekemään itse tiivisteitä, tekivät ja tekevät ne tällä menetelmällä!

Molemmat ootte tehnyt hyvää jälkeä, mutta olisitte päässyt helpommalla ikivanhalla ammattimiesten tempulla.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2009 08:06 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
NesteHukka kirjoitti:
Näin tehdään tiiviste vaivattomasti

Eli stanssaamalla...

Tuota teen työkseni (jo yli 20 vuotta) tosin me tehdään se eri versiolla vain 1 isku. Ja alusta on toisenlainen. Jos pelkää ni voi käyttää kupari- /lyijyvasaraa joka on pehmeämpää materiaalia kuin tuo vastassa oleva metalli.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 12, 2010 11:52 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Olipas Smokie:lla komian näkönen tiivari, oikeen kawan wäreissä vielä :yesyes:

Ja Pyöräkin näyttäs/taitaa olla aika näpeän näkönen :!: :yes:

Ja komppaan kyllä Limiittiä, kannattaa tosiaan käyttää jotain pehmyttä millä sillä muksii, eikä tarvii kovinkaan kovia iskuja, pääsee ehjillä tiivistyspinnoilla..

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com