Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 23:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ruiskua vai kaasaria
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 20:37 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Alkais kohta olla spruuttakamat kasassa, keleistä se vain on sitten kiinni kummalla lähdetään liikkeelle :P
Ei vaiskaan.. kaasareilla aloitetaan viimeistään kuun lopussa, pakkohan tuon kelin on lämmetä aprilliin mennessä :twisted: Polttoainepumppu pitää vielä hankkia, sellainen aksiaalinen letkun väliin juntattava, mielellään hiljainen. Läppärunkoihinhan voi huoletta laittaa erillisfilsut tai vastaavat? Ruiskuboksin ajattelin tunkea ilmansuodattimen tilalle satulan alta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 20:55 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Taitaa kelin lämpiäminen olla aprilliva :mrgreen: ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 21:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ja ennenkun tuon ruiskuvirityksen saa toimimaan tyydyttävästi kaikilla kierroksilla ja kuormituksilla, elettäneen jo kesää 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 22:01 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Raato kirjoitti:
Ja ennenkun tuon ruiskuvirityksen saa toimimaan tyydyttävästi kaikilla kierroksilla ja kuormituksilla, elettäneen jo kesää 8)


Paljon mahdollista. Mahdollista on myös se, että jonkin aikaa kulkee sivulaukussa kaasaripaketti ja työkaluja... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 22, 2006 22:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ruiskua vai kaasaria, otsikolla sanoisin että kaasaria.
Kaasari.
+toimintavarmempi mp-käytössä
+helppohuoltoisuus
+halvempi
+varaosien saatavuus hyvä
+orgiskotelolla toimii huonoissakin olosuhteissa
+TI miehen unelma, saa säätää ja ruuvata
+hyvä syy vaihtaa suoravetoiset vanhojen tilalle
-herkempi vuodoille
-bensan haihtuvuus suuri, käynnistyvyys alipainehanan kanssa
Ruisku:
+toimii aina samalla tavalla
+optimi seos, mikäli antureita tarpeeksi, myös ilmanpaine ja lämpötila
+säädeltävyys ohjelmalla
+taloudellisempi
+tiivis järjestelmä
-on/off toiminnaltaan, ei paljon korpitiellä korjattavissa
-vaatisi myös sytytyskartan kanssa yhteistoimintaa
-kalliimpi järjestelmä hommata
-alijännitteelle arka, ei lähde työntämällä tulille jos akussa ei potku riitä
-liikaa elektroniikkaa

Noiden faktojen perusteella Z 1100 mallin laturin toimintavarmuuden huomioon ottaen kaasarit olisivat parempi vaihtoehto.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 09:01 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Pitäähän sitä säädettävää olla :P
Totta on, että ruisku kun ei toimi niin se ei toimi. Tosin kaasaritkin toimiessaan tosi huonosti on melkein sama kun ei toimisi ollenkaan..

Itse projekti ei paljoa kustanna, rahalla ei saisi RS34:sia..

Syttykartan kanssa ei ole ongelmia, boksi hanskaa tarvittaessa sytytyksenkin ym., vaikka nitron! ;D Boksi maksaa n. 100..140e


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 10:16 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
If You want blood, You got it, lauloi Bon Scott aikoinaan.
Kaasareilla sentään pääset perille, vaikkei joku niistä kunnolla toimisikaan.
Omahan on pelisi, teet niinkuin huvittaa, mutta pidä lataus kunnossa, nehän toimi sähköllä, pyörän muiden sähkövehkeitten päälle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 11:34 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
no nythän täällä on meininkiä! ai että ruisku...kokeiluja kehiin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 11:42 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jiikoo kirjoitti:
Pitäähän sitä säädettävää olla :P
Totta on, että ruisku kun ei toimi niin se ei toimi. Tosin kaasaritkin toimiessaan tosi huonosti on melkein sama kun ei toimisi ollenkaan..

Itse projekti ei paljoa kustanna, rahalla ei saisi RS34:sia..

Syttykartan kanssa ei ole ongelmia, boksi hanskaa tarvittaessa sytytyksenkin ym., vaikka nitron! ;D Boksi maksaa n. 100..140e

Jos alle RS34:ten hinnan (n. 630 €) saat läppärungot, suuttimet, bensapumpun, ohjausboksin, anturit yms., niin onneksi olkoon vaan!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 12:11 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Jim Goose kirjoitti:
Omahan on pelisi, teet niinkuin huvittaa, mutta pidä lataus kunnossa, nehän toimi sähköllä, pyörän muiden sähkövehkeitten päälle.


Perutaan seuraava ;D

"Sanoo hän, joka ajaa spruutalla :P"


Viimeksi muokannut jiikoo päivämäärä To Maalis 23, 2006 14:14, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 13:12 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
jiikoo kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Omahan on pelisi, teet niinkuin huvittaa, mutta pidä lataus kunnossa, nehän toimi sähköllä, pyörän muiden sähkövehkeitten päälle.


Sanoo hän, joka ajaa spruutalla :P

Täh, mitä häh ? Kaikki Kawat kulkee kaasareilla meidän perhessä, mamman kotilo korkeintaan ruiskulla, mähän vaan lainaan sitä välillä, muuten menis jalkapeliksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 14:14 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Jim Goose kirjoitti:
jiikoo kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
Omahan on pelisi, teet niinkuin huvittaa, mutta pidä lataus kunnossa, nehän toimi sähköllä, pyörän muiden sähkövehkeitten päälle.


Sanoo hän, joka ajaa spruutalla :P

Täh, mitä häh ? Kaikki Kawat kulkee kaasareilla meidän perhessä, mamman kotilo korkeintaan ruiskulla, mähän vaan lainaan sitä välillä, muuten menis jalkapeliksi.


:twisted: Meni väärään loveen... :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 14:18 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Raato kirjoitti:
Jos alle RS34:ten hinnan (n. 630 €) saat läppärungot, suuttimet, bensapumpun, ohjausboksin, anturit yms., niin onneksi olkoon vaan!


Mjoo.. laskin projektin hinnaksi korkeintaan 400e... Siksi siihen ryhdyinkin.. :P
Ruiskulaitteet 250e, boksi ja anturit 150e.. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 18:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Perkutarallaa, tuohan onkin mielenkiintonen rojekti. Mitkäs kaikki paikat on anturoitu? Läppien asento, sytkä, imuilman lämpötila, kannen lämpö, Lambda?

Noi oli muistaakkeni Lambdaa vaille anturoitu GPz1100 UT:ssa vai unohinkojan jotain.. ZX-12R:ssä lisäks ainakin ilmanpaine, vaihde, nokka-akselin asento, jäähdytysnesteen lämpötila, kallistus jne. 04-maliissahan tuli lisäks toinen läppäsarja jota sitte CPU ohjailee, mm. kaasuunvastaavuus "hyventy".
Se GPz:n ruutta oli ainakin tosi äkkinäinen eikä toi A-mallin 12R:nkään ruutta ihan anteeksiantavimpia ole. Jostaan kumman syystä minä tykkään siitä enempi kun B-mallin rauhallisemmasta verssiosta.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2006 18:44 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
JaL3 kirjoitti:
Perkutarallaa, tuohan onkin mielenkiintonen rojekti. Mitkäs kaikki paikat on anturoitu? Läppien asento, sytkä, imuilman lämpötila, kannen lämpö, Lambda?


Boksi mittaa kierrokset, akkujännitteen, kaasuläpän asennon, imuilman ja koneen lämmön, imusarjan alipaineen sekä lambdan. Lisäksi voidaan mitata ulkoilman paine ja toinen lambda jos haluaa (4-2-2 putkessa ;D )

Ruiskulaitteet boksia ja bensapumppua vaille GPZ1100 jäämistöä eli hyvinkin yhteensopiva rauta :P

Boksi on projektiboksi MegaSquirt joka on rakennussarjakamaa. Projektilla on jo vuosia ikää ja on aikalailla kehittynyt aikojen saatossa. Kaikki parametrit on itse muutettavissa ja penkissä tuon säätää tunnissa. Täällä on kawan spruutta asennettuna gixuun ja squirtilla ohjaus. Ko. henkilön kanssa ollaan vaihdettu muutama yv toisella foorumilla.

Ne luteet mitkä sulta tilasin liittyy projektiin sillä laite hanskaa sytkänkin tarvittaessa.

Systeemi rakennetaan läppärunkoon boksia lukuunottamatta joten se on puolessa tunnissa vaihdettu kaasariin jos ongelmia tulee :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 24, 2006 19:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Katohan, tuo MegaSquirttijuttuhan olikin tuttu juttu, siis aiemmin luettu.

Hyva siita tulee, pienta saatoo vaan 8)

Lutikat on pirssissa jo mukana ja kuljetuksenkin tilasin, eli tanaan lahtee kohti Suomee.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 24, 2006 20:26 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
on kiintoisa rojektio. menee vain sen verran sähkötekniikan puolelle, etten ite ymmärtäisi siitä mitään, tai paljoakaan. eräs etu kaasareissa on, jota jo goose taisi sivutakin, että niiden kaasuunreagointi on pehmeämpää kuin useimmissa ruiskuissa. siispä spruutissa on haettu alipainekaasareille tyypillistä pehmeyttä kaasuun vastaavuudessa, näin oli mm. moto gp prätkissä alkuunsa, esim. jammu käytti ekana vuonna kaasareita juuri siitä syystä.

A-mallin ZX12R kawan ruisku on mielestänikin mukawan äkäinen, silti ihan hallittavissa, kunhan mielensä malttaa pieninopeuksisissa tiukoissa käännöksissä etenkin pienillä vaihteilla, sutii helposti takarenkaan alta kokemattomalta, saman voi tehdä jopa motarien rampeissa josko kaasua avaa liikaa eli yli 2 mm liikauttaa säätökapulaa äkkinäisesti.

onnea jiikoon projektille. se pitänee sitten nähdä.

pöriö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 18:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Jopas on roihuketju tämä. Ja mielenkiintoisesta aiheesta!

Hmm joo, kyllähän me uskotaan että jiikoo saa spruutansa toimimaan, mutta mielenkiintoista seurata, saako se sen toimimaan _paremmin_ kuin alipainekaasarit ois toimineet.

Motskareissahan siirryttiin ruiskuihin vasta 2000-luvun taitteessa, siinä oli tuhannet pienet jaappanilaisinsinjöörit tekemässä tuotekehitystä ennenkuin siitä saatiin (alipaine)kaasaria parempi.

Että onko oma tekele parempi kuin kaasarit.

Mutta, ei kai se tässä olennaisinta vaan "rakentamisen ilo" ;D
Empä noista omistakaan nokka-akseli -ym. virityksista takuuseen mene, tuleeko ne orkkista parempia ole. Askarteleepa ennalleen jos ei skulaa hyvi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 19:25 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
niko kirjoitti:
Motskareissahan siirryttiin ruiskuihin vasta 2000-luvun taitteessa, siinä oli tuhannet pienet jaappanilaisinsinjöörit tekemässä tuotekehitystä ennenkuin siitä saatiin (alipaine)kaasaria parempi.


Ööö :shock: 2000?? Laitteet ovat tietääkseni -84 GPZ-kwaakista... :P

Joka tapauksessa tuota boksia testaan ensin kotilossa kun sellainenkin mahdollisuus tulee, mopoon sitä koitetaan sitten kun koitetaan..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 19:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kawasakihan oli ekana ruiskutekniikassa 1980 Z 1000 H1 (Euroopan malli)ja Z-1 Classic G1 (USA:n malli), jonkin aikaa ruiskutekniikkaa kokeiltiin 81-85 GPZ 1100 malleilla, -84 750 turbo sekä ZG 1300 -84-89 välillä. Sitten tulikin suvantovaihe ruiskujen käytössä Kawallakin, kunnes taas vuosituhannen vaihteessa ne tulivat selvästi kehittyneempinä uudelleen käyttöön, eikä niistä taida olla enää paluuta kaasareihin, ainakaan tehokkaammissa malleissa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 19:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
jiikoo kirjoitti:
niko kirjoitti:
Motskareissahan siirryttiin ruiskuihin vasta 2000-luvun taitteessa, siinä oli tuhannet pienet jaappanilaisinsinjöörit tekemässä tuotekehitystä ennenkuin siitä saatiin (alipaine)kaasaria parempi.


Ööö :shock: 2000?? Laitteet ovat tietääkseni -84 GPZ-kwaakista... :P

Joka tapauksessa tuota boksia testaan ensin kotilossa kun sellainenkin mahdollisuus tulee, mopoon sitä koitetaan sitten kun koitetaan..


Joo tietosi on vallan oikea, jossei joku merkki jo aikaisemminkin ole moista kokeillut. Mutta, siirryttiinko motskareissa silloin ruiskuihin? Noin yleisesti? Olihan gpz:ssa, ja möhköäkin tehtiin ruiskulla, mutta noin yleisesti liki kaikki motskarit oli kaasareilla. Nuokin ruiskuseikkailut loppui lyhyeen ja kawakin palaili kaasareihin jotain 15 vuodeksi ;D Voi joissain myöh. malleissa olla ruisku, mutta noin etupäässä. Ja sporttimalleissa kaasarit, jossa kuitenkin se tekniikan kärki ja aikansa parhaat ratkaisut.

Noissa 80-luvun ruisuissa ei ollut tietääkseni mitään parempaa kaasareihin nähden - huononnuksia kylläkin. Kaasareilla sai samat ominaisuudet paremmalla luotettavuudella ja siksi kai kaasareihin takas mentiinkin.

Sen sijaan nykyruiskujen edut kaasareihin nähden on ihan kiistattomat. Mm. suzuki sv650:ssä kaasariversiossa vääntö on jotain reilu 60nm, kun taas uudemmassa ruiskussa se on yli 80nm. Julmettu ero on (ja aika hyvä vääntö muuten 650-koneesta, mutta offtopiikiksi menee).. Mutta se onkin se tuhansien pikku insinöörien kehitystyö mikä sen eron tekee ja tieto/mittaustekiikan kehitys.

No mutta - onnee projektille! Ois kiva saada vertaileva penkkiajo kaasareilla ja ruiskulla ;D Persdynoo en oikein usko, ainahan virittäjän mielestä tehoo tuli sikana lisää jos siihen on just 500e upottanut ;D Eipähän sitä toki mun tartte uskoakaan, väliäkö sillä, mutta ois kiva tieto saada vertailevat penkkiajot ja jos eroa on niin alan miekkii ruiskua kolvailemaan 8) joo no ei taiot riitä, ostan moisen ruiskun jossa on kiinni moottoripyörä jos semmosen välttämättä haluan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 20:16 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Täälläon sen su***kin projektitiedot jossa sama ruiskuboksi ja spruuttakamat. Penkissä säädetty. Mutta asennan tuon kotiloon joksikin aikaa jotta tulee tutuksi. Ja peräkontissa tietenkin työkalujen lisäksi imusarja kaasareineen :P

Wanhalla boksilla ei kovin kummoisia parannuksia kait saanut, nykytekniikalla, vaikka itsetehdyllä, saadaan parempia tuloksia. Mainittu laite käyttää lambdaa, alipainetta ja lämpötiloja optimisäätöön. Varsinainen ruiskuprojekti on täällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 20:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Joo olihan toi saanus suisnastaan 14 hp lisää kertomansa mukaan. Totta, nykytekniikkaa voi osin hyödyntää itsekin. Mielenkiintoinen homma noin oppimisen kannalta, tietää aika paljon enempi sitten kun sen on saanu pelittään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 22:14 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Noissa ekoissa Kawan ruiskuissa 1980 oli tehoeroa kaasariversioihin Mk II ja ST:n 93 hv verrattuna 96 hv, eli 3 hv luokkaa. Noissa saneli varmaan päästömääräykset enemmältä teholta, mutta pelivaraa olisi varmaan ollut enemmänkin.
Ruiskun toimivuudesta ikää myöten ei ole kovinkaan paljon hyvää sanottavaa, Kawabatan sprutto tuli hulluksi kerran Norjan reissulla kun kaatosateessa saavuttiin tunneliin, jossa oli melkein pakkasen puolella lämpö. Kone huusi joutokäyntiä jotain 4000 rpm mittarissa ja DFI-varoitusvalo vilkkui, ei tainnut olla oikein pohjolan oloihin sitä tehty.
Aikoinaan kun eräässä jääratasivuvaunu pelissä oli GPZ 1100 ruiskut kiinni oli kans ruisku tullut hulluksi, ei oltu sitä varmaan 30 asteen pakkasiin ajateltu!
Pohjoisen kosteus ja kylmyys pistävät teknologian koville, siksi kaasarit ovat luotettavammat pitkällä juoksulla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 23:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 18:03
Viestit: 200
Paikkakunta: Helsinki
Jim Goose kirjoitti:
Noissa ekoissa Kawan ruiskuissa 1980 oli tehoeroa kaasariversioihin Mk II ja ST:n 93 hv verrattuna 96 hv, eli 3 hv luokkaa. Noissa saneli varmaan päästömääräykset enemmältä teholta, mutta pelivaraa olisi varmaan ollut enemmänkin.
Ruiskun toimivuudesta ikää myöten ei ole kovinkaan paljon hyvää sanottavaa, Kawabatan sprutto tuli hulluksi kerran Norjan reissulla kun kaatosateessa saavuttiin tunneliin, jossa oli melkein pakkasen puolella lämpö. Kone huusi joutokäyntiä jotain 4000 rpm mittarissa ja DFI-varoitusvalo vilkkui, ei tainnut olla oikein pohjolan oloihin sitä tehty.
Aikoinaan kun eräässä jääratasivuvaunu pelissä oli GPZ 1100 ruiskut kiinni oli kans ruisku tullut hulluksi, ei oltu sitä varmaan 30 asteen pakkasiin ajateltu!
Pohjoisen kosteus ja kylmyys pistävät teknologian koville, siksi kaasarit ovat luotettavammat pitkällä juoksulla.


Vanhan tyypin spruutat oli aika huonomaineisia - tekniikka ns. epäkypsää.

Näistä 2000-luvun ruiskuista on aika vähän luotettavuuspuolella kritiikkiä kuulunut. Jostoki ei vuosikymmenten testejäkään ole niillä ajeltu vielä.

Luulisi, että uusi tekniikka oli aika luetettavaa jo. Toimiihan ne spruutat autoissakin pirun hyvin vuodesta toiseen vaikka kolkyt-nelkyt astetta kylmemmät starttilämmöt talvisin kuin prätkillä kesäisin. Alkaa autopuolella olemaan kaasarifanit jo tosi vähissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2006 23:26 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Ainakin se hyvä puoli noissa nykyruutoissa on, ettei tartte neuloja säädellä jos vaikka alpeille tai muualle vuoristoon karauttaa. Aina on optimi seos.

Mutta toisaalta: jos prätkässä on kymmeniä antureita joista yhdenkin tilttaus voi jättää reissun kesken, niin luotan kyllä enemmän kaasareihin ainakin vanhemmissa peleissä. Ei ole sähkövermeet kestäviä pitemmän päälle, nehän Zetoistakin ekana tilttaa!

Tuli muuten eräs mielenkiintoinen ohjelma radiossa taannoin: Tutkija ennusti että nykylaitteet joissa on elektroniikkaa enemmän kuin tarpeeksi, ovat pelkkää ongelmajätettä vanhentuessaan. Korjaamattomia romuja ovat ne ja tulevien harrastajien painajaisia.

Toisin kuin wanhat Kawat!

:D

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2006 07:48 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Jep raudassa on raha kiinni sanoo vanha kansakin 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2006 08:35 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
luotettavuus ja suuret tehot ja hieno tekniikka on vaikea yhdistelmä..näkeehän sen F-1 autoista, miten voi niiiiin kalliit moottorit hajota niiiiiiin helposti ;D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 28 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com