Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 09:30

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Pe Helmi 26, 2010 20:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 20:14
Viestit: 70
Paikkakunta: Lahti
Vahinko, että keskusteluketju asiasta tuhoutui. Luulen, että on runsaasti :moto: uusia palstalaisia jotka edelleeen pähkäilevät saman öljyasian kanssa eli aloitetaankos taas alusta. Huoltoliikkeethän ym. myyvät ihan mitä vaan, kalliimmasta päästä! Kiitos kovasti asiantunteville vastaajille edellisellä kerralla!

_________________
Old fart on the wheels!
LTD 450 v. -87
Saatat elää satavuotiaaksi jos jätät tekemättä ne asiat
joiden takia haluat elää satavuotiaaksi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Pe Helmi 26, 2010 21:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Jep!
Möhköön motonetista Motulin (olikohan joku 3000 tjsp...) 20W50 mineraaliöljy.
Ei mitään turhia, koneen toimintaa haittaavia lisäaineita! :laalaa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Helmi 27, 2010 00:53 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Delvac MX 15W40 toimii ainakin ilmajäähyissä todella hyvin eikä ole edes täysin dieseliin suunniteltu - luokitukset löytyvät myös bensakoneille.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Helmi 27, 2010 01:37 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Myös Iso D super 1400 toimii kans... Hinnassa pieni ero, ehkä ainoa jonka perstuntumalla huomaa :eitieda:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Helmi 27, 2010 10:46 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 19, 2008 13:17
Viestit: 59
Paikkakunta: Lieto
Kwaakku kirjoitti:
Jep!
Möhköön motonetista Motulin (olikohan joku 3000 tjsp...) 20W50 mineraaliöljy.
Ei mitään turhia, koneen toimintaa haittaavia lisäaineita! :laalaa:


Motonetistä ei löytynyt Motul 20w-50 öljyä. mutta löytyi Motox 20w-50 sg/cf luokitus. 5:den litran kannu hintaan 15,15 €. ( Onkohan tämä kyseinen Motul öljy, esim. nimi muuttunut ? )

_________________
Moottoripyörät tykkää siitä että niillä ajetaan...... ja naiset kans.
KZ 1300 -79


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Helmi 27, 2010 12:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Raider Japa kirjoitti:
... mutta löytyi Motox 20w-50 sg/cf luokitus. 5:den litran kannu hintaan 15,15 €. ( Onkohan tämä kyseinen Motul öljy, esim. nimi muuttunut ? )

Motox on Motonetin oma merkki eli samantyyppinen kuin Biltemalla Biltema-öljy tms. Valmistaja näille kemikaaleille (käsienpesuaineista...tuulilasinpesuun) on se kuka milloinkin sopivasti tekee ja myy.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Helmi 27, 2010 21:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Raider Japa kirjoitti:
Kwaakku kirjoitti:
Jep!
Möhköön motonetista Motulin (olikohan joku 3000 tjsp...) 20W50 mineraaliöljy.
Ei mitään turhia, koneen toimintaa haittaavia lisäaineita! :laalaa:


Motonetistä ei löytynyt Motul 20w-50 öljyä. mutta löytyi Motox 20w-50 sg/cf luokitus. 5:den litran kannu hintaan 15,15 €. ( Onkohan tämä kyseinen Motul öljy, esim. nimi muuttunut ? )


Kävin tallissa tsekkaamassa tönikän, "Motul 3000 20W50" on kaman nimi.
Kukin laittakoon mitä haluaa, minä käytän tuota.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2010 00:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Jeps, Motul on ranskalainen öljy-yhtiö, ei sekoiteta Motonettiin. Tänään näyttäis taas olevan Motuleita kuitenkin Motonetissa ja joka paikassa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-3003

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Su Helmi 28, 2010 11:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Oon seuraillut näitä öljy keskusteluja nyt ja aiemmin. Onko sillä öljymerkillä todellakin jotain merkitystä? Oma pyörähän on -81 z1300. Eli vanha kone ja ajellut mineraaleilla ja sekotteilla.
Nyt alkoi kuitenkin tuo öljy asia kiinnostamaan, kun kone täysin rempattu ja siihen putkeen olis tulossa mutka. Eli millainen öljy tuollaiseen systeemiin olisi järkevää?? :lukea: :vaitos:

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Pe Maalis 05, 2010 22:18 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 15, 2007 15:55
Viestit: 73
Paikkakunta: turku
moro taas pitkästä aikaa kohtalotowerit! :yesyes: . ihan vaan ajattelin paljastaa bilteman liikesalaisuuden, että minkä öljy-yhtiön tavaraa myyvät...tai hei :hihi: empä paljastatakaa vielä, vaan kysyn että tietääkö/arvaako joku? :surrender:

_________________
kawasaki gpz 550-82, kawasaki gpx 600r-89, s***KI gsx750f -04, ural m-67-36 -79


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Pe Maalis 05, 2010 23:56 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
No joo, kylläpä tuo Motul taitaa vielä vähän eri juttu olla kuin motonetin markettilaatu. Eikä tuo Motulinkaan marketista ostaminen ole oikeen reilua paikallista moottoripyöräkauppiastanne ajatellen (tietysti edellyttäen että kuuluu valikoimaan), mää ainakin mielelläni ostan erikoiskaupasta.
Ja tuon Delvacin erinomaisuudesta tekisi mieli olla vähän eri mieltä, eikös se tekniikka ole tuolla öljypuolellakin kehittynyt, kuten monella muullakin teollisuuden alalla. Tehtävänähän on estää metallien kontakti, ja nykyöljythän tekevät sen usean kymmenen tuhannen kilometrin autonmoottorissa pyörimisen jälkeenkin, jota ei voinut parikymmentä vuotta sitten kuvitellakaan. Hintahan tietysti kohoaa, kun kehitystyöhön käytetään pelimerkkejä.
Ja muutenkin, onko se hintakysymys nyt niin merkittävä, kun ajokilometrejä suurimmalle osalle kertyy se viisi - kuusituhatta kesässä (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta :surrender: ). Eli ne yhdet öljyt, 30-50€, pyörivät kesän, ja seuraavana kesänä samansuuruinen investointi.

Joo, tiedän, on tästä jauhettu, mutta jos ei oo muuta tekemistä niin... jauhetaan taas!

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 00:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Joku väitti aikoinaan että Statoil teki ainakin osan Biltemoista, mutta yritäpä todistaa että joku tietty bilteman öljytuote on tietyltä jalostamolta...

Yleensä nimettömät öljyt tulee aina kuitenkin joltain suurehkolta jalostamolta, koska minkään Nilsiän öljysheikin ei kannata tehdä luokittelutestauksia.

Jotenkin mutuna tuntuisi että nimettömät marketöljytkin (Motox, Biltema, Eurol?...) voisi päihittää -80 luvun öljyt, vaikkei niissä kaikkein parasta perusöljyä eikä viimeisintä lisäainepakettia käytettäisikään (melkoista kehitystä kemianteollisuudessa 30:ssa vuodessa on ainakin tapahtunut).

Laadultaan öljyt on varmaan hyvää peruslaatua ja hienosti sopivat vaikka nykyautoihin (aika harvoin nykyautojen moottoreita täytyy enää peruskunnostaa auton elinaikana tai ainakaan se ei juuri kannata peruskinnereillä). Sen sijaan aikansa korkeaviritteisinpiin moottoripyörän moottoreihin tulee etsittyä raskaamman pään käyttöön tarkoitetulla lisäainepaketilla varustettuja öljyjä. (Minä kuitenkin suosin noita dieselöljyjä mineraalimuodossa ainakin tähän mennessä...)

Toisaalta yhtä hyvin joku voi laskea että jos MP:n moottori vaatii yleensä jonkinasteisen kunnostuksen 50 000...100 000 jälkeen (kevarit, kisalaitteen ehkä ennemmin) niin ainakin lyhyillä öljynvaihtoväleillä saa jo syntymään melkein moottorin kunnostuksen hinnan kun käyttää yli 50 euron hintaisia MP:lle suunniteltuja huippusynteettisia öljyjä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 04:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
jussih kirjoitti:
No joo, kylläpä tuo Motul taitaa vielä vähän eri juttu olla kuin motonetin markettilaatu. Eikä tuo Motulinkaan marketista ostaminen ole oikeen reilua paikallista moottoripyöräkauppiastanne ajatellen (tietysti edellyttäen että kuuluu valikoimaan), mää ainakin mielelläni ostan erikoiskaupasta.


Hehheh!
Sekö sitten on reilua asiakasta kohtaan että erikoiskaupan öljy maksaa 3x sen mitä marketissa?
Mites sun työpaikalla, teetkö ylityötkin talkoilla, onhan se hiukan epäreilua työnantajaa kohtaan kun se joutuu maksamaan tuplapalkan sunnuntaina ja vielä viikkolepokorvauksetkin!
:ritsa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 05:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jussih kirjoitti:
No joo, kylläpä tuo Motul taitaa vielä vähän eri juttu olla kuin motonetin markettilaatu. Eikä tuo Motulinkaan marketista ostaminen ole oikeen reilua paikallista moottoripyöräkauppiastanne ajatellen (tietysti edellyttäen että kuuluu valikoimaan), mää ainakin mielelläni ostan erikoiskaupasta.
Ja tuon Delvacin erinomaisuudesta tekisi mieli olla vähän eri mieltä, eikös se tekniikka ole tuolla öljypuolellakin kehittynyt, kuten monella muullakin teollisuuden alalla. Tehtävänähän on estää metallien kontakti, ja nykyöljythän tekevät sen usean kymmenen tuhannen kilometrin autonmoottorissa pyörimisen jälkeenkin, jota ei voinut parikymmentä vuotta sitten kuvitellakaan. Hintahan tietysti kohoaa, kun kehitystyöhön käytetään pelimerkkejä.
Ja muutenkin, onko se hintakysymys nyt niin merkittävä, kun ajokilometrejä suurimmalle osalle kertyy se viisi - kuusituhatta kesässä (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta :surrender: ). Eli ne yhdet öljyt, 30-50€, pyörivät kesän, ja seuraavana kesänä samansuuruinen investointi.

Joo, tiedän, on tästä jauhettu, mutta jos ei oo muuta tekemistä niin... jauhetaan taas!

Niin, onhan tästä jauhettu, mutta jauhetaan taas...
1. Silloin kun 70/80-luvun mp-moottorit on suunniteltu, ei nykyisenkaltaisia longlife-öljyjä ollut olemassakaan eli sen ajan myllyt on suunniteltu toimimaan sen aikaisilla öljyillä
2. Delvacin ja muiden dieseleleille suunniteltujen öljyjen yksi etu on se, että ne kestävät suuria pintapaineita
3. Ainakaan minulla kysymys ei ole kokonaan hinnasta vaan myös öljyn toimivuudesta: pienet mekaaniset äänet, kytkimen ja vaihteiston toiminta. Ja nuo kohdat ovat Delvacia käytettäessä kunnossa, mutta ei välttämättä nykyöljyillä

Mutta ennen kuin kukaan älähtää, niin totean, että kukin laittakoon koneeseensa haluamaansa öljyä - minä laitan Delvac MX:ää

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: La Maalis 06, 2010 10:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ja pistetään tähän taas jäniskevennyksenä öljy-yhtiön terveiset: (kun edellinen öljykeskustelu taisi hävitä)
Suomennos:
Voiko dieselmoottoriöljyjä käyttää MP:ssa - Jeps, kunhan niillä on myös bensaluokitukset. Monessa tapauksessa raskaan kaluston dieselöljy on paras valinta MP:lle

http://www.shellusserver.com/qa/answerr ... ?rowid=169
"Can heavy-duty diesel oil be used in motorcycles?

Motorcycle gasoline engines may not seem in the same league as the big displacement diesel engine under your hood, but they share some of the same lubrication requirements. So yes, in many cases, a premium heavy-duty universal oil capable of serving both diesel and gasoline engines is the best choice for your bike. "

Ja tämähän juonsi juurensa osin siihen että nykyautoöljyissä leikkautumis- ja paineensietolisäaineistusta on jouduttu rajoittamaan, koska ne ovat myrkkyä katalysaattoreille.

Tosin tämä linkki on jenkeistä ja siellähän moottoripyörien tyypillinen tekniikka vastaa keskimäärin Bilteman V2 ilmakompressoria :hihi:

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljyasiaa
ViestiLähetetty: Ti Maalis 09, 2010 17:25 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Laitetaanpa tähän Afrikan pojan mainos tuolta noin +50 asteen käyttölämpötilassa (oli aikas monessa vehkeessä tämä tarra) :yesyes:

Aavikko-oloissa testattu !!!

kliks

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com