Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 21:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 13:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
... niin käyttääkkö tiivisteliimaa tiivisteiden ( genuine kawasaki parts ) kanssa? kyseessä siis öljypohjan tiiviste, staattori kopan ( vas. poski ), venakopan ja sylinteriryhmän alapään tiiviste.
kannen tiivisteeksi tulee Cometicin yksi-osainen, joten tarviiko laittaa tuota tilaamaani nokkaketju-kuilun ympärys o-rengasta ( ~60 € Sumeko :evil: )
Cometicin tiivarissa ei ole myöskään ( niin ) suuria reikiä öljynkulku l. laitapinnojen kohdilla, että niihin o-renkaita laittaisi -vai kannattaisiko kuitenkin etsiä tiivisteen ja syl.ryhmän väliin "sopivat" rengulit?
vaseliinia, kuparitahnaa vai jotain muuta pluikkaria kannenmuttereiden momentoimisessa?
joku hyvä keino vanhojen tiivisteiden poistamiseen, kun arveluttaa käydä puukolla niitä raapimaan, ettei vaan vahingoita pintoja.
tiistaina pitäs pytyt olla valmiit, joten kasausta voisi pikkuhiljaa alkaa suunnitella.
et semmottis...

IsoP

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 13:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 23, 2006 19:15
Viestit: 66
Moe, olen noita vanhojen 9 kansia kasaillut ilman sitä o rengasta siten, että levittää kunnolla silikoniliiman molemmille metallipinnoille. Laittaa gometikin paikkaansa ja kiristää pultit sormilla kiinni. Antaa kuivua paketin yön yli, ja kuivuttua vetää momenttiin. Eli liimasta tulee extra efortti jos pinnat eivät ole suorat.

:vaitos: Venyneistä kannen pinnapulteista on laulettu monta laulua. :vaitos:

Eli ne kannattaa vanhoista laittaa myös joskus vaihtoon. Ne perkeleet venyy joskus liikaa wanhuuttaan.

Mutta jos tasot on suoria, niin o renkulan ympärille voi varmistukseksi sipaistä silikoonit. Ei muualle. Kansi kyllä pitää ilman liimoja.

_________________
Last Hero Out
----------------
Peace

Z1 1200-75
GPZ900R -85
Harley -94
KZ750R -83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 14, 2010 16:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
EI :soso: tiivisteliimaa alkuperäisten tiivareitten kanssa, EIKÄ Cometicin kansipahvin kanssa, Cometicin tiivistämisen ideana on se että molemmat pinnat puhtaina :axe2: , jolloin tiiviste tarttuu molempiin pintoihin kiinni (palaa niihin kiinni) Avatessa sen näkee, tiivari repeää kolmeen tasoon, molempiin pintoihin sekä tiivarin runko siinä välissä. Eikä tarvi sitä nokkakuilun kumia enää siinä välissä, eikä öljykanavien kohdalla mitään ekstraa. Kannenpulttien alla ehjät kupariprikat oljykanavien (4 kpl) kohdalla :ope:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 18:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Mitenkäs muuten olettekos käyttäneet kuinka ahkeraan ruuvilukitetta
konetta kasattaessa? Tarkoitus olisi viimein aloittaa tuo koneen kasaus
ja meinasin laittaa tuota lukitetta ainakin nokkapukkien pultteihin,mutta
tarviiko muualle kuin noihin jos niihinkään.
Tiivisteliimaa/silikoonia en aio käyttää kuin venttiilikopantiivisteen puolikuiden kohdalle :manaa:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 16, 2010 22:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Olikos tuo J/GPZ sukuinen kone ja kuinka pienistä palasista lähdetään kokoamaan?
Muutamia pultteja on joissa ohjeena on käyttää lukite/tiiviste mömmöä (lähinnä tiivistämään koska kierteet läpäisee lohkon) Esimerkiksi muistuu että staattorin kopan eturuuvi olisi ohjeistettu mömmölle? Oletkos ladannut service manuaalin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 06:06 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Neukku kirjoitti:
Mitenkäs muuten olettekos käyttäneet kuinka ahkeraan ruuvilukitetta
konetta kasattaessa? Tarkoitus olisi viimein aloittaa tuo koneen kasaus
ja meinasin laittaa tuota lukitetta ainakin nokkapukkien pultteihin,mutta
tarviiko muualle kuin noihin jos niihinkään.
Tiivisteliimaa/silikoonia en aio käyttää kuin venttiilikopantiivisteen puolikuiden kohdalle :manaa:

Miksi ihmeessä ruuvilukitetta nokkapukin pultteihin, kun pysyvät ilmankin vähän liiankin hyvin kiinni? Oikeastaan ainoa paikka koneessa, johon ruuvilukitetta tarvitaan, on nokkarattaiden pultit.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 11:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
oojala kirjoitti:
Olikos tuo J/GPZ sukuinen kone ja kuinka pienistä palasista lähdetään kokoamaan?
Muutamia pultteja on joissa ohjeena on käyttää lukite/tiiviste mömmöä (lähinnä tiivistämään koska kierteet läpäisee lohkon) Esimerkiksi muistuu että staattorin kopan eturuuvi olisi ohjeistettu mömmölle? Oletkos ladannut service manuaalin?


Joo no enpä tuota konetta ole palotellut sen enenpää kuin kansi, blogi, kopat ja öljypohja
on irrotettu.
Service manuaali oli kyllä ladattuna,mutta hävisi koneelta kun käytin huollossa ja tietenkään
en älynnyt ottaa varmuuskopiota siitä :hammer:
Täältä jostakin foorumin syövereistähän sen onnistuin joskus löytämään, mutta kun nyt
ei enää millään muista, että mistä :eitieda:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 13:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Neukku kirjoitti:
Service manuaali oli kyllä ladattuna,mutta hävisi koneelta kun käytin huollossa ja tietenkään
en älynnyt ottaa varmuuskopiota siitä :hammer:
Täältä jostakin foorumin syövereistähän sen onnistuin joskus löytämään, mutta kun nyt
ei enää millään muista, että mistä :eitieda:


Olisiko tämä?

http://www.blackbears.ru/index_en.php

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 13:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Raato kirjoitti:
Neukku kirjoitti:
Mitenkäs muuten olettekos käyttäneet kuinka ahkeraan ruuvilukitetta
konetta kasattaessa? Tarkoitus olisi viimein aloittaa tuo koneen kasaus
ja meinasin laittaa tuota lukitetta ainakin nokkapukkien pultteihin,mutta
tarviiko muualle kuin noihin jos niihinkään.
Tiivisteliimaa/silikoonia en aio käyttää kuin venttiilikopantiivisteen puolikuiden kohdalle :manaa:

Miksi ihmeessä ruuvilukitetta nokkapukin pultteihin, kun pysyvät ilmankin vähän liiankin hyvin kiinni? Oikeastaan ainoa paikka koneessa, johon ruuvilukitetta tarvitaan, on nokkarattaiden pultit.


Ahaa eli ei siis ole tarvetta ruuvilukitteelle tuossa projektissa.
No sehän on vaan hyvä säästyypähän taas muutama euro vaikka :beer:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 13:39 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Kawa LTD kirjoitti:
Neukku kirjoitti:
Service manuaali oli kyllä ladattuna,mutta hävisi koneelta kun käytin huollossa ja tietenkään
en älynnyt ottaa varmuuskopiota siitä :hammer:
Täältä jostakin foorumin syövereistähän sen onnistuin joskus löytämään, mutta kun nyt
ei enää millään muista, että mistä :eitieda:


Olisiko tämä?

http://www.blackbears.ru/index_en.php


Ei löytynyt tuolta etsimääni,mutta kiitos kuitenkin vinkistä

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 18:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
on mulla pdfänä KZ1000/KZ1100 370 sivuinen service manual.. sitäpä luetaan kuin piru raamattua, kun kasaaus alkaa...

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 19:06 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
No löytyhän se viimein tuo manuaali kun aikansa etsiskeli.
Löyty tuolta vanhoista topiceista z1109r:n laittamana tuo linkki.
Sieltäpä saa nyt sen imuroitua ja tälläkertaa pitääkin muistaa ottaa siitä varmuuskopio :pappa:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 17, 2010 19:09 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Neukku kirjoitti:
Sieltäpä saa nyt sen imuroitua ja tälläkertaa pitääkin muistaa ottaa siitä varmuuskopio :pappa:

Teet samantien siitä oman levykkeen niin pysyy tallessa tai muistitikulle.

Varmuuskopiollakin on taipumus kadota koneen syövereistä jos sille päälle tulee ku kovalevy sanoo ´poks`

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 23, 2010 15:38 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
hei muuten eikös tuon ruuvilukitteen yksi tarkoitus/ominaisuus ole suojata kierrettä että ei ns.leikkautuisi metallit keskenänsä.sitten seuraavan kerran taas avatessa se lukite vaan naksahtaa auki.kyllä pultit moottorissa pysyy hyvinkin kiinni kokonaan ilmankin lukitetta mutta voihan sitä laittaa sitä kaikkein miedoiten lukitsevaa.mää ainakin laitan ,varsinkin noihin missä vastapuoli on alumiinia.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 23, 2010 18:31 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Käytäntö on kyllä opettanut, että kierrelukitetta käytettäessä pultin irti saaminen on ihan yhtä hankalaa kuin ilmankin. Siksi en käytä kierrelukitetta kuin harkiten. Kannattaa muistaa, että 6 millin pultteja ei saa kiristää hampaat irvessä vaan sellainen hellä 0.8 - 1.0 kilon momentti riittää.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com