Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Huhti 24, 2024 01:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 10:16 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Eli se laakeri eturattaan takana. Onko tämä yleinen paikka mistä ilmaKawat porsii? Näyttäis siltä että lohkot venyy ja ongelman edetessä laakerikin varmaan pyörii. Männäkesänä mulla meni KZ750 lohkot, nyt ostin 750 turbon moottorin ja sama homma. Turbossa on isompi laakeri mitä vaparissa mutta ei näköjään auta. Mulla on vähän sellainen haisu että kireillä ketjuilla pääsee kätevästi lohkoistaan eroon :pytty:

Tossa pesän keskellä on laakerin lukkoura mikä on alkuperäisessä mitassa, potero on kulahtanut ~0,22mm takarengasta kohti

Kuva

Viime kesänä Mr. Sami-san kertoili samasta ongelmasta, onko muilla ollut? Ja onko muuta vaihtoehtoa kuin holkitus? Ei meinaan kiinnostaisi holkittaminen :hammer:

Onko kellekkään tullut vastaan eturattaan tukilaakerivirityksiä, jonninlainen pitää näköjään tehdä ettei tarvi joka vuosi lohkoja parsia uusiksi :aatu: Meinaa olla vaan vähän huonosti ideoita sen suhteen, kuva olis kiva ylläri!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 18:18 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Mielenkiintoista! Minulla ollut joitakin ketjuvetoisiakin keskareita eikä samaa ongelmaa ole ilmennyt - ainakaan haitaksi asti. Ketjuja ei kannata kiristää liian tiukalle - varsinkin monoperäisessä ketjuihin pitää jättää melkoisesti löysää. Näin nopsasti ajateltuna yksi tapa estää laakerin pyöriminen pesässään, on koneistaa lohkoon samanlainen tappi kuin kytkinakselillakin on ja tietenkin laakerin ulkokehään vastaava kolo - saattaisi jopa toimia...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 10, 2010 18:25 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Saattaapi johtua meikäläsen matalasta pyörästä mutta ketjujen kanssa on ihan millipeliä tuo kireys. On hankalaa saada oikeaa tiukkuutta kun takahaarukan pulttien kiristäminen pelkästään muuttaa kireyttä ihan liikaa. Jos jää liian löysälle niin hyppii rattaalla tai sitten käy näin :vaitos:

Toi mun pesä näyttää siltä että olis vaan lohkot venyneet. Tai ainakin on, alempi lohko on ruvennut tunkemaan itteään ylemmän lukkouraan. Onhan toi varmaan pyörähtänytkin lopulta, mutta ei näy kummemmin skraaduja. Mä vähän luulen että tämä on sellainen ongelma josta useimmat on autuaan tietämättömiä. Toi on kyllä helppo todeta, rattaan alta vaan kansi auki ja heiluttaa akselia eteen - taakse suunnassa, mulla ihan rehdisti lillui öljy laakerin välistä ulos ja takaisin. Ylös - alas suunnassa ei tuntunut juurikaan mitään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 07:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Voisiko joissain osasyynä olla tiivisteliiman(silikonin) käyttö siinä kohden, voi aiheuttaa alkuun pienen ylimääräisen välyksen josta vika kehittyy?
Liimaa ei ilmeisesti kuulu olla laakereiden lähelläkään tuossakaan mallissa, eikös siinäkin ole erillinen luukku tiivistämässä ja peittämässä vaihteenvalitsimia?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 08:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
oojala kirjoitti:
Voisiko joissain osasyynä olla tiivisteliiman(silikonin) käyttö siinä kohden, voi aiheuttaa alkuun pienen ylimääräisen välyksen josta vika kehittyy?
Liimaa ei ilmeisesti kuulu olla laakereiden lähelläkään tuossakaan mallissa, eikös siinäkin ole erillinen luukku tiivistämässä ja peittämässä vaihteenvalitsimia?

Näin on - siinä on vaihtoistokoppa vielä erottamassa öljytilan ulkoilmasta. Mutta Kawasakin korjausmanuaalin mukaan tuohonkin kohtaan laitetaan liimaa. Tietysti tuon liiman käytön kanssa pitää olla todella säästeliäs - sitä ei tarvitse laittaa kuin hiuksenohut kerros.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 09:29 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Asko Määttä totes mainiosti tuosta liimasta, "sitä pitäis laittaa vähän ohuempi kerros mitä osaa". On totta ettei tuohon liimaa tarvi, mutta ei se sillä vituiks mene. Tai ainakin jos on siitä kiinni on sovitukset vähän turhan herkässä. Toi lohkojen väliin litistynyt liima on varmaan myyn paksua. Tosin tätä moottoria oli koonnut joku patonginpurija ranskalainen sorbuspäissään, venttiilikopassa oli lyijykynän paksuiset silikonirannut ja tämä ei ees oo vale. Jätkä oli vissiin ajatellut samoin kuin joku yleisnero VMPK foorumilla, sen mukaan silikonia voi käyttää ihan reilusti ja ylimääräiset on helppo pyyhkiä pois.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 10:00 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Laakeri lukitetta vaan peliin niitä on eri lujuuksia ja ei oikein voi liikaa laittaa jos on vähänkään järkeä päässä ei tuohon mitään moottori silikonia mielestäni kannata missää nimessä laittaa lukite tiivistää ja pitää laakerin paikallaan.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2010 10:16 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Nojoo, tuo vinkki pätee vain jos pesä on ehjä. No semmoinenkin on tulossa, vähän vaan teettelöö :hammer:

Kuva

Näköjään tulee taas GPz / KZ / turbo / artist in all tyyppinen ratkaisu. Perkeletto...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 12, 2010 14:12 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Ulkomaan elävien foorumilla eräs heppu kommentoi että jokaisessa moottorissa mitä se on duunaillut (näitä ilmeisesti on monta) tuo sama vika on ollut olemassa jonkin asteisena, joissain myös kytkinakselilla. Alkaa se tukilaakeriviritelmä kiinnostamaan entistä enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com