Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:12

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 07:17 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
mistä sais möhkön v81 startin vapaakytkimen isoimman rattaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 07:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Onko vanhan rattaan rullien kontaktipinta kulunut aalloille? Itsellä oli ja tyydyin sorvauttamaan sen. Toimii ihan uuden veroisesti ja sit ei startti enään lyönyt tyhjää.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 07:32 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
z1300 kirjoitti:
Onko vanhan rattaan rullien kontaktipinta kulunut aalloille? Itsellä oli ja tyydyin sorvauttamaan sen. Toimii ihan uuden veroisesti ja sit ei startti enään lyönyt tyhjää.


vaihdoin rullat uusiksi vähän parani mut ongelma jatkuu en huomannut rattaan kontaktipinnassa silmämääräisesti mitään vikaa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 08:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
timotommola kirjoitti:
z1300 kirjoitti:
Onko vanhan rattaan rullien kontaktipinta kulunut aalloille? Itsellä oli ja tyydyin sorvauttamaan sen. Toimii ihan uuden veroisesti ja sit ei startti enään lyönyt tyhjää.


vaihdoin rullat uusiksi vähän parani mut ongelma jatkuu en huomannut rattaan kontaktipinnassa silmämääräisesti mitään vikaa

Harvoinpa noissa rullissa mitään vikaa olekaan, mutta rattaan kontaktipinnan pienikin aaltoilu aiheuttaa ongelmia - ei muuta kuin mahdollisimman kevyt sorvaus.

Ps. Ei aloiteta uutta ketjua samasta aiheesta useaan paikkaan - poistin sen Kawakuskit suosittaa -osion ketjun. Täällä viesti kyllä huomataan vaikka se on vain yhdessä paikassa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2010 22:54 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Lähetä se postissa mulle, niin sorvaan sen suoraksi sopivasti kerhohinnalla... YV:llä tai 0400-456031

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 08:18 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
tuttuni kokeilee sorvausta tänään saa nähdä onko apua sitten ongelma kun uuden metsästys näyttää olevan aika vaikeeta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Pe Huhti 16, 2010 18:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Kannattaa muistaa myös plasmaruiskutus mahdollisuus. Mun vesipumpun akseli ruiskutettiin ja ihan hyvä siitä tuli. Sorvatessa ei ihan hirveesti kannata poistaa materiaalia, osa lienee pintakarkaistua. Ainakin mun osaan riitti hyvin ohut pyyhkäisy. Ei olis uskonut et niin pieni epätasaisuus vaikuttaa toimintaan, mutta oikaisun jälkeen pelas erinomaisesti.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: La Huhti 17, 2010 20:09 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
jep pieni pyyhkäsy sorvilla ja taas möhkö laulaa kun uusi et pienestä se on välillä kiinni et tällä erää ongelma voitettu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Ma Huhti 19, 2010 20:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
omasta rutkusta vain hiottiin sorvissa tuo liukupinta ja vaihdoin uudet kuulat+jouset, 3 kesää ongelmitta toiminut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 05:07 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
Ei sitä iloa kauan kestänyt Möhkön vapaakytkin lyö yli silloin tällöin taas mitäs vois seuraavaksi kokeilla mites toi blasmaruiskutus
oliskohan apua ja mistähän löytys paikka joka sen tekis


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 18:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Tuliko siitä sorvauksen jälkeen täysin tasainen? Entä istuuko se laakerointiensa puolesta kunnolla, ettei niissä ylimääräistä väljää? Mulle ruiskutuksen teki yks firma Kotkassa joka korjailee tehtaiden isompia osia kait teloja ja sellasii.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 06:17 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
mielestämme siitä tuli hyvä ja tasainen jonkun verran siinä oli aaltoilua ennen sorvausta sorvaus kyllä autto jonkun verran se pitää enenmän mietiin että olisko sillä osalla merkitystä missä rullat on kiinni voiko sekin olla kulunut vai onko ison rattaan pinta mikä osuu rulliin vaan yksinkertaisesti liian pieni saakohan sen pinnan kokoa mistään tietää mikä on ollut alkuperäisenä kokona vai mistä sais uuden rattaan kun näyttää sen osan metsästys olevan vaikeaa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Pe Huhti 30, 2010 09:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Muistelisin että siinä rullat sisällään pitävässä osassa näky mullakin kulumaa. Ehkä nekin pinnat pitäis oikaista(taitaa olla aika vaikeaa). Sorvauksessa tuskin lähtenyt niin paljon tavaraa että halkaisija olis muuttunut merkittävästi. Veikkaisin ennemminkin että rullien tuki kappaleeseen tullut hienoinen pykälä. Voisin yrittää etsiä korjaamo oppaasta kuitenkin sen sorvauttamasi osan minimi mitat.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: La Touko 01, 2010 20:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Vastaan on tullut myös sellainen juttu, että se osa missä ne rullat ovat on haljennut, itse asiassa kahdesta kohtaa...

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: La Touko 01, 2010 22:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
tää juttu yrittää ryöstäytyy pinnat tasasex ja uudet osat sisään ja pelaa se vaan on niin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 04:39 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2010 07:06
Viestit: 7
Paikkakunta: lahti
jep osat uusiksi mutta kerroppas mistä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 08:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
timotommola kirjoitti:
jep osat uusiksi mutta kerroppas mistä


http://www.z1300.de/anlasser.htm

eikä oo pahan hintanenkaan, 65 euroa+ kulungit piälle ja ei kun tarttailemmaan.....

Ja lisätään vielä, että ei ole ongelmia ollut tuolla asioimisessa, ensin kysyt sähköpostilla onko tavaraa ja mitä kulut tekee, sitten Helmut lähettää maililla sulle yhteissumman, tilinumerot ym. ja maksat nettipankissa ja oottelet viikon verran.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 09:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tuo tarjous 65 € on (asiakkaan?) rattaan tasoitus ja kiillotus. Itse osaa ei enää uutena tehdä.

Toista osapuolta (starttikytkimen runko) saa pakettina (runko+rullat+tapit+jouset) vielä ihan kaupoista uutena (on useammassa mallissa ihan sama):
http://www.cmsnl.com/products/13193-106 ... 131931012/ (esimerkki 1981 Z1300-A3)

tai minkä vuoden malli sattuu olemaankaan (aika monessa sama osa):
http://www.cmsnl.com/kawasaki-z1300_model14993/

[Edit] Ainakaan GPZ:n huoltomanuaali ei ilmoita alarajaa milleissä, ainoastaan käskee näköhavaintojen mukaan uusimaan kuluneet osat...
(näkisikö vastinpinnan sorvauksen liian pienuuden noin: irtonaisena osia yhdessa pyöritelee - jos yrittää vääntää vastakarvaan, pohjaako rullat/tapit koloonsa vai jääkö vielä vähän varaa taakse)

onhan sorvaus ihan tasainen ja oikean suuntainen

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: möhkön starttiongelmat
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 17:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
oojala kirjoitti:
Tuo tarjous 65 € on (asiakkaan?) rattaan tasoitus ja kiillotus. Itse osaa ei enää uutena tehdä.


Hupsista :puna:
Niinpä onkin, asiakkaan osan retusoinnista kyse....

No eihän se känniläinen voi kaikkea huomata....
Tosin ihmettelinkin että onpa halpa hinta....


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com