Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 02:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Huhti 25, 2010 18:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
joo... sain pyttyryhmän perjantaina himaan.
koklasin yhden rengaspaketin rinkuloita putkiin ja välys 0.1 - 0.15 mm !
täytyy siis hiukan fiilata ennen asennusta.
Kysynkin, et onko tuo ihan normaalia, sillä onhan kyseessä kuitenkin ns. tarvike sarja ja ohjeessa ( wiseco assembly instructions ) tuota välyksen tarkistamista painotetaan ja sanotaan välyksen oltavan väh. 0.3 mm.
olen kuitenkin kuullut vain, että renkulien välys on sattunut kohdilleen, eikä viilaamisia ole tarvinnut tehdä.
toivon, että tässä tapauksessa poikkeus vahvistaa säännön.

IsoP

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 25, 2010 19:00 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Ite jus saman homman tehneenä, jouduin kahta ylintä renkasta viilaamaan, muut oli sopivalla välyksellä.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2010 20:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
dremeli ruuvipuristimilla pöytään kii ja pienen katkaisulaikan kylkeä vasten männänrenkaat ajeltu mittoihinsa.
melekosta vexlausta hionnan ja pyttyynsovittamisen kans... pari tuntia vierähti.
motonetistä kävin pari 55 - 125mm männänrengas vyötä hakemassa, kun ei kehtaa tölkki/nippuside -virityksiä kyhäillä. maksoihan nuo kokonaista 7.50€ zipale.

IsoP

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2010 20:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
ritiavanne kirjoitti:
dremeli ruuvipuristimilla pöytään kii ja pienen katkaisulaikan kylkeä vasten männänrenkaat ajeltu mittoihinsa.
melekosta vexlausta hionnan ja pyttyynsovittamisen kans... pari tuntia vierähti.
motonetistä kävin pari 55 - 125mm männänrengas vyötä hakemassa, kun ei kehtaa tölkki/nippuside -virityksiä kyhäillä. maksoihan nuo kokonaista 7.50€ zipale.

IsoP


Sormineen (kynsineen myö ollaan loosonin ryhmä laitettu paikalleen naapurin ukon kanssa ja ei ole tuskaa tuottanut mutta yksin varmaan melko vaikea suoritus :!:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2010 21:27 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Meinaatteko siis että ensin männät veiveihin ja sitten männät ryhmään? Ite laitoin ja laitan vastakin toisinpäin.

Mä en tiedä mitä teille on myyty, mutta mulle tuli turbon 810cc männät M-sarjan papereilla, M-sarja = mopon mäntiä. Ohjeissa kehoitetaan keventämään pakoaukon silta yms :aatu: Hyvä meininki!! Samaten, välystä suositeltiin 0,039mm mahtaa olla tiukka meno ja raju etukeno.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2010 22:03 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Joo männät veiveihin ja ryhmä alas silleen myö ollaan toimittu ja ei ole ongelmaa ollut.

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2010 16:55 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Aikanaan Z1:n moottoriremonttia tehdessä (olikohan orggis halkaisija 76 mm) sahasin noin 30 mm korkeat kiekot Uponal viemäriputkesta (75mm) ja katkaisin ne toiselta kyljeltä. Nämä sit mäntie ympärille ilman pantaa ja homma oli siitä eteenpäin helppoa kuin lapsen teko. Halkaistu kiekko tulee myös pois paikaltaan sivulle ja luistaa tarvittaessa tieltä asennusvaiheessa. Eikä maksa paljon.

:laalaa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2010 18:25 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 09, 2009 20:40
Viestit: 60
Paikkakunta: H:ki Knysnäs
ritiavanne kirjoitti:
joo... sain pyttyryhmän perjantaina himaan.
koklasin yhden rengaspaketin rinkuloita putkiin ja välys 0.1 - 0.15 mm !
täytyy siis hiukan fiilata ennen asennusta.
Kysynkin, et onko tuo ihan normaalia, sillä onhan kyseessä kuitenkin ns. tarvike sarja ja ohjeessa ( wiseco assembly instructions ) tuota välyksen tarkistamista painotetaan ja sanotaan välyksen oltavan väh. 0.3 mm.
olen kuitenkin kuullut vain, että renkulien välys on sattunut kohdilleen, eikä viilaamisia ole tarvinnut tehdä.
toivon, että tässä tapauksessa poikkeus vahvistaa säännön.

IsoP


Eikä pelkästään Wisecoilla ihan sama Vertexillä jne. ei ne siellä tehtaalla voi arvata jokaisen sylinteriputken kokoa satkun tarkkuudella.

_________________
Honda CBX1000, Honda CX650 Turbo ja Honda Dax CT (sielultani olen tosin piilo 2-tahti Kawamies)

Ilosest ellää pittää, vaik päivää vähemmän ( Lauri Törni )


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2010 20:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
juupali joo... tässä se nähään enskertalaisen ajatusmaailma :puna:
menin sit ostamaan kaks nuita rengasvöitä, ku yhelläki pärjää.. no onpaha "varaosa".
nyt on männät putkissaan ja #2 sekä #3 tapitettuina veiveihin, mutta tuleepahan olemaan melkosta taiteilua jahka huomenissa yritän siinä pytyn ja lohkon välissä saada cirkclipsit paikoilleen ilman et öljyrenkaat muljahtaa näkyviin. joka mäntäänhän laitoin tietysti jo toisen clipsin paikoilleen ennen putkeen tunkemista, ykköseen ja kakkoseen oikeaan reunaan ja kolmoseen ja neloseen vasempaan.
opetellaan nyt ensin näin ja jos ei onnaa, siirrytään sit vaikka tuolle uponaali -linjalle.
mikäs tässä on harjotellessa, kunhan vaan onnistuu olemaan rikkomatta mitään :shock:

-koskaan o kawan konetta kasannu.. vaan taas oon nii tekemässä-

IsoP

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2010 22:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 09, 2009 20:40
Viestit: 60
Paikkakunta: H:ki Knysnäs
ritiavanne kirjoitti:
juupali joo... tässä se nähään enskertalaisen ajatusmaailma :puna:
menin sit ostamaan kaks nuita rengasvöitä, ku yhelläki pärjää.. no onpaha "varaosa".
nyt on männät putkissaan ja #2 sekä #3 tapitettuina veiveihin, mutta tuleepahan olemaan melkosta taiteilua jahka huomenissa yritän siinä pytyn ja lohkon välissä saada cirkclipsit paikoilleen ilman et öljyrenkaat muljahtaa näkyviin. joka mäntäänhän laitoin tietysti jo toisen clipsin paikoilleen ennen putkeen tunkemista, ykköseen ja kakkoseen oikeaan reunaan ja kolmoseen ja neloseen vasempaan.
opetellaan nyt ensin näin ja jos ei onnaa, siirrytään sit vaikka tuolle uponaali -linjalle.
mikäs tässä on harjotellessa, kunhan vaan onnistuu olemaan rikkomatta mitään :shock:

-koskaan o kawan konetta kasannu.. vaan taas oon nii tekemässä-

IsoP


Niin, mutta eikö ole mahtava riemu kokea :help: :mrgreen: tein itse ja säästin. Ja kun itse tekee saa juuri sellaisen kuin haluaa :razz:

_________________
Honda CBX1000, Honda CX650 Turbo ja Honda Dax CT (sielultani olen tosin piilo 2-tahti Kawamies)

Ilosest ellää pittää, vaik päivää vähemmän ( Lauri Törni )


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 00:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
ritiavanne kirjoitti:
juupali joo... tässä se nähään enskertalaisen ajatusmaailma :puna:
menin sit ostamaan kaks nuita rengasvöitä, ku yhelläki pärjää.. no onpaha "varaosa".
nyt on männät putkissaan ja #2 sekä #3 tapitettuina veiveihin, mutta tuleepahan olemaan melkosta taiteilua jahka huomenissa yritän siinä pytyn ja lohkon välissä saada cirkclipsit paikoilleen ilman et öljyrenkaat muljahtaa näkyviin. joka mäntäänhän laitoin tietysti jo toisen clipsin paikoilleen ennen putkeen tunkemista, ykköseen ja kakkoseen oikeaan reunaan ja kolmoseen ja neloseen vasempaan.
opetellaan nyt ensin näin ja jos ei onnaa, siirrytään sit vaikka tuolle uponaali -linjalle.
mikäs tässä on harjotellessa, kunhan vaan onnistuu olemaan rikkomatta mitään :shock:

-koskaan o kawan konetta kasannu.. vaan taas oon nii tekemässä-

IsoP

Voisin melkein veikata, ettei tuo lukkorenkaiden asennus onnistu - varsinkin kakkonen ja kolmonen ovat todella hankalia. Itse olen hoitanut tuon kasaamisen aina siten, että männät veiveihin kiinni ja lukkorenkaat paikalleen. Sitten pyöritetään konetta siten, että 1 ja 4 ovat noin tuuman verran ylempänä kuin keskipytyt. Ja sitten vain ryhmää paikalleen varovasti tasaisesti kämmenellä taputtamalla samalla autellen sormin männänrenkaita putkeen. Tämä vaatii kyllä sen, että sylinteriputkien alapäät on kunnolla viistottu. Näin olen kasannut lukemattomia kertoja (sekä orkkismännillä että Wisecoilla) ja yhtäkään männänrengasta en ole saanut vielä katkeamaan.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 14:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
hyvin menivät paikoilleen.. kakkonen ja kolmonen ensin ja sit laidat.
itseasiassa oli heleponpi nakki, kuin aavistelin. nyt sitä ollaan sitten kerhossa " ensin männät putkiin ja sitten veiveihin " :vislaa:
Hyvärisen Iekki lähti kisoja kattomaan eilen, jahka sieltä tulee, niin painaa tuon uuden orkkis nenäketjun auki.. ujutetaan paikoilleen ja niittaa takas kii. sen homman jätän suosiolla ammattilaisen hommaksi, ettei tule "jäykkää" niveltä - niitä löytyy iteltä... ei tartuteta Kawasnia :soso2:

hiljaa hyvä tuloo....

IsoP

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Viimeksi muokannut ritiavanne päivämäärä La Touko 08, 2010 21:46, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 18:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
ritiavanne kirjoitti:
hyvin menivät paikoilleen.. kakkonen ja kolmonen ensin ja sit laidat.
itseasiassa oli heleponpi nakki, kuin aavistelin. nyt sitä ollaan sitten kerhossa " ensin männät putkiin ja sitten veiveihin " :vislaa:

On se Riti ihme mies Savonmualta - mutta senhän me jo kaikki tiesimmekin entuudestaan :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 20:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
tänks :yesyes:

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 29, 2010 21:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ite olen laitellu yksin kaikki neljä mäntää ilman alapään tukia yhtäaikaa sylintereihin sormin ja kapealla ruuvarilla jelpaten blogia taputellen ja leualla painaen \:)/
Sinne ne on menny ihan hyvin. Kunnon viisteet, hieman öljyä apuvälineinä. Pikku vinkki, laita männät renkaineen yön yli sylintereihin "väsymään" se jelppaa hieman :vislaa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 12:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
muutama kuvatus.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: wisecot sisällä.
PICT0040.jpg
PICT0040.jpg [ 172.7 KiB | Katsottu 8959 kertaa ]
Tiedoston kommentti: sumekon järjettömäksi hinnoiteltua genuinee...
PICT0027.jpg
PICT0027.jpg [ 154.78 KiB | Katsottu 8959 kertaa ]
Tiedoston kommentti: K1076
PICT0025.jpg
PICT0025.jpg [ 166.39 KiB | Katsottu 8959 kertaa ]

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com