Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 00:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kulku tyhjäkäynnillä
ViestiLähetetty: Ma Heinä 05, 2010 10:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 14:42
Viestit: 31
Moi,


GPz-900R on aina minulla ollessaan huono kulkemaan tyhjäkäynnin tuntumassa ryömintävauhdilla: meno on tällöin kovin nykivää ja rykivää.
Asiaa voi auttaa luistattamalla kytkintä, mutta itse kaipaisin asiaan parannusta. Olenkin kokeillut säätää kaasuttimia ja vaihtaa tyhjäkäyntisuuttimet suurempiin, mutta asia ei vain parane.

Onko kyseessä siis ko. pyörän ominaisuus, vai onko kenelläkään vinkkejä siitä, mikä asiaan voisi auttaa?

t. Oope


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kulku tyhjäkäynnillä
ViestiLähetetty: Ma Heinä 05, 2010 18:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Kerroit säätäneesi kaasareita - kuuluiko tähän säätöön myös synkronointi? Siitä voisi olla apua tuohon pikkukierroksilla rynkytykseen.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kulku tyhjäkäynnillä
ViestiLähetetty: La Heinä 10, 2010 22:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 14:42
Viestit: 31
Moi,

Kaasareiden pitäisi olla synkassa, mutta eipä varmaan olisi paha ajatus tarkistaa asia uudelleen.

Ongelma saattaa johtua ihan siitäkin, ettei Kawan moottorin vääntö yksinkertaisesti riitä. Niinpä minua kiinnostaisikin kuulla muiden kommentteija siitä, kuinka pyöränne käyttäytyy, jos ajatte sillä tyhjäkäyntikierroksilla 1-vaihteella; jaksaako kone viedä pyörää eteenpäin nätisti, vai onko sitä autettava luistattamalla kytkintä?

t: Oope


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kulku tyhjäkäynnillä
ViestiLähetetty: Su Heinä 11, 2010 15:56 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Missä tahansa rivinelosessa riittää vääntö ryömiä ties vaikka kuinka. Mulla teki tuota samaa kun nokissa oli tosi härskit ajoitukset ja alakierrosten seos oli melkoisen rikkaalla. Alle 3000 rpm ei voinut ajaa ollenkaan, siitä ylöspäin pyörä veti hienosti. Nyt vaihdoin miedommat nokat ja laitoin järkevämmät ajoitukset, pyörä vetää tasaisesti kuin sähkömoottori. 810cc GPZ750 kyseessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kulku tyhjäkäynnillä
ViestiLähetetty: Ti Heinä 27, 2010 09:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 16:22
Viestit: 18
Kannattaisi tarkastaa, josko sytytyksen ennakonsäätimen jouset ovat kuoleentuneet, mikäli siinä on mekaaninen ennakonsäädin. Hain vikaa KZ750E kaasareista, putsasin ja synkronoin, ei auttanut. Keväällä huomasin,että jouset eivät palauttaneet nokkaa joka kerta samaan kohtaan tyhjäkäynnillä. Nyt uudella automatic timing unitilla tyhjäkäynti toimii, kuin junan klosetti.
T: Seppo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kulku tyhjäkäynnillä
ViestiLähetetty: Ti Heinä 27, 2010 16:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
oope kirjoitti:
Niinpä minua kiinnostaisikin kuulla muiden kommentteija siitä, kuinka pyöränne käyttäytyy, jos ajatte sillä tyhjäkäyntikierroksilla 1-vaihteella; jaksaako kone viedä pyörää eteenpäin nätisti, vai onko sitä autettava luistattamalla kytkintä?
Tuota piti ihan kokeilla: kolmosella ryömii tyhjäkäynnillä vielä nykimättä vaikka kuinka pitkästi, mutta nelosella alkaa rynkytys.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com