Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 18:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: La Elo 07, 2010 21:14 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Meikäläisen itkuvirsi kytkimen suhteen taitaakin olla jo kaikille tuttu.. Lääke löytyi, tässä kuveja. Mainittakoot että tuo kytkin jo joku random romu mikä tuli muun tavaran mukana. Muissa ei taustalevy ollut noin solmussa mutta vasta tuosta tajusin että sehän joustaa kuinka sattuu.

Vanha taustalevy

Kuva

Kuva

Hienot vaimennuskumit

Kuva

Kytkinkorin ja keskiön välissä oli ujo 0,40mm välys. Kutistin sitä minimiin, sattui olemaan pallografiittivalurautaa..

Kuva

Uusi versio vaimennuskumeista. Nämä tein jo viime kesänä..

Kuva

Ohennetut välilevyt. Sorvasin niistä 0,45mm pois notta mahtuu lisää levyjä. Sorvatun pinnan rupistelin pylväsporakoneella ja kaupanpäälle hiekkapuhalsin levyt.

Kuva

Lirvu taustalevy vaihtui 3 milliseen rosterilevyyn. Ratas oli "hiukan" kovaa sorvattavaa mutta kyllä siihen tilaa tuli.. Niittejä ei ehtinyt / huvittanut tehdä niin vetelin 10,9 pulteilla koko komeuden kasaan.

Kuva

Ja kylläpäs loppui lipsuminen. Nyt on 9 massalevyä siinä missä ennen oli 7. Kahvakin on löysempi ja näköjään on varaa laittaa löysemmätkin jouset. Täytyy kyllä mainita että tämä nykyinen "löysempi" on vielä niin jäykkä että heikompia hirvittää.

Miks muuten välilevyissä on niitä pikku koloja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Ma Elo 09, 2010 21:09 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Hienoja kuvia! En nyt laiskuuttani jaksanut etsiä et oletko kirjoitellut noiden vaimennuskumien teosta mitään eli mistä ja miten ne teit?
Pliiiis....kerro :surrender: .
Itsellä olisi nyt jo pari ylimääräistä kytkintä, joista toinen turbon ;) , mistä voisi askarrella jotain saman suuntaista.
Mä olen ymmärtänyt niiden välilevyjen kolojen tarkoituksen pitoa lisääväksi eli hieman karhea levy puree massalevyyn paremmin kuin täysin sileä.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Ma Elo 09, 2010 23:24 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Matsku on PUR 90 levyä, eli uretaania. Porasin ne kuppiterällä levystä irti, vaati pari yritystä ennenkuin osas syöttää sopivasti että kumi paloi heikosti kiinni sinne terän sisälle. Parilla ekalla kerralla jäi niin jumiin että piti sorvata se sieltä pois!! :? Sitten kuppiterä jyrsinkoneeseen, teräksi uusi koneviila, kierroksia miljoona ja _todella_ varovaista syöttöä. Kunhan keskellä oli oikean näköistä muotoa niin kumi kupista irti ja uus työstöön.

Noita on kyselty nyt sen verran paljon että mä vähän kyselen jos noita vois jotenkin teollisesti tuottaa. Em. metodilla en noita tee enää ees ittelleni :aatu: Mä ilmoittelen jos joku paja osaa tuota työstää.

Kai sulla muuten on siihen turbon kytkimeen sitä vetävä ratas kans? Siinä on eri välitys kuin vaparissa. Noista kuopista tosiaan tuntuu löytyvän tosi nihkeästi tietoa. Tänään askartelin RG Sutsukin kanssa, siinä on sileät levyt ja arvuuttelin pitäiskö niitäkin rokottaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Ti Elo 10, 2010 05:33 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tässäpä yksi osaaja.
Muistaakseni Wesku teetti tuolla kannentiivisteen Miniinsä.

http://www.etra.fi/opencms/fi/palvelut/tuotanto.html

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Ti Elo 10, 2010 13:54 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Joo, kyllä mulla on siihen se ratas ja itse asiassa löytyy koko vaihteisto mut tarkempi kunto on vielä arvoitus kun en ole ehtinyt avaamaan.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Ke Elo 11, 2010 12:41 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Nyt mullakin on tiedossa paja missä noita kumeja sais tehtyä. Voisko kiinnostuneet laittaa mulle YV:tä, tietäis vähän teettääkö noita 2 vai 20 sarjaa. Ei mitään sitovia tilauksia tässä vaiheessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: To Elo 12, 2010 04:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Minulla voisi olla tarvetta parille sarjalle ehkä viidellekin - riippuen tietysti sarjan hinnasta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Ke Elo 18, 2010 07:36 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Jeespoks, nyt on koe-erä leikelty. Hyvältä näyttivät, jotenka tilasin materiaalia vähän isompaan satsiin. Luulisin että saan niitä ensi viikolla, laittelen kuvia sitten. Samaten hinta selviää vasta silloin, leikkurin kanssa on kädenvääntöä, se arvostaa hintaa ja minä laatua niin koitellaan vielä painaa jarrua ettei tuu liian halpoja :yesyes:

Samalla vaivalla leikkuutan paksumpia kytkimen taustalevyjä, mun pitää vielä tsekata mahtuuko 3 millinen paikalleen ilman muita muutoksia.

Olipa hyvä että avasin kytkimen tuota varten, vaihteensiirtäjän haarukoiden akselin lukituspultti on poikki tai pyörinyt auki ja akseli pitkällä, auts. Ihme ettei mitään räjähdystä oo tapahtunut, vielä on tutkimatta kuinka siirtäjät on hinkanneet :hammer: Eipä oo ihme että viimeisessä vedoissa vähän vaihteet pompsahteli, mutta sen jälkeen oon vielä reteesti ajellut dynossa urku auki ja siirtäjät lotkottaa kuinka sattuu :''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Su Syys 12, 2010 10:48 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Nyt olis osia saatavilla. PUR vaimennusnappuloita ja 3 millisiä rosterisia taustalevyjä. Nämä siis "bolt on" kamaa, sopivat suoraan ilman muutostöitä. Poislukien tietty kytkimen avaus ja sulkeminen..

viewtopic.php?f=7&t=5687

Kuvia ja lontoonkieliset ohjeet.

http://www.750turbo.com/forum/viewtopic ... 673#p79673

Pitäiskö mun suomentaa tuo? Osien mukana en ajatellut laittaa mitään paperisia ohjeita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkimen restaurointi
ViestiLähetetty: Pe Syys 17, 2010 20:57 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Höllevetti mikä työmaa tuli. PUR nappuloiden laatu vaihteli ihan liikaa niin piti rakennella tälli että sain koneistettua ne priimakuntoon. Ekat paketit lähti vasta tänään, sori viivytyksestä :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com