Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 14:03

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pakokäyrin lämmönmittaus
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2010 11:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Katselin tuossa Kärkkäisellä olevan myynnissä 50e hintaan lämpömittaria(mittaa ilm säteilylämpöä ja kohdeistetaan laser säteellä) jonka korkein mittaus alue oli n. 350c. Äkkiseltään en osaa sanoa riittääkö se pakokäyrien alkupään lämpöjen mittaukseen??

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2010 11:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä taida skaala riittää, lähtölämpötilat venttiililtä 400-700 astetta :mur: . Laihoilla seoksilla lämmöt voivat olla korkeammat.
Lämpökamera voisi olla paras tapa lämpöjen tarkkailuun, varsinkin kylmäkäynnistyksessä näkisi lämpöjen tasaisuuden eri pyttyjen kesken.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2010 13:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Niin mää hiukan ajattelinkin. Olis vaan ollu kuluttaja ystävällinen hankinta :viulu:
Kamerat kuiteski nii kalliita, vaik kai niitäkin jostain vois vuokrata.
Tulee tosta rivikutosen painekotelosta vaan niin pitkä, et olis mukava tietää missä mennään kussakin sylinterissä :mur: :yes: ;) :P :oops: :shock:

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2010 13:19 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Biltemalta löytyy tuommoinen jossa yli 500 asteen maksimi. Pitäis riittää ?

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=141

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2010 14:19 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Kyllä noissa skaala riittää mutta tarkkuus ei. Hommaa ei oikein kotona tai puutarhassa voi tehdä kuin tyhjäkäynnillä = putket on jotain 150 asteiset. Dynossa oon tsiikaillut vähän veto päällä miltä näyttää niin ilmeisesti putken pinnan ja sisällä kulkevan kaasun pyörteilystä riippuen heittelee yli satakin astetta ihan parin sentin sisään. Näin summa summarum noilla just ja just erottaa lyhyestä turbopakosarjasta että lähtikö joka pytty käyntiin :hammer:

Kyllä tulpista sitten näkee missä mennään, laihalla käyvistä pytyistä lentää maaelektrodit pakoputkesta ulos :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Joulu 13, 2010 23:17 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 17, 2007 18:38
Viestit: 16
Paikkakunta: Helsinki
En mä ihan romukoppaan heittäisi tuota kapinetta. Kyllä siltä hyvän avun saa, jos epäilee, ettei jokin pytty ole ihan mukana. Kuten jo mainittukin mitään hienosäätöä sillä ei saa, koska lämpötilat heittelevät jonkin verran. Mutta monessa pyörässä tulpat ovat vähän veemäisessä paikassa ja kaiken lisäksi kohtuu lämpöisiä, joten tulpan lukemisen välttämiseksi tuosta on hyvä apu. Aikonaan omasta pyörästä huomasin, että ei käynyt kuin viidellä, niin "pistooli" käteen ja mittailemaan pakokäyrien lämpötila eroja. Sitten kun lämpöerot olivat kasvaneet lähemmäs sataan asteeseen, niin löytyi vikaantunut sylinteri. Tai oikeammin syy löytyi sen kaasuttimesta... Alipaineluistin palautusjousi oli poikki!?!

_________________
https://fi-fi.facebook.com/StrokeRacingFinland
Good morning, mummot!
A Harley Davidson is the most efficient way to turn gasoline into noise without the embarrassing by-product of horsepower.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 08:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Mitä olen itse tuollaista infrapunalämpömittaria käytellyt, niin asia on juurikin niin, että sitä voi käyttää lähinnä sen tutkimiseen, käykö pytty vai ei - mihinkään vertailevaan tutkimiseen eri pyttyjen välillä sitä ei juuri kannata käyttää. Mittauspisteen pikkuinenkin muuttaminen muuttaa mitattua lämpötilaa reilusti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 14:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 19:25
Viestit: 68
Paikkakunta: Das Hausjärvi
Raato kirjoitti:
Mitä olen itse tuollaista infrapunalämpömittaria käytellyt, niin asia on juurikin niin, että sitä voi käyttää lähinnä sen tutkimiseen, käykö pytty vai ei


Eikös tuo selviä sylkäisemällä sormeen ja kokeilemalla että sihahtaako pakokäyrää kokeillessa :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 16:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Parhaaksi olen havainnut lämpöjen seuraamiseksi heti kylmän koneen käynnistyksessä kokeilemalla koura pakokäyrän ympärille :miekka: ja seuraamalla putkien lämpenemistä keskenään. Ihan heti ne ei polta :kuume: ja siirtämällä käsiä alemmas koneen lämmetessä voi jatkaa. Näin näkee joutokäyntipiirin toiminnan helposti. Omissa koneissa kun ei chokea tarvi kun juuri käynnistymiseen, jonka jälkeen sen saa kokonaan kääntää pois ja putket ovat olleet tuplaseinämillä :takoo:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 18:31 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Komppaan Goosen tekniikkaa. Joskus "käy kolmella" [huono tulppa] ja näin selviää mikä pytyistä on pois pelistä.

Heti käyntiin lähdön jälkeen kämmenet käyrille... Tuplaseinäiset on putket joten joutaa lämmitellä käsiä jonkin aikaa.




Offia tähän... Tuun sitte joskus hakemaan ne käyrästöt kun lopetan köyhtymisen... :surrender: Ennen kevättä todennäköisesti ja hintapyynti oli ok.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 19:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
JRi kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Mitä olen itse tuollaista infrapunalämpömittaria käytellyt, niin asia on juurikin niin, että sitä voi käyttää lähinnä sen tutkimiseen, käykö pytty vai ei


Eikös tuo selviä sylkäisemällä sormeen ja kokeilemalla että sihahtaako pakokäyrää kokeillessa :)

Aivan niin, hyvin voi, mutta onhan se toki hienoa ja mediaseksikästä käyttää tähän infrapunalämpömittaria :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 19:36 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 11:53
Viestit: 138
Mulle riitti se kun nestejäähdytetyn turbokoneen "hieman" ahtaisiin onkaloihin sovelsin em. tekniikkaa, selkis hyvin että joku pytty käy, tai kävi ainakin, pultin päät on yllättävän teräviä, karjuminen kuuluu yllättävän kauas, palanut iho saattaa olla koppura jopa viikon yms asioita mitä en koskaan olisi halunnut tietää :aatu: Menee ihan samaan sarjaan kuin "rätkäiseeköhän tää HD:n magneetto sormille jos sitä käsin pyöräyttää" :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 20:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Niinpä, samalla tavalla voi kielellä kokeilla näin talvisaikaan metallipintojen lämpötiloja ulkosalla. Siinä saa kaupanpäälle hetkeksi elegantin aksentin ja terhakkaan punakat poskipäät. :hihi:

Tietysti kuseskelemalla selviää myös sarjojen lämpötila, kellottaa vaikka haihtumislämpötilan ja tekee siitä taulukon. :pisu:

Uskon että myös HD:n sähköpuolta kannattaa testata samoin :noidea:

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 20:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tietty terveen maalaisjärjen käyttö on vähintäänkin suotavaa näissä kokeilemisissa :roll:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 14, 2010 21:04 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 17, 2007 18:38
Viestit: 16
Paikkakunta: Helsinki
JRi kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Mitä olen itse tuollaista infrapunalämpömittaria käytellyt, niin asia on juurikin niin, että sitä voi käyttää lähinnä sen tutkimiseen, käykö pytty vai ei


Eikös tuo selviä sylkäisemällä sormeen ja kokeilemalla että sihahtaako pakokäyrää kokeillessa :)


Ei välttämättä aina. Vaikkakin vettä pakoputkisolle on ihan hyvä peruskikka.
Kuten entisessä pyörässä moottori lämpeni tyhjäkäynnillä sen verran tasaiseen, että tuo ei olisi auttanut. Vasta annettua syöttöä moottorille, rupesi eroa (ja lämpöä) tulemaan.
Siinä vaiheessa nestemäinen tuote, oli sitten kusta tai vettä, olisi iloisesti sihissyt putkelta pois. Ja kyllähän se sormenpääkin olisi viimeistään kutospytyn kohdalla ollut arvostelukyvytön.

_________________
https://fi-fi.facebook.com/StrokeRacingFinland
Good morning, mummot!
A Harley Davidson is the most efficient way to turn gasoline into noise without the embarrassing by-product of horsepower.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 16, 2010 03:32 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
tai kokkeilee ... öh, en sanokaan.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com