Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 16:18

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 12:52 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Moi vaan. Olen uusi jäsen täällä. Ostin juuri -79 möhkön vaivoikseni. :) Huolena on nimittäin puola. Pytyt 2-5 ja 6 ovat nyt lähes pimeinä. Kevyttä lämpenemistä tosin on alkukäyrissä havaittavissa.
Ongelmana on se, että puolaan tulee kolme johtoa. Etsinnöistä huolimatta en ole sellaista puolaa onnistunut löytämään. Onkohan edellinen omistaja laittanut jonkun oman viritelmän?
Kun en oikein vielä tunne näitä eri vuosimallien eroja, niin voiskohan joku valaista asiaa.. Onko joskus käytetty näissä vehkeissä 3:n johdon puolaa? Tuntuu, että kaikissa on tuo kolmen puolan systeemi. Mitähän nyt kannattais tehdä?
Älyttömän kiitollinen olisin, jos joku vaivautuis kirjoittamaan kommenttia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 15:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tervetuloa!
Z1300:sta en tosin mitään tiedä, mutta voisiko olla jonkun auton puolapaketti? (taitaa kolmen johdon lisäksi tulla myös maa jotenkin pakettiin?)
tuolla alempana linkissä vaikka vastaavia virityksiä:
http://www.kz1300.com/techarticles/z130 ... -swap.html

Pimeneminenhän tyhjäkäynnillä voi toki johtua myös bensapuolesta ja venttiilien säädöistäkin...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 16:35 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Ajattelin vielä vaihtaa näiden kahden puolan paikkaa keskenään. Jos silloin pimenee 1-3 ja 4-pytyt, niin silloinhan se varmistaa tämän puolajutun. Monen näköistä viritelmää tosiaan näkyy olevan. Nyt pitäis vaan saada vehje tulille, niin sais mielenrauhan. Kiitos vastauksestsi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Su Tammi 16, 2011 16:38 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Hei semmonen juttu tuli vielä mieleen.... Se "pimeä" puola tuntui olevan tosi löysällä rugosta. Ei kai sen tarvitsekkaan olla ns "rungossa" ts. maadoitettuna. Eikös se niin ole?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Ma Tammi 17, 2011 20:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Taisin tosiaan kirjoittaa tuonne, että sytkäboksilta tulevien ohjausjohtojen lisäksi yhteispuolille tarvittaisiin maa, mutta se tuli mieleen niistä linkin kuvista joihin oli piirretty iso maa-symboli. (yleensähän näissä taitaa puolan toiseen napaan tulla plussa virtalukolta eikä maa, niin uskoisin olevan Z1300:ssakin)

Järjestelmä on hukkakipinäsytytys, jossa sama puola iskee kipinän kahteen sylinteriin samalla kerralla => alkujaan, kolme puolaa: ohjausjohdot #1 & 6 - musta, #3 & 4 - sininen, #2 & 5 - vihreä
finjerry kirjoitti:
1-3 ja 4-pytyt,

Nämä 1, 3 ja 4 ei ole kaikki saman puolan ohjaamia, vain 3 ja 4 (niissä 6-sylinterisen hukkakipinä puolissa sama idea vaikka yhdessä paketissa, tai nelisylinteristen hukkakipinäpuolat)

Millainen puolajärjestely sinulla mahtaakaan tarkemmin olla?

tuolla sivustolla on melko paljon tietoa englanning kielellä, vaikka puolista:
http://www.kz1300.com/techfaq.html#cp2

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 19:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro semmonen juttu kannattaa katella,Jos on tyypillisiä halkeamia puolan ulkopinnassa eikun vaihtoon koska siellä on taphtunut elämistä.saattaa olla että piuhat on katkennut ja välillä antaa kontaktia.ja se että siitä halkeemasta menee kosteus. eli halenneet puolat vaihtoon.Samanikäsistä tonnisista ja yli sutsuk löytyy sama ohmimäärä ensiopuolelle.ja käy kiinnityksiltään. Stormilta. tai sitten vähän kallimpia olikose Finamin kautta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Pe Tammi 21, 2011 20:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Eli tuo Oojalan sytkä järjestys 3puolan jutussa jos sulla piiputta noin saattaa olla tulppajohdoissa ja hatuissakin jotain? ja mulla melkein aina kun yrittää on pari tulpaa pimeenä. Johtuu kyllä noista omista viritelmistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: La Tammi 29, 2011 21:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:36
Viestit: 121
Paikkakunta: Kajaani
Heitä vaan kaikki ne vanhat puolat pois ja tilaat Accelin tehopuolat.
Mulla oli myös ongelmia puolissa ja varsinkin kun alkuperäisiä ei löytynyt siihen hätään niin tilasin jenkeistä nuo puolat. Ja kyllä kannatti ei ole ollut käynnistys ongelmia sen jälkeen!!

Tolta Accelilta löytyy valmis setti Möhköön. Pienellä työstöllä saat ne alkuperäisten tialalle ja mukana tulee kaikki tarvittavat johdot.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: La Tammi 29, 2011 21:49 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
tohon Tourinkimalliin ostin Stormilta tarvikepuolat, ihan plug and play- homma.
Ei olleet kovin kamalan hintaisetkaan.
Jos kiinnostaa niin voin kaivella osanumerot esille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Ma Tammi 31, 2011 18:34 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Nyt on vehkeeseen asennettu käytetyt orkkis puolat (3kpl). toimii paremmin, mutta nyt 5 ja 6 pytyt vähän nikottelee. Varmaan pitäis kaasarit jälleen putsata. Tankista nimittäin löytyi pari isoa kourallista ruostemöhnöä, joten ei ihme, jos kaasareistakin jälleen jotain löytyy. :))

Jos ei hirvee urakka ole, niin olishan tuo varaosanumerot hyvä olla hintatietoineen. Noin niinku varuiksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Ma Helmi 07, 2011 12:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Jos vitonen ja kutonen temppuilee niin sama kaasari ruokkii niitä, joten ongelma on varmaan siellä.

Putsaa HYVIN kaikki irtopaska sieltä tankista, koska ei se möhkön jatkuva kaasaripaketin irtirepiminen ole niitä hauskempia hommia.

Muuten sen puolapaketin saa just mahdutettua penkin alle, niin eivät ole siinä venttiilikoppaa vasten kärventymässä ja aiheuttamassa murheita heti kun moottori vähän lämpenee.

Mä vaihdoin kanssa Accelin ihan yleismallin puolasetin ja sillä pelittää hienosti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön puolaongelma
ViestiLähetetty: Pe Helmi 18, 2011 20:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
finjerry kirjoitti:
Nyt on vehkeeseen asennettu käytetyt orkkis puolat (3kpl). toimii paremmin, mutta nyt 5 ja 6 pytyt vähän nikottelee. Varmaan pitäis kaasarit jälleen putsata. Tankista nimittäin löytyi pari isoa kourallista ruostemöhnöä, joten ei ihme, jos kaasareistakin jälleen jotain löytyy. :))

Jos ei hirvee urakka ole, niin olishan tuo varaosanumerot hyvä olla hintatietoineen. Noin niinku varuiksi.



tässä:
SUN -merkkiset , osanumero: 30510-MA6-013

Storm-motorin oma varaosanumero: MCI-IGN-104

ja näiden kanssa EI käytetä etuvastusta


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com