Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 18:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mitä maalia???
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2006 19:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:36
Viestit: 121
Paikkakunta: Kajaani
Kertokaas mikä maali kestää lämpöö? Tarttis maalailla noi kollektoripöntöt etteivät ruosteisina kuiki mopetin alta :evil:

Sitten heti perään toinen maalailuun littyvä kysymys.
Maalasin möhkön takahaarukan ja tottakai köyhänä miehenä ostin halvinta "paukkumaalia" mitä löysin ja eikun spreijailemaan. Nyt kun pärrä alkaa olla kasassa hoksasin että yhdestä kohdasta on maali irronnut ja siitä kun kynnellä vetää niin lisää irtoo :'' :''
Sanokaa millaisilla maaleilla seuraavan kerran maalaan ettei tarttee heti olla uudelleen maalaamassa??? :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä maalia???
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2006 19:47 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
jame kirjoitti:
Kertokaas mikä maali kestää lämpöö? Tarttis maalailla noi kollektoripöntöt etteivät ruosteisina kuiki mopetin alta :evil:

Sitten heti perään toinen maalailuun littyvä kysymys.
Maalasin möhkön takahaarukan ja tottakai köyhänä miehenä ostin halvinta "paukkumaalia" mitä löysin ja eikun spreijailemaan. Nyt kun pärrä alkaa olla kasassa hoksasin että yhdestä kohdasta on maali irronnut ja siitä kun kynnellä vetää niin lisää irtoo :'' :''
Sanokaa millaisilla maaleilla seuraavan kerran maalaan ettei tarttee heti olla uudelleen maalaamassa??? :?

Yksi hyväksi havaittu lämpömaali on Mastonin 400 asteinen spraymaali. Itse olen maalaillut tuolla "kylmiäkin" osia, jos ko. osa vain kestää lämpöä - lämpömaali vaatii lämmön kuivuakseen kunnolla.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 17, 2006 22:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Iha ite kun maalautin rungon ja swingin, niin pulverimaalaus. Tuli aikas hyvä, ja kestääpi pikkukolhujakin. Kait siinä pelaapi 2-komponenttimaalikin, eipä noilla kilikalimaaleilla oikeein muuta viitti maalata kuin meriverkon painoja. Tosin saapihan automaaliliikkeestä spraypullossa ihan oikeeta automaaliakin, mutta ne kolmen euron pullot antaa parhaan vastineen rahoille silloin kun ne heittää nuotioon ;D (ÄLÄ KOKEILE TÄTÄ KOTONA) ;D ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 06:50 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Hagmans on hyvä lämpömääli merkki mutta joutuu uunnittamaan että kestää ja sen jälkeen näyttää kestävän tosi hyvin bensaa öljyä ja liuottimia.

Maalasin lohkon kannen ja venttiilikopan ja nätti tuli, väri semoinen satiinin musta :wink:

Atoy on maahantuoja ko.maalilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 08:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
nuo nyt on varmasti yksi parhaista vaihtoehdoista

http://www.nic.fi/~marlin/excoat.htm

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 18:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
LUMI kirjoitti:
nuo nyt on varmasti yksi parhaista vaihtoehdoista

http://www.nic.fi/~marlin/excoat.htm

Jos en vallan väärin muista, niin tuo maali maksaa 350 € litra :P
Toivottavasti muistan väärin :oops:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 20:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Sieltä löytyy hinnasto muistaakseni myös nimittäin tuolta sivuilta ja vajaa puolen litran pönikän hinta oli joskus noin 150€skoo.

Omaa kokemusta ei ole mutta yks tuttu oli kokeillut tota satiinin mustaa kamaa ja sano et maston on parempaa kamaa ja ei ikinä enää tuhlaa rahaa moisiin liemiin, mutta tosissaan toi Hagmans on erittäin suositeltavaa kamaa :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 09:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
Jarru kirjoitti:
LUMI kirjoitti:
nuo nyt on varmasti yksi parhaista vaihtoehdoista

http://www.nic.fi/~marlin/excoat.htm

Jos en vallan väärin muista, niin tuo maali maksaa 350 € litra :P
Toivottavasti muistan väärin :oops:


et muista
http://www.nic.fi/~marlin/tlhinnat.htm
mulla on auton peltisarja pinnoitettu tuolla black satinilla ja tuo 100ml riittää jo melko pitkälle 8)

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 10:44 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Mitä mieltä olet itse black satiinista LUMI :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 15:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
pysyy ainakin pirun hyvin noissa auton sarjoissa, omintaikeinen juttu tossa mönjässä oli haju :? haisee ihan kammottavalle, postista kun pönikän hain niin haisi koko posti tuolle litkulle ;D

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 15:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 12:27
Viestit: 23
No jos puhutaan tuossa alkuperäisessä kysymyksessä esille tulleeseen kollektoripönttöjen maalaukseen, niin siihenhän riittää tavallisempien kuumakestomaalien lämmönkesto mainiosti mutta jos taasen maalataan pakokäyriä/-sarjoja niin voin kokemuksesta sanoa että parempaa maalattavaa pakosarjapinnoitetta kuin Black Satin ei sitten vielä ole vastaan tullut! Hinnakasta se on n. 350-400€/L mutta sen menekki on vähäistä kullonkin tarvittavaan hommaan, eikä sitä tarvitse vetää kuin kaikkein kuumimpiin kohteisiin pakoputkistossa eli käyriin. Lopun voi jatkaa aivan hyvin halvemmilla kuumakestomaaleilla missä ei tarvita 1100C lämmönkestoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 08:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Maalasin möhkön kollektori pöntöt vastaavalla keraami maalilla,kun mitä tuo marlin väri on,sen pysty kiilottamaan ihan perinteisillä menetelmillä tosi kiiltäväksi,muistutti kovasti alkkis/nitro masinoitten jet hot coating pinnoitetta,kromatun oljypohjan ja keskiseisonta tuen kanssa ihan asiallisen näkönen.
Möhkön kollektori pönttöjen alkuperänen maali on maalattu tumman vihreen pohjamaalin päälle,jos jotakin kiinnostaa....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 17:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
Paukkupulloilla ei saa kun suttapaskaa jos on tarkoitus saada pinta joka kestää muutakin kuin vettä ja kiiltäis käytössä. Oikeitakin automaaleja painetaan paukkuihin, mutta koska niihin ei voi laittaa kovetetta jää maalattu pinta pehmeäksi -ja liukenee muuten lähes kaikkeen väkevämpään kuin vesi. Aina kovia judäänssejä maalatessa kandee käyttää primeriä l. tartuntamaalia ennen pintoja.
Toki paukkuun painetulla oikealla värimassalla ja käypäisellä lakalla saadaan hienokin tulos, mutta työn kohde kannattaa säilyttää vitriinissä sen jälkeen... ;D
Noin esimerkkinä olen maalaamassa pyöräni väriosia uuteen uskoon (Kawa Candy persimmon Red) kolmikerros värillä. Ensin tulee met.hopea kerros, sen jälkeen met.candyred ja lopuksi lakka. Värimassoissahan ei voi käyttää kovetetta, jolloin lopullinen pinta ruiskumaalataan lakkaseoksella, jossa on 50% ohennettua lakkaa kaksi osaa ja yksi osa kovetetta. Valmista pintaa on vältettävä käsittelemästä liuottimilla kaksi viikkoa maalauksesta, jonka jälkeen kestää jopa kevyen tinneri/asetoni puzauxen! Kiiltokin säilyy...

...Oooonnko sauuuuuna lämmmminnnnn......

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 17:29 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Decoväri teki mulle paukkupulloon kovetteen kera, aikaa maalaukseen 20h per pullo ennenkuin jämähtää pulloon. 7 kerrosta vedin tankkiin ja pari päivää oli väliä kun hain uuden pullon. Parin viikon jälkeen hiontapastalla tasaiseksi ja vaha päälle. Jälki oli kelvollinen, näytti muutaman vuoden ikäiseltä ruiskumaalilta :P ja kesti aineita...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 17:32 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Joo ei noita virallisia maalipintoja kannata vedellä paukkupulloilla mutta jos vaikka sylinteri ryhmän kannen... haluaa hyväksi niin toi Hagmans on loistava tuote ei ainakaan bensa, öljy eikä liuottimet sitä vie mennessään!

Saa tietysti nährä miksi se muuttuu muutamien tuhansien kilometrien jälkeen, toivottavasti ei miksikään :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 20, 2006 19:36 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä mulla Maston 400 mattamusta on koneessa pysynyt ja kestää liuottimet, bensat, öljyt ja pesun. Ekan mosan maalasin -98 ja hyvin on pysynyt tähän asti. En tiedä kuinka kauan niiden pitää pysyä että hyvät olisivat ?
Jos on paskaset pohjat, ei niissä pysy paremmatkaan maalit.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 21, 2006 07:18 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Standoxilta, nykyään DuPont, hain aikoinaan purkitetut automaalit sivuposken sävyyn tehtynä. Oli erikseen primeri, pigmentti ja lakka. Niillä saa aivan hienoa pintaa ja rajoittavana tekijänä on lähinnä tilan pölyttömyys.

Maaleista se ei ole kiinni ja jos on hiukankin pruittapullolla ennen vedelly niin kyllä sillä pienet hommat tekee. Maalasin mä kypäränkin niillä Standoxin litkuilla ja laatua ei huononna muu kuin pölyhiukkaset. Eipä se nyt ole tietty ammattimaalarin laatua mutta eipä tuo sitte maksanu toi potan maalaus kuin 15euroo ja jossain FAW Designilla ne pyytää alkuunsa jo 300euroo. Tolla hintataerolla saa ollakin vähän pölyä pinnassa.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com