Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 15:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Helmi 22, 2011 17:46 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Tarkoitus vaihtaa Möhkön mekaanisen kierroslukumittarin tilalle sähköinen kiekkamittari. Mittariin tulee kolme johtoa: Ruskea, Musta ja Musta/Keltainen.
Mittari on Kawasaki ZRX 1200:sta ja Möhköön se on tarkoitus istuttaa.

Viittiskö joku vaivautua neuvomaan. Miten kytken tämän?

Kiitos, jos joku jaksaa vastata. :help:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 22, 2011 23:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tässä vaiheessa vielä veikkauksena:
Musta-keltainen, Bk/Y = maa (-)
Ruskea, Br = 12 V (+)
Musta, Bk = puolan igniteriltä tulevaan johtoon (möhkössä ilmeisesti 1&6 pytyille tulee originaalisti musta ohjausjohto, muttei mittarin pitäisi mitään siitä tietää, minkä väriseen puolan johtoon sen kytkee...)

Mutta ennenkuin mittaria tai muutakaan kärytellään, niin odotellaan vahvistusta tai tiedon kumoamista...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 07:35 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos vastauksesta. Odotellaan nyt kuitenkin, jospa joku vielä vahvistaisi tämän. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 09:58 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Aikani, kun etsin niin löysin saksalaisen korjaamokäsikirjan. Hitto, kun en oikein tota kuvaa ymmärrä, enkää saksaa osaa.... No, tuo musta/keltainen näyttää tosiaan olevan näköjään (-) maa... Ruskea vähän kiemurtelee erilaisten vehkeiden läpi. Vähän hämää......
Voisko joku, jolle nää piirustukset on selvempiä tulkata tämän kuvan varmuuden vuoksi.

Kuva

Nyt heräsi vielä kysymys..... Tarvitsee varmaankin laittaa välille jonkinlainen convertteri, että kieppimittari tietää kyseessä olevan 4-pyttyisen sijaan 6-pyttyisen vehkeen? ....Vai?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 10:25 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Suomennoksia jos yhtään auttaa:

1: kierroslukumittari
2: jakolaatikko eli taitaa olla se "junction box"
3: 10A sulake (sytytysjärjestelmä)
4: virtalukko
5: pääsulake 30A
6: akku

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 19:39 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Hmmmmm ja hmmmmm... No, jos tätä viritelmää nyt alkaa Möhköön sovittelemaan, niin musta/keltainen tulee siis miinukseen. oojala tuossa laittoi, että ruskea tulisi siis plussaan ja virtalukon ja tuon nro.2:n kautta. Mikä se muuten on? Nimim.Kawautunut laittoi, että junction box. Sulakerasia, vai mikä siis? Musta sitten puolan kupeeseen. Meneeköhän se niin? :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 23, 2011 19:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Kuva vahvistaa:
ruskea on +12 V, joka tulee sulakkeen ja virtalukon kautta.
musta-keltainen on maa

ja musta anturijohto menee sytkäboksille (eli IC-Igniteriltä puolalle menevälle johdolle)

4/6-sylinterimuunnosta ei tarvitse tehdä kuin virranjakajalla varustetuissa koneissa.

Sitten se pieni mutta: Z1300 on hukkakipinällä elektroninen sytytys (transistoriohjaus puolille + ennakonsäätö), mutta onkos ZRX jo CDI suorasytytys (eli jokaisella tulpalla oma pikkupuolansa) jos on, niin anturisignaali voi olla erilainen ja jos saa signaalin, niin näyttää tuplakierroksia... Enpäs ensin huomannut että mittari on peräisin noin tuoreesta pelistä.

Pikagoogletus tosin näyttäisi, että ZRX1200 olisi vielä kahdella hukkakipinäpuolalla, eli silloin toimii näin.
[Edit, numero 2 on sulakeboksi, ja se kulkee toisenkin sulakkeen kautta (pääsulake)]

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 24, 2011 09:53 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos! Olipa selkeä ja tarkka esitys. Nyt meikäläinenkin uskaltaa lähteä yrittämään kytkentöjä.
Tosi hienoa, että on noin viitseliäitä ihmisiä, jotka meitä pöllömpiä neuvoo.

Kerron sitten kuinka kävi. En ehkä ihan tänään vielä, mutta viikonlopun jälkeen kuitenkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 28, 2011 17:49 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Hindeli soikoon.... Kokeilin ohjeiden mukaista kytkentää. Mittari toimii, tai ainakin viisari nousee kierroksia lisätessä, mutta näyttää aivan liian vähän. Tyhjäkäynnillä ei viisari edes värähdä. Voiskohan olla, että se nyt näyttäisi kolmasosan todellisesta.

Voiko olla, etta ZRX-Kawassa molemmat puolat on kytketty tuohon kieppimittariin?

Nyt kytkin tuon mittarin vain yhteen puolaan. Joku tämmönen virhehän siinä varmaan on tapahtunut..... Vai?

Lähteeko igniteriltä useampi musta piuha? Ainakin näytti, että siitä lähti kaksi useamman piuhan nippua? :help:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 28, 2011 19:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Taitaapi sitten olla ZRX:n igniterissä ihan erillinen lähtö kierroslukumittarille. Ei voi kytkeä suoraan kahteen puolaankaan, mutta parilla diodilla onnistunee kyllä. 6-pyttyisessä voi jotain kiusaa aiheuttaa erilainen sytytysväli, jos tarvitsee vaikkapa tuplataajuiden signaalin kahdesta sylinteristä.

En heti uskoisi kolmella jaollisiin eroihin, vaikka tämä 6-pyttyinen onkin. Saako vielä vanhan mittarin helposti kiinni että voisi verrata (mieluusti kolmekin erilaista mittauspistettä)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Helmi 28, 2011 20:48 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Vanha mittarihan voi olla vaikka tuossa rinnalla, koska on vaijeritoiminen. Mutta mitä tarkoitit kolmella eri mittauspisteellä? Tsekkaan siis esim. siten, että esim. wanhalla mittarilla 1000rpm/ uuden mittarin arvo, sitten esim. 3000 rpm wanhalla/uudella ja vaikkapa 5000rpm wanhalla/ uudella?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 01, 2011 20:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Jeps vaikkapa noin. Useammilla eri kierroksilla saa suljettua pois ainakin sen ettei erilainen signaalimuoto tai puolan häiriöt aiheuta jotain ihmeellistä (epälineaarisuutta) mittarin lukemiin. (jos ZRX:ssa on oma lähtö IC-igniteriltä mittarille, voi mittarin signaali ja suodatukset olla vähän erilaisia, mitä perinteisissä puolalta anturoivissa)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 03, 2011 22:20 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kokeilin laittaa diodit väliin, mutta sillä systeemillä kieppimittari ei näyttänyt mitään. Vähän muuten säikäytti, että nytkö hajos koko mittari. No ei kuitenkaan hajonnut.
Avasin sitten lopulta sen mittarin. Sisältä löytyi pieni potikka, jota vastapäivään ruuvaamalla kierroslukumittarin näyttämä lisääntyi. Laitoin vanhan vaijerivälitteisen mittarin rinnalle ja säätelin näyttämän samaksi tuosta uudesta mittarista. Nyt lopultakin toimii! :jump:

Kuvassa tuo valkoinen kökötin on se kyseinen potikka.
Kuva


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 08, 2011 08:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:36
Viestit: 121
Paikkakunta: Kajaani
finjerry kirjoitti:
Sisältä löytyi pieni potikka, jota vastapäivään ruuvaamalla kierroslukumittarin näyttämä lisääntyi.


Olisit nyt ruuvannut sitä "potikkaa" silleen että menee huippukierroksilla pohjaan. Meinaan kun tuossa uudessa mittarissä näkyy olevan lukemia 16000kierrokseen asti. :yesyes: :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 08, 2011 09:37 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Hehheh ;D Sama kävi itelläkin mielessä. :) On vähän virittelyvaraa.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com