Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Touko 15, 2024 23:12

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawa ei käynnisty
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 17:33 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 21:38
Viestit: 12
Paikkakunta: Herwanta
Tuossa yritin hakua käyttää, mutta en löytänyt osumia ongelmaan.

Tässä pääsiäisenä suoritin kevät huoltoa pyörälle (ZZR 1100 -91) säädin venttiilit, putsasin kaasareita, vaihdoin nesteet.

No nyt pyörä ei käynnisty, pyörä seisoi tuon puoli vuotta lämpimässä.
Katsoin että:
- kipinää löytyy
- bensa pumppu imee ja lykkää bensaa

Mutta kun starttaa autolla auttaen, niin startti pyörii hyvin, mutta kone ei meinaakkaan käynnistyä. Välillä pamahtaa putkessa ja kaasareista tulee joskus savua ja ne "suhahtavat"

Minkähän olen mennyt sotkemaan, en keksi mitään syytä miksei pyörä käynnisty.

Ai niin ja nokkien ajoitukset ovat kirjan ohjeiden mukaan kunnossa.

Auttakaa :''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 17:39 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
En osaa auttaa varmaankaan, mutta heittelenpä jotakin. Omaa kun laittelin tulille viime viikolla oli samaa vikasta. Oli puolan johdot lipsahtanut väärille puolille eli ampu tyhjää kunnes putkessa kajahti ja lieska löi. Eli jos olet venat tarkastanut mopoasi sen tarkemmin tuntematta voisimpa kuvitella että puolat on voinu olla irti. Viisaampi osais hävetä näin tyhmien kommenttien kirjoittelua vaan hymynihän kuvastaakin enemmän iloa kuin ymmärrystä :oops: :P

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 18:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3402
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kokeile laittaa auton akku oman akun rinnalle starttikaapelilla kiinni ja kokeile uudestaan. Joskus startti pyörittää iloisesti, mutta silti akusta ei riitä potentiaalia enää sytytyslaitteille, eli ei synny kipinää kun startti jengaa raskasta konetta ympäri (imee paljon amppeereja kerralla akulta)
Tuolla tavalla voi yliviivata mahdollisen akun vian, ettei anna tarpeeksi virtaa ulos startatessa.
Jos on vanhaa syksyistä bensaa, se voi heikentää syttymistä. Kokeile starttispraytä putsarikotelon sisään samalla kun starttaat konetta (Kaasu auki sitten)

Edit:
PS. Varmista tuo puolien oikeinkytkentä ennen strttispray tarjoomista, saattapi lyödä roihun muuten.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 19:48 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
eipä siinä muuta mahdollisuttta liene kuin tulpan johdot/puolan johdot väärin taikka ajoitukset.. tarkista vielä 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 20:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 21:38
Viestit: 12
Paikkakunta: Herwanta
Täytyykin kokeilla teidän neuvojanne.

Sellainen tuli vielä mieleen kun tuossa mittailin.
Käämien resistanssit olivat siinä 3.3 Ohm ja kun mittasi tulpalta tulpalle niin silloin oli noin 25 kOhm. Kirjan mukaan käämit ovat ok, mutta johtojen resistanssi on tuon melkein 10 kOhm liikaa. Mitä tuo sitten tarkoittanee...

Kun tuossa vielä testasin niin kipinä startatessa auton antaessa apuvirtaa oli sellainen valkoinen pallo. Eikös sen kuuluisi olla sellainen terävä ja sininen?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 18, 2006 20:15 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Juicci kirjoitti:
Täytyykin kokeilla teidän neuvojanne.

Sellainen tuli vielä mieleen kun tuossa mittailin.
Käämien resistanssit olivat siinä 3.3 Ohm ja kun mittasi tulpalta tulpalle niin silloin oli noin 25 kOhm. Kirjan mukaan käämit ovat ok, mutta johtojen resistanssi on tuon melkein 10 kOhm liikaa. Mitä tuo sitten tarkoittanee...

?


mittauksessasi on mukana tulpanhatuissa oleva resistanssi 5+5 kohm. no broblem.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 19, 2006 15:43 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 14, 2006 21:38
Viestit: 12
Paikkakunta: Herwanta
No niin nyt kawa hyrrää iloisesti.

Vika löytyi lopulta ja yllätys yllätys: puolan johdot väärin päin. Niissä oli oikein värjätyt liittimet vihreä ja musta. Mutta joku onkin joskus kääntänyt puolat ja nyt vihreä menikin mustaan ja toisinpäin.

Akkukin oli sanonut ZIP

Mutta nyt on uusi akku ja tulpat :)

Kiitos teille neuvoista! :D


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com