Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1100 dfi polttoainesuodatin?
ViestiLähetetty: To Maalis 17, 2011 20:24 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Mitäs polttoainesuodatinta herrat ovat dfissä käyttäneet, orginaalia ei taida olla enää saatavana?

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 17, 2011 21:42 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Minulla on joku ihan silmämääräisesti valittu. Runko-osa on sen verran ohuempi, että vaati kumiluiskan ympärille että panta kiristää. Lisäksi lähdöissä taisi olla hieman eroa, joka ei haitannut, koska uusin letkuja muutenkin samalla.

Sopivalla halkaisijalla olevaa (42...43 mm) en silloin heti löytänyt.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2011 20:17 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Onko bensapumppua systeemissä? Muistelisin että pumpullisessa on erilainen kuin vapaasti imevässä eli pitää olla virtauskapasiteetiltaan riittävä ( nää on myös kohtuullisesti kalliimpia, omaani olisi alkuperäisenä maahantuojalta 54 € :spank:

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2011 20:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Julli kirjoitti:
Onko bensapumppua systeemissä? Muistelisin että pumpullisessa on erilainen kuin vapaasti imevässä eli pitää olla virtauskapasiteetiltaan riittävä ( nää on myös kohtuullisesti kalliimpia, omaani olisi alkuperäisenä maahantuojalta 54 € :spank:

hmm... vapaasti imevä dfi eli ruisku :? :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2011 15:16 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Pumppu löytyy, on nääs ruuttapeli :miekka: :miekka: Painepuolellahan näissä ei ole suodatinta ollenkaan, olen kyllä sinne sellasen meinannut laittaa tila vaan meinaa olla kortilla :mur:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2011 21:07 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Raato kirjoitti:
Julli kirjoitti:
Onko bensapumppua systeemissä? Muistelisin että pumpullisessa on erilainen kuin vapaasti imevässä eli pitää olla virtauskapasiteetiltaan riittävä ( nää on myös kohtuullisesti kalliimpia, omaani olisi alkuperäisenä maahantuojalta 54 € :spank:

hmm... vapaasti imevä dfi eli ruisku :? :P

Juu siis toki näin mutta kuuleman mukaan esim 2,50 € hoikkamallisessa suodattimessa ei kapasiteetti riitä vaikka se onkin ennen pumppua koska se on tarkoitettu vapaasti imevään. Ja onhan tuo alkuperäinen kooltaan suht jööti, ainakin mitä tulee suodatinpinta-alaan. Tosin en ole kokeillut onko ongelmia hoikkismallilla... Joku voinee sen suhteen valaista asian tilaa...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 20, 2011 10:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Jaa mutta nythän mä vasta hokasin pienestä kuitista että tottahan ruiskussa pitää pumppu olla... Nyt pikkasen :puna: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Maalis 20, 2011 10:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Samaa mieltä siinä, että ihan pienintä filtteriä ei kannata laittaa. Valitsin ulkonäön perusteella sellaisen, jossa letkulähdöt samaan suuntaan sivulle, mutta erona alkuperäiseen oli se, että tulo ja lähtö kumpikin ylhäällä, alkuperäisessä lähdöt eri päissä (kannattaa katsoa että virtaus menee oikein päin) ( varmistin vielä suodattimen valintataulukosta että ko. vekottimessa, jolle filtteri oli tarkoitettu, on ruiskukone ja todennäköisesti enemmän vevosvoimia)

Jos painepuolelle laittaa suodatinta, täytynee valita metallikuorinen versio, muovisissa tuskin on paineenkestoa.

Näemmä yleismallina löytyy sopivalla halkaisijallakin ja pituudella (Letkuliitosten halkaisijaa ei kerrota ja Biltema laatua :) ), mutta eiköhän pienellä hakemisella löydy se alkuperäinenkin, mihin nuo on suunniteltu, jos haluaa merkkivalmistajan tekeleinä...
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=58
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=58

Alaliitos on tuossa alemman linkin mukaisessa suoraan alaspäin, kun alkuperäisessä on sivulle kuten lähtökin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 21, 2011 17:42 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Joo virtausta täytyy olla riittävästi, täytyy mennä penkoo motonetin hyllyjä... Joo en ajatellut imupuolen suodatinta painepuolelle laittaa... Tohon 900 gpzetaan kun mekaruutan murjasin, niin painepuolelle poksautin jonkun toitsin ruutan suodattimen, oli halpa ja meni pieneen tilaan.

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 05, 2011 09:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Miksi :eitieda: painepuolelle pitää suodatin VIELÄ laittaa? :eitieda: kyllä yksi pitäs mun mielestä
tarpeeks suodattaa, ei tuu muuta kuin yks vikakohta lisää. :kontrahti: :kontrahti:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 09:55 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Nii-i! Mietippä kuulee, kuinka hyvin tollanen imupuolen suodatin loppupeleissä paskaa suodattaa...Kawan alkuperäinen, ehkä riittävästi, mut noi tarvikepaskat tuskinpa... Pumpulle varmaan ihan riittävästi, mut suuttimet onkin sit toinen juttu...Miksiköhän käytännössä joka ruuttavehkeessä on painepuolella tiheemmällä sihdillä varustettu suodatin, tuskinpa ovat sitä huvikseen sinne änkeneet... Epäilen et kawasta jätetty pois, kun eivät ole sitä mihkään saanneet mahtumaan :kk: :kk:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 10:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Taitaa vähän riippua ajanmukaisista tyylisuunnista, nykyautoissa ei taida useinkaan olla enää painepuolen suodatinta, jonkinmoinen roskahäristin vain pumpun yhteydessä tankissa.

Voisin kuvitella että painepuolen suodattimessa on myös ainakin se hyöty että pumpusta irtoavat röhnät saadaan talteen, pumpun moottori on kokonaan bensan sisällä jäähdytettynä bensalla, sen hiilet, ankkuri ja bensassa uivat laakerit kaikki tuottavat pieniä hiukkasia bensan joukkoon (varmaan nykyautoissa laskelmoitu että pääosin kulkeutuvat suuttimien läpi?) Aika monessa autossa bensapunpun laakerit pitävät melkoista jurinaa ennen lopullista antautumistaan...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 15:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
allu kirjoitti:
Mitäs polttoainesuodatinta herrat ovat dfissä käyttäneet, orginaalia ei taida olla enää saatavana?


Hmm, pernamaa, pitäisköhän toikin joskus vaihtaa... Mulla on meinaan konekin rempattu kertaalleen, mut sama suodatin on siellä vieläkin mikä oli pyörän ostaessa vuonna -95 :D Oon tainnu tankata hyvin puhdasta bensaa :D

Kyl mää haen pildemasta jonkun mikä ny näyttää vähän samalta.

...ja kyllähän se suuttimia säästelee, jos se hienosuodatin on painepuolella, mutta sitä ei kait siinä alunperin ole.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 15:25 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
oojala kirjoitti:
Taitaa vähän riippua ajanmukaisista tyylisuunnista, nykyautoissa ei taida useinkaan olla enää painepuolen suodatinta, jonkinmoinen roskahäristin vain pumpun yhteydessä tankissa.

Voisin kuvitella että painepuolen suodattimessa on myös ainakin se hyöty että pumpusta irtoavat röhnät saadaan talteen, pumpun moottori on kokonaan bensan sisällä jäähdytettynä bensalla, sen hiilet, ankkuri ja bensassa uivat laakerit kaikki tuottavat pieniä hiukkasia bensan joukkoon (varmaan nykyautoissa laskelmoitu että pääosin kulkeutuvat suuttimien läpi?) Aika monessa autossa bensapunpun laakerit pitävät melkoista jurinaa ennen lopullista antautumistaan...


Eipä kuulosta oman samanmallisen pyörän ruiskunpumppu kovin nätiltä... Ei ole kuulostanut kymmeniin tuhansiin kilometreihin :) Joskus se teki stopinkin 200km kotoa, mutta pienillä kikkailuilla sain sen heräämään eloon, ja sen jälkeen ajettu kait 25000km :) Uus tarvikepumppu kyllä kulki siitä lähtien takalaukussa mukana, että jos pitää alkaa tienpäällä vaihtamaan :)

Kannattaa muuten ennen talvisäilytystä ottaa imuletku irti ja tuupata sinne jotakin moottoriöljyä muutama millilitra ja senverran pyöräyttää, että ne öljyt menee pumppuun asti.
Mulla nimittäin harrasteautossa meni ihan uusi Boschin ruiskupumppu talven aikana niin jumiin, että sitä ei saanut pyörimään millään, ja kun takuuaika oli jo mennyt (pumppu oli mulla hyllyssä pitkään), niin kaikki konstit tuli käytettyä, ja sitten todettua jossakin vaiheessa se tyypillinen huomio, että yksi tai kaksikin käytetyistä menetelmistä oli vääriä... Pumppu lojuu jossakin romujen seassa odottamassa että omistajan mekaanikontaidot riittävät tekemään siitä vielä kalun...eiku siis pumpun :D

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 21:59 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
NesteHukka kirjoitti:
allu kirjoitti:
Mitäs polttoainesuodatinta herrat ovat dfissä käyttäneet, orginaalia ei taida olla enää saatavana?


Hmm, pernamaa, pitäisköhän toikin joskus vaihtaa... Mulla on meinaan konekin rempattu kertaalleen, mut sama suodatin on siellä vieläkin mikä oli pyörän ostaessa vuonna -95 :D Oon tainnu tankata hyvin puhdasta bensaa :D ...


Yksi Kawaosamyyjä oli kummissaan kun kyselin suodatinta. Kertoi ettei muista milloin olisi viimeksi myynyt tiskin yli ylipäätään minkäänlaista bensasuodatinta, luulin että piruilee... Ei taida kuulua itsehuoltavien listalla säännöllisesti vaihdettaviin osiin...

Kun originaalin hinta on mikä on niin spruuttasin korvaruiskulla alkuperäiseen suotimeen bensaa väärään suuntaan ja huuhtelin suurimmat ruosteet huit hemmettiin...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 00:57 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Se painepuolen metallikuorinen suodatin, niissä missä on, on painepuolella senvuoksi, että se on mikronitasolla ihan eri luokkaa mitä se ensisuodatin, jonka on tarkoitus suojata lähinnä pumppua. Suodattaa paljon pienempiä partikkeleitä.

Se pumpun imupuolella oleva suodatin tuskin on juuri sen kummempi mitä joku vastaavan kokoinen bilteman tarvike. Itellä tais jossain nurkissa ollakin uusi letkujenväliin tuleva painepuolen hienosuodatin, mutta tuskinpa sitä tulee laitettua, kun pyörä on tuolla karkeasuodattimellakin toiminut niinkuin pitää. Omassa ei tilanpuute rajoita tuota, kun on alkuperäinen ilmanputsarinkoppa vaihtunut toisenlaiseen ratkaisuun, sensijaan riittävän kapasiteetin omaavia vaahtomuovisuodattimia ei tahdo löytyä, jotka sopisi ilmanputsareiksi. Pipercrossin imutorvi"sukilla" menin jonkin aikaa, mutta kun ne kerää vähänkin pölyä, niin ne menee ryppyyn kun kahvasee, hyvä ettei sentään ole kone imaissut sisään.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com