Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 21:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 15:43 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 23:38
Viestit: 18
Paikkakunta: Haapajärvi
otinpa ja kävin hakeen pönikän delvacin 10-30 oilia kawaan kunnes mieleeni hiipi oston jälkeen epäilys viskositeetin sopivuudesta....kait se prkele käy...pyörä on gpz-900r


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 06, 2011 16:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Luulisin että suositus olisi 10W40, mutta kannattaa tarkistaa. (Minun mielestä suositusta ohuempia ei kannata käyttää ellei ole jotain selkeää syytä (kylmä pää toki voi olla pienempi vaikka 0w tai 5W))
Mutta joku varmaan tietää suosituksetkin, mm tuolla myyvät 10W40 öljyjä tähän pyörään:
http://www.gpzzone.co.uk/acatalog/Engine_Oils.html

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 00:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
No joo.. Ei se -30 niin haittaa, kun on kuitenkin vesijäähy...

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 08:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Minulla on ilmajäähy, (suositukset (osin kuulalaakeroitu, alhaiset paineet muutenkin GPZ1100UT) 10W40, 20W40, 20W50), mutta en ainakaan paljon ajetulle pyörälle vaihtaisi suosituksia ohuempaan, vaikka olisi vesijäähy: öljynpaine laskee ja sama samallakaan paineella laakereiden öljykalvo ei jaksa pitää laakerikauloja alemmalla viskositeetilla irti laakerimetallista. (toki suomessa on kylmää verrattuna moniin maihin joihin sama suositus pätee). Yleensä esimerkiksi Delvac 15W40 viskositeetti leikkautuu 5000...15000 km välillä siten, että käytettynä sen viskositeetti on enää ...W30 (silloin kun on aika vaihtaa öljyt :) )

Uusissa laitteissa käytetään 0W30 ja 0W20 öljyjä pienentämään sisäistä kitkaa, mutta välykset ja öljypumput on siihen suunniteltukin, vanhassa voi olla melko kulunutkin öljypumppu, ilman että sitä huomaa varoitusvalosta (valo ei huomaa oikeastaan muun kuin että öljy loppuu täysin), vaan vaatii mittaamista eri kierroksilla (ja lämpötiloissa).

"Hydrodynaaminen voitelu
Toisiaan vasten liikkuvat pinnat kehittävät hydrodynaamisen paineen. Syntyvä paine pystyy erottamaan liikkuvat pinnat täysin toisistaan, jolloin ainoa kitka syntyy voiteluaineen sisäisestä kitkasta eli leikkautumisesta. Moottorin öljynpaineella on tarkoitus varmistaa hydrodynaaminen voitelu, eli saada laakeri "kellumaan" öljykalvon päällä. Hydrodynaaminen voitelu vaatii tarpeeksi korkean öljyn viskositeetin ja tarpeeksi suuren nopeuseron voitelua tarvitsevien osien välille, t..." [wikipedia]

No tuskin 10W30 mitään rikkoo heti, jos ei ajeta ääriolosuhteissa, eikä öljypumpussa, laakereissa ei ole oikein pahaa kulumaa (mutta miksi ottaa riskiäkään 20 €:n takia)

[edit: piti vielä kaivaa tuo öljynpainevertailu, kun 15W40 ei riittänyt nostamaan paineita suosituksiin; 15W40 vs 20W60 @90 °C] viewtopic.php?f=3&t=5877&hilit=%C3%B6ljynpaineisiin, melko lopussa topiccia

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Su Touko 08, 2011 20:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Hieman offtopic. Oletteko koskaan ajatelleet.. Kylmäkuljetus perävaunuissa olevien kompressorien moottorin öljynvaihtoväli on 3000 tuntia. kohtuullisella, 50km/h, keskinopeudella vaihtoväliksi muodostuu esimerkillinen 150 000km!!! Siis 150 000 Kilometriä!!! Ihan vaan noin niinkuin mietittäväksi.

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ma Touko 09, 2011 00:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Jos vastaat noiden huollosta, pitäisikö mennä maanantaiaamuna tarkistamaan asia :pappa:
Mäntäkompressoripuolen öljyillä voi ehkä olla tuollainen vaihtoväli, moottoripuolella vaikkapa monen käyttämässä diesel-kubotassa vaihtoväli on 200 h (paitsi eka vaihto 50h), parhaimmat taitaa olla ihan uusimmissa thermo kingeissa 1000 h, pitkä tosin sekin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: To Touko 12, 2011 10:01 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 29, 2010 23:38
Viestit: 18
Paikkakunta: Haapajärvi
nyt on vaihettu öljypönikkä...delvac mx 15w-40...saa luvan kelvata. :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 09:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Mut jos kuitenki 10w40.... :hihi:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Viimeksi muokannut rasanen päivämäärä Pe Touko 13, 2011 13:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 12:36 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
rasanen kirjoitti:
Mut jos kutenki 10w40.... :hihi:

Miks, kun MX on nimenomaan 15W40??

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 13:09 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
Raato kirjoitti:
rasanen kirjoitti:
Mut jos kutenki 10w40.... :hihi:

Miks, kun MX on nimenomaan 15W40??




Katos Raato kun Turus päätöksen teko on aina ollut vaikeeta. Ajetaan me muut Delvac MX:llä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 13:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Yleensä tuolla kylmän pään viskositeetin nostamisella ei ole paljon väliä, vaikkei osuttaisi ihan suosituksiin, ellei ajeta oikein kylmällä. Mutta joissain koneissa (ei tuosta mitään käsitystä) ei kannata viskositeetin kylmäpäätäkään nostaa, kestää kauemmin kulkeutua kanteen ja hydraulisiin nostimiin ja joissain taas tuppaa olemaan niin ahtaat valumisaukot kannesta öljypohjaan että saattaa öljyä kerääntyä ylenmäärin kanteen.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 13:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Katos Raato kun Turus päätöksen teko on aina ollut vaikeeta. Ajetaan me muut Delvac MX:llä

joo joo mut kun kallinpaa tuo telvakki :hammer: teboilil on 10w40 mineraaliölppi halpaa hupaa :axe: :stobe: :stobe:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Touko 13, 2011 14:28 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 15, 2006 16:19
Viestit: 236
Paikkakunta: Raisio
rasanen kirjoitti:
Katos Raato kun Turus päätöksen teko on aina ollut vaikeeta. Ajetaan me muut Delvac MX:llä

joo joo mut kun kallinpaa tuo telvakki :hammer: teboilil on 10w40 mineraaliölppi halpaa hupaa :axe: :stobe: :stobe:




Halpaa ja halpaa itse käytin samoin teboilin 10w40 ja Motulia nimen omaan mineraaliöljyä
oli hyvät öljyt kunnes uskoin Raatoa ja kokeilin Delvac:ia enkä palaa entiseen.
Ei muuten ole sen jälkee kytkin luistanut ja pykälät menee heittämällä päälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 15:07 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
VOGON kirjoitti:
Hieman offtopic. Oletteko koskaan ajatelleet.. Kylmäkuljetus perävaunuissa olevien kompressorien moottorin öljynvaihtoväli on 3000 tuntia. kohtuullisella, 50km/h, keskinopeudella vaihtoväliksi muodostuu esimerkillinen 150 000km!!! Siis 150 000 Kilometriä!!! Ihan vaan noin niinkuin mietittäväksi.


Siinä on tietysti se pikkuinen ero, että kompressori ei polta mitään, eli öljy ei sitäkautta likaannu. Lämpötilatkin jäävät todennäköisesti vielä sille tasolle, että lisäaineistus ei ala pilkkoontua... Pitäisköhän tässä kuitenkin varmuuden vuoksi vaihtaa öljyt jääkaappiin :D (anteeksi, pakko...)

Mitä Delvacciin tulee, niin se on hyvä öljy, päinvastoin mitä Mobil 1, mutta pyörääni en sitä laita, ellei se ala osoittaa merkkejä muuttumisesta dieseliksi :) Mobilin hyvät öljyt (eli Delvac esim.) on raskaan liikenteen ammattikäyttöön. Miksi käyttää dieselmoottorin öljyjä, kun muilla merkeillä on olemassa ihan käyttötarkoitukseen sopivia hyviä öljyjä? Ei kai se öljynvaihto nyt niin iso konkurssi voi olla, jos öljy maksaa vähän enemmän?

En tiedä sitten, laittaisko taas Bel Rayn EXP:tä... Esteriöljyt on loistavia, mutta siinäkin voi olla aina se hakeminen että mikä niistä sopii parhaiten koneelle.
Selenia Racingia laittaisin, jos sieltä löytyisi kytkinlisäaineistettu öljy. Voi löytyäkin... EDIT: selaan tätä listaa http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... 83490edd03

Auton virikoneessa käytän tota Selenia Racing 10w60 öljyä. Vielä kohtuuhinta hyvästä öljystä. Pyörään vois olla tuo Abarth öljy, mutta se onkin sitten siinämäärin hinnankiroissa, että en itekkän kyllä viitti kokeilla :)

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2011 10:11 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 08, 2009 12:38
Viestit: 22
Paikkakunta: Rovaniemi
Yhden kesän käytellyt delvacia ja nyt on ruvennu vaihteiden sisäänmeno takkuamaan. 900R juuri kyseessä. Pitää kokeilla jotain muita öljyjä, jos vaikka rupeis pykätkin menemään sisälle. Liekkö tuo märkäkytkin jotenkin ottanu nokkiinsa delvacista... :eitieda:

_________________
Remontti voittaa ajamisen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ma Kesä 06, 2011 16:31 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Vanhana delwacmiehenä nykyään vannon GULF PRIDE 4T 20W50 nimeen hintaa 4 L kannulla 20€ ja varmasti lämpösenpään arvo riittää ja mulla pelannut kykät ja laatikot kuin se kuuluisan kikkelinnahka... Joskus kokeilin trustivapaan MP-ölyä sen jälkeen en sen flakan öljyä laittais edes ovensaranaan :kk: :kk: :kk: :kk:

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 20:33 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
allu kirjoitti:
Vanhana delwacmiehenä nykyään vannon GULF PRIDE 4T 20W50 nimeen

Kävin hakemassa sieltä Lahden ad-liikkeestä 4 ltr pänikän. Siellä ovatten uuden suodattimen kera. Käyntiin en oo viel laittanut, eka kerta ku kokeilen jottain muuta delvaccia.

Elekee ampuko, ainakaan kohti. :kk:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ti Kesä 07, 2011 21:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Tuo Gulfin tarina on melko kummallinen (ja hauskakin) entinen jättiyritys omalla tuotekehitykselle on käytännössä hävinnyt 1985 (myyty). Sittemmin brandi ja logo otettu uudelleen käyttöön ja Euroopassa (kaikkialla muualla kuin USAssa, Portugalissa ja Espanjassa) oikeudet nimeen omistaa Hinduja Group (jonka omistaa kaksi Hinduja nimistä veljestä, alkujaan Intiasta, sitten Iranin kautta Lontooseen).

Tuotekehitystä ei firmalla enää ole paljoakaan, myy muitten tekemää bensaa (Suomessa oli ainakin ennen SEOn kautta) ja öljyä. Mutta on firmalla hyvä nimi ja minusta oikein kiva perinteinen logokin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2011 20:20 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
Joo maineikkailla brändeillä rahastetaan tänäpäivänä.... Toi polttoainehomma ja voiteluainenpuoli on aikas mielenkiintoinen aikoinaan kun noitakin tuli asiakkaille kuljeteltua, niin sekottamoissa tehtiin ja pakattiin milloin millekin "valmistajalle" litkuja ja oli isojakin merkkejä kannujen kyljissä. Eli ei se mauilma tässäkään tapauksessa ole aina niin miltä se näyttää.... Omassa pommissa toi "gulf" on toiminut oivallisesti, tosin otanta on kapeahko, mutta saattaa olla enemmäm kuin monella muulla...

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2011 19:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Reilu 300 km takana ja ei kummempaa tarinata.

Ihan hyvin toimii niinkuin delvaceillakin tuo Gulf. :huh:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Pe Kesä 10, 2011 05:30 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
ManOil-mies se aikoinaan silmää vinkaten sanoikin, ettei kansa tiedä millä öljyillä ajelee.. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2011 22:51 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kawa LTD kirjoitti:
Reilu 300 km takana ja ei kummempaa tarinata.

Ihan hyvin toimii niinkuin delvaceillakin tuo Gulf. :huh:

Jokunen sata taas lisää... Takkuaa vaihteet. Ei kolinoita. Eiköhän tämä testi ollu tässä. Ens kerralla taas Delvac kehiin

Hain Nemin prätkään Kärkkäiseltä (samaan hintaan :tooth: ) Delvac MX -tai no, 10 c halvempikin viel ku Gulf. :hihi:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2011 23:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Kävin tänään motonetissä oli Delvacit 20l / 59.90€ mut empä jaksanut
kantaa, otin 4l kalliimmalla..... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2011 23:53 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
MX = 19,90 eur (4 litraa)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2011 12:58 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
NesteHukka kirjoitti:
VOGON kirjoitti:

Mitä Delvacciin tulee, niin se on hyvä öljy, päinvastoin mitä Mobil 1, mutta pyörääni en sitä laita, ellei se ala osoittaa merkkejä muuttumisesta dieseliksi :) Mobilin hyvät öljyt (eli Delvac esim.) on raskaan liikenteen ammattikäyttöön. Miksi käyttää dieselmoottorin öljyjä, kun muilla merkeillä on olemassa ihan käyttötarkoitukseen sopivia hyviä öljyjä? Ei kai se öljynvaihto nyt niin iso konkurssi voi olla, jos öljy maksaa vähän enemmän?



pienenä yleisenä tarkennuksena kun monien käsitys on, että delvacit ovat vain dieselöljyjä. vaan delvacci super 15W-40 ja mx 15w-40 ovat luokitellut sekä bensiini- että dieselmoottoreille. niitä tituleerataan yleisöljyiksi, mutta kansan syvissä riveissä ovat tietysti rattori-, muatallous-, tiisseli-, rekka- tai leikkuuupuimuriöljyjä.

omissa polttomoottorivekottimissa delvacci on edelleen toiminut hyvin ja ilman mitään ongelmia. pelkkä hinta ei ole syy laittaa delvaccia, vaan esim. omissa prätkissä kytkimen ja vaihteiston sujuvampi toiminta.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: delvac
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2011 20:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
kawabata kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti:
VOGON kirjoitti:

Mitä Delvacciin tulee, niin se on hyvä öljy, päinvastoin mitä Mobil 1, mutta pyörääni en sitä laita, ellei se ala osoittaa merkkejä muuttumisesta dieseliksi :) Mobilin hyvät öljyt (eli Delvac esim.) on raskaan liikenteen ammattikäyttöön. Miksi käyttää dieselmoottorin öljyjä, kun muilla merkeillä on olemassa ihan käyttötarkoitukseen sopivia hyviä öljyjä? Ei kai se öljynvaihto nyt niin iso konkurssi voi olla, jos öljy maksaa vähän enemmän?



pienenä yleisenä tarkennuksena kun monien käsitys on, että delvacit ovat vain dieselöljyjä. vaan delvacci super 15W-40 ja mx 15w-40 ovat luokitellut sekä bensiini- että dieselmoottoreille. niitä tituleerataan yleisöljyiksi, mutta kansan syvissä riveissä ovat tietysti rattori-, muatallous-, tiisseli-, rekka- tai leikkuuupuimuriöljyjä.

omissa polttomoottorivekottimissa delvacci on edelleen toiminut hyvin ja ilman mitään ongelmia. pelkkä hinta ei ole syy laittaa delvaccia, vaan esim. omissa prätkissä kytkimen ja vaihteiston sujuvampi toiminta.


Niinpä. Mistä se öljy tietää voiteleeko se bensa- vai diiselimyllyn laakereita (tai toisin päin) kunhan muuten luokitukset on kohillaan... Omassa kanssa tuntuisi vaihteisto toimivan ainakin pikkaisen pehmeämmin Delvacilla.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com