Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 05:56

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 02:18 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
On mielestäni turhan pitkä loppuvälitys GPz 1100 -83, niin Stormilla oli siihen 41 hampaisen rattaan tilalle 46 hampaista. En tiedä laskinko oikein, mutta että sen jälkeen vitosella kierrokset olisi matkanopeudella (en tarkalleen muista, mutta noin satasen vauhtia) entisen neljäntonnin sijaan 4400. Enpä tiedä onko tuo sitten paha, kun viriviri+alkuperäinen ruisku on tehnyt sen, että 80 ajaessa tuntee selvästi että kone käy rikkaalla (bensanpainetta nostettu). noilla kierroksilla käy jo pirteästi, ja kun avaa hanat niin ei mitään nikottelua.

...jos sais vaikka vähän lisää kiihtyvyyttä niihin ajonopeuksiin, mitä tässä maassa on sallittuja :) Onko kellään kokemuksia, lisääntyykö kulutus, tuleeko ongelmia?

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 08:49 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 14:39
Viestit: 112
Paikkakunta: Kajjaani
Itse vaihdoin 750 - 83 gpz:aan 3 piikkiä isomman takarattaan. 110kmh kun on mittarissa niin kierroksia on 5000rpm. Ko. myllylle erittäin toimiva kierrosalue esim. jos haluaa ohi pykältämättä alemmille vaihteille. Myös kaikki resonanssit ovat poissa. Alkuperäisillä välityksillä 110kmh ja 4600rpm. Pieni mutta niin ratkaiseva ero vedoissa maantiellä. Kulutus ainakin itsellä lisääntyi aikalailla 0.2ltr/100km jos ajaa tuota 110kmh/ 120 kmh mittarin mukaan.

_________________
Hyvin mennöö van menköön


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 09:03 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
vesmu kirjoitti:
...Kulutus ainakin itsellä lisääntyi aikalailla 0.2ltr/100km jos ajaa tuota 110kmh/ 120 kmh mittarin mukaan.
Perhana, kulutuksen lisäykset johtuu vain ja ainoastaan tästä helvetin viinapensasta!!! :aatu: Joka kyllä tuntuu toisaalta auttaneen
siihen pelättyyn ja parjattuun (=oletettuun) ilmaston lämpiämiseen. Ei ole lämmin nyt, ei! ]:)

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: To Touko 19, 2011 20:39 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
On siinä viinabensassa jotain hyvääkin. Kestää hyvin puristuksia... Muuta hyvää siitä ei sitten voi sanoakaan. En tiedä onko Shellin V-powerikin jo pilattu lisäämällä siihen pirtua, mutta parasta se olisi siltikin. Ysivitosta ei mun koneet söisi muutenkaan vittuuntumatta.

Mulla on kyllä tulpat niin mustat, että soppaa menee muutenkin turhan reippaasti. 6-7 litraa sadalla sitä viinatonta bensaa.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2011 06:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
aika iso hyppäys 5 piikkiä, kannattais kokeilla ensin vaikka 2:n tai 3:n hampaan muutosta vaikka käytetyllä rattaalla jos joltain löytyis....

Tai sitten 1:n hampaan pienempi eturatas....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Pe Touko 20, 2011 09:28 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Kwaakku kirjoitti:
aika iso hyppäys 5 piikkiä, kannattais kokeilla ensin vaikka 2:n tai 3:n hampaan muutosta vaikka käytetyllä rattaalla jos joltain löytyis....

Tai sitten 1:n hampaan pienempi eturatas....


Näin olisin toiminutkin muuten, mutta täytyi mennä sillä mitä firmalla on hyllyssä, kun ei toimitusajoista liiemmin tietoa :/

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Pe Touko 27, 2011 08:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 616
Paikkakunta: Eura
Viinabensaa en wanhaan kawaan kyllä laitaisi mistään hinnasta,ei se käy vanhohin autoihinkaan
saati sitten kawaan, :kontrahti: :kontrahti: :kontrahti: :kontrahti: näin se menee :soso2: :soso2: ja välityksen vaihdossa en piitaisi löbön kulutuksen noususta jos kone kerta paremmin laulaa niin souwat... :jook: :jook:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2013 18:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Itselläni on taasen ihan päinvastaisia ajatuksia näköjään kuin muilla. Voisin hyvinkin vaihtaa, hieman pidemmät välitykset. Yhden piikin isomman eturattaan, 17 piik.- 18 piikkiseen. Nopeusmittarin näyttäessä 120km/h, kierroksia on nyt noin 4000- 4100. Tuosta voisi mieluusti, vielä hieman tiputtaa poijjes.

Pyörä kulkisi pienemmillä kierroksilla, täten kulutuskin pienenisi. Isommalla eturattaalla ketjujen kääntökulmakin muuttuu, olisikohan tuolla mitään positiivista vaikutusta ketjun kestämiseen ?

Laitoin myös korkeamman MRA:n katelasin. Se on ollut yksi parhaimpia hankintoja vähään aikaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Pe Kesä 14, 2013 22:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Frank00 kirjoitti:
Itselläni on taasen ihan päinvastaisia ajatuksia näköjään kuin muilla. Voisin hyvinkin vaihtaa, hieman pidemmät välitykset. Yhden piikin isomman eturattaan, 17 piik.- 18 piikkiseen. Nopeusmittarin näyttäessä 120km/h, kierroksia on nyt noin 4000- 4100. Tuosta voisi mieluusti, vielä hieman tiputtaa poijjes.

Pyörä kulkisi pienemmillä kierroksilla, täten kulutuskin pienenisi. Isommalla eturattaalla ketjujen kääntökulmakin muuttuu, olisikohan tuolla mitään positiivista vaikutusta ketjun kestämiseen ?

Laitoin myös korkeamman MRA:n katelasin. Se on ollut yksi parhaimpia hankintoja vähään aikaan.


-eihän se nyt ole laisinkaan saletti että kulutus putoaa kun kierrokset laskee......

Eikä taida kovinkaan montaa milliä rattaan halkaisija muuttua yhdellä piikillä joten tuskin sillä mainittavaa vaikutusta on ketjujen ikään.
-tosin hiukan vierasta meikäläiselle tuo ketjuhomma , ei ole tullut crossitouhujen lopetuksen (v.87) jälkeen prätkän ketjuja rasvailtua \:)/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Ma Heinä 01, 2013 21:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Eipäs ainakaan kovin helpolla näyttäisi löytyvän ZRX- Kawaan yhtä piikkiä isompaa eturatasta. Renthal ilmoitti lopettaneensa valmistuksen. ( 374U-530-18P ULTRALIGHT 18T ). Parissa paikkaa näytti lukevan, out of stock ja closeout.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Välityksien vaihtaminen
ViestiLähetetty: Ma Heinä 08, 2013 23:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Tuon zrx:n tiimoilta pari kommenttia.

Selkeästi paras ratkaisuhan tuohon olisi saada siihen se 6. vaihde, se on myös kallein ja hankalin toteuttaa. ZZR:n laatikon sisukset varmaan heittämällä kyllä sopii, mutta kone täytyy purkaa...

Voihan niitä rattaitakin vaihdella, mutta siinä taas 1. vaihde samalla pitenee suotta. Omasta mielestä joissain tilanteissa se ykkönen on turhan pitkä jo vakio väleillä.

Itseäkin alkuun oudoksutti se kutosen puute. Tuntui että kone suotta kävisi "kierroksilla". Olen siihen kuitenkin sittemmin tottunut ja pari hyvääkin puolta siitä löytänyt.

Ensinnäkin on vähemmän rävellettävää, ei tarvi kelata niin paljon ylipäänsä vaihteita. Kokeilin tuossa hiljan velipoijjaan 6. pykäläistä bemaria ja aika ihmeissäni olin kun sai taas hämmentää...

Toiseksi, vakio välityksillä yhdistettynä mukavasti vääntävään voimalaitokseen, se 5. vaihde on hemmetin käyttökelpoinen pykälä. Ei tarvii monessakaan tilanteessa vaihtaa pienempää, jos ei väkisin halua. Itse ainakin pystyn ajaan 60:n alueetkin sujuvasti vitosella läpi.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com