Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pyöränlaakerit vaihtoon?
ViestiLähetetty: La Touko 21, 2011 20:55 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
On tuosta lumien lähdöstä sen verran aikaa että pitää jo aloittaa ensi talven huoltosession suunnittelu :yesyes: .

Elikkäs kuinka kuluvaa tavaraa ovat pyörän laakerit? Nykyisillä ikää noin 22 v (tässä tapauksessa ei kai ikä mitään väljistä? :razz: ) eikä niissä välyksiä tunnu. Legenda kertoo että mopossa olisi kilometrejä takana nyt yht. 44 000. Vaihdanko ensi talvena varmuuden vuoksi vai kestävätkö laakerit ns. normikäytössä pyörän iän (mikä se sitten lieneekään).

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 22, 2011 06:58 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ehjä ei parane vaihtamalla. Keppivetoisissa (Z 1300 ja Z 1000 ST ) laakerit on hyvin suojassa ja kestävät pitkään. \:)/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 22, 2011 20:43 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Huomaat kyllä milloin ovat vaihtokunnossa.
Klappia ja rohinaa. Tosin rahallinen investointi noin 20-30 eur luokkaa jos haluaa talvella turata lämpimässä tallissa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 23, 2011 09:04 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kawa LTD kirjoitti:
Huomaat kyllä milloin ovat vaihtokunnossa.
Klappia ja rohinaa. Tosin rahallinen investointi noin 20-30 eur luokkaa jos haluaa talvella turata lämpimässä tallissa.


Tämähän se alkuun vähän mielessä oli että jos nämä olis kulutustavaraa niin vaihdan ennen kuin laukeaa. Mun tuurilla tämän tyyppiset vaivat iskee just silloin kun olis muitakin juttuja menossa, esim. ajokausi :) .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 23, 2011 15:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ei se laakista läjähdä murusiksi... Alkaa krohinalla ja klapilla.

Kyllä sen aika äkistikin vaihtaa jos onpi työkalut käden ulottuvilla. Miekii sellanen kympin mekaanikko (joka tekee satasen vahingon) vaihdoin molemmat laakerit päivässä.

Katso ketju takalaakeri....

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 12:26 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
...mut jos on kunnon höpinäputki ja vähän huoltamaton alusta, niin ei sitä laakerin kuorimista huomaa välttämättä ennen kun se on jo siinä kunnossa, että hitaasti linkuttaen 10 kilometriä pääsee. Kyllä se voi siis mennä aika yllättäen.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 19:29 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Juu, Haapasaareen CBW kinkereihin oltiin menossa ku oma takalaakeri leipoi kiinni. :puna: Väärän mallinen laakeri oli tuo, puuttui kokonaan se pölysuoja, mutta toinen tarina on se...

Jos eppäilee kestävyyttä eikä olisi paha rasti purkaa, ni kyllähän sellaisen illassa vaihtaa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 24, 2011 20:42 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Ei kait muuta kun ostat valmiiksi ja seuraavan gumminvaidon yhteydessä lyöt laakerit irti , jos asia vaivaa mieltä, katsot vaan hajoituskuvasta kummalle puolelle ensin , kun siinä sisäholkissa on se prikka epäsymmetrisesti , elikkä tappi sisään , ja himppu vääntöä, niin lyöntiakseli menee sivuun ja sillä saat lyötyä sen toisen puolen sisäkehän reunaan, elikkä tappi sisään siltä puolelta missä prikka on lähempänä holkin päätä, muistiin en luota mutta hajoituskuvasta sen näkee. :axe2: osasinkohan selvitää tekstissä tarpeeksi sekoittavasti asiaa? ja takaisin lyödessä pidä joku akseli reijässä, niin se sama holkki tulee kerralla suoraan, että saat lukkorenkaan kiinni, pitää laakeri olla pohjassa, elikkä siis se holkki olta hollillaaaaaan, muuten :storm:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 25, 2011 04:13 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kiitos vinkeistä. Ja taitaahan huoltomanuskassakin olla ohjeet, näin muistelisin kun kirjan läpi aikoinaan pläräsin. Just nyt en pääse tarkistamaan kun oon näihin töihin mennyt sitoutumaan...Itse asiassa siinä kirjassa lienee ohjeet ihan mihin vaan, vielä kun käytännössäkin hommat hoituisivat yhtä kätsysti, olisi osat yhtä puhtoisia ja lähtisivät irti tuosta vaan ym... Mutta ongelmia varten on sitten vinkit \:)/ .

Mutta ilmeisestikään pyöränlaakerit noin kaiken kaikkiaan eivät juuri ongelmia aiheuta koska niistä ei hirveästi pulinaa palstoilta löydy...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 25, 2011 14:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Ja ULKOkoolista naputtelet laakerin suorassa paikoilleen, esim. hylsy tms. joka on n. 1mm pienempi halkaisijaltaan kuin laakerin ulkomitta on hyvä apuväline.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 18, 2011 22:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Palataas laakeriasiaan vanhan aiheen kautta. Kun nykylaakereita näyttää saavan myös pölysuojalla varustettuna niin tarviiko laittaa se erillinen pölysuojastefa kuten esim. pyöränlaakerointiasetelmassa alunperin on. Eihän tuo ilmeisesti haittaakaan jos laittaa, onhan suoja sitten tuplana...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2011 16:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Kannattaa ottaa muovi suojilla olevat laakerit ja siihen ihan normaali akselitiviste paikalleen mikä on alunperinkin ollut, muovisuojattu on ns. kestovoideltu niin rasva ei valu pois ja paska ei mene vierintäelimille...

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 19, 2011 22:42 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ komppaan Jampperia. Itellä ollut ny nuo muovisuojatut eikä pahaa sanaa sanottavana. Oisko joku 15-20 000 km vaihdoista?

Maksaa ehkä euron/pari enempi, mutta pysyypä kuosissaan.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com