Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 05:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Takavalon erikoinen polttimo
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2011 16:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
On varmaan tuttu jollekkin mutta mulle tuli yllätyksenä kun takavalon polttimo simahti ja hain uuden huoltsikalta.
No, se oli aivan samannäköinen mutta ei kuitenkaan mennyt paikalleeen asti, ei kiertynyt ja lukittunut. Tarkempi tutkiminen kertoikin että polttimo on 12V 8/27W ja lampun kantaosassa olevat pienet kohoumat ovatkin eri kohdalla kun perus 21/5W kannalla olevassa polttimossa. Stormilta ei löytynyt enää moista, kertoi että jotkut olisivat vaan viilanneet sen toisen nypyn pois ja käyttävät autostakin tuttua polttimoa. Oletteko löytäneen orkkis kannalla olevia polttimoita jostakin?

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 26, 2011 11:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
oh2jxn kirjoitti:
On varmaan tuttu jollekkin mutta mulle tuli yllätyksenä kun takavalon polttimo simahti ja hain uuden huoltsikalta.
No, se oli aivan samannäköinen mutta ei kuitenkaan mennyt paikalleeen asti, ei kiertynyt ja lukittunut. Tarkempi tutkiminen kertoikin että polttimo on 12V 8/27W ja lampun kantaosassa olevat pienet kohoumat ovatkin eri kohdalla kun perus 21/5W kannalla olevassa polttimossa. Stormilta ei löytynyt enää moista, kertoi että jotkut olisivat vaan viilanneet sen toisen nypyn pois ja käyttävät autostakin tuttua polttimoa. Oletteko löytäneen orkkis kannalla olevia polttimoita jostakin?


Taidan olla löytänyt melkoisen harvinaisuuden!

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 26, 2011 22:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 25, 2011 13:23
Viestit: 115
Paikkakunta: Klaukkala
Siis tuommoinen: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... e=320-1093 ?

_________________
Parempi Matti kukkarossa kuin Mervi makkarissa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 27, 2011 14:19 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 10, 2008 18:10
Viestit: 107
Paikkakunta: leppävirta
olikos ne nasturat epäsymmetrisesti? kun tavan polttimen nastat on vastakkaisilla puolilla erikorkeudella?
muistelen joskus nähneeni moisen jonkun auton takavaloissa vastaavanlaisen ja oli aikasta hankala saada muutaku merkkiliikkeestä :hammer:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 27, 2011 16:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
kykkvi kirjoitti:


Tuostakaan ei suoraan näe millä kohtaa se toinen nystyrä on.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Kesä 27, 2011 16:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
heppikukkula kirjoitti:
olikos ne nasturat epäsymmetrisesti? kun tavan polttimen nastat on vastakkaisilla puolilla erikorkeudella?
muistelen joskus nähneeni moisen jonkun auton takavaloissa vastaavanlaisen ja oli aikasta hankala saada muutaku merkkiliikkeestä :hammer:


Juuri näin, sain kyllä vinkin mistä saattaisi löytyä!

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2011 22:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Ainakin vilkkuja (oranssilla kuvulla) saa Biltemasta sekä normi kannalla, että sellaisella jossa nastat ei ole vastakkain, osui kerran kaksi erilaista pakettia kaupasta käteen ja ihmetytti myös miksei toiset mene (sitten on sellaisiakin joissa nastat on eri pituisia)

Tuon vinon kanta taitaa olla BAZ15D
Kuva Kuva

Saa näemmä jotain vinonastapolttimoita biltemasta:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 8&ryhmaid=


(tai jos samalla korkeudella, mutta vinosti BAU15D), kun normit on BA15D ja BAY15D (nastat vastakkaisella puolilla joko samalla tai toisessa eri korkeudella)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 03, 2011 07:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
oojala kirjoitti:
Ainakin vilkkuja (oranssilla kuvulla) saa Biltemasta sekä normi kannalla, että sellaisella jossa nastat ei ole vastakkain, osui kerran kaksi erilaista pakettia kaupasta käteen ja ihmetytti myös miksei toiset mene (sitten on sellaisiakin joissa nastat on eri pituisia)

Tuon vinon kanta taitaa olla BAZ15D
Kuva Kuva

Saa näemmä jotain vinonastapolttimoita biltemasta:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 8&ryhmaid=


(tai jos samalla korkeudella, mutta vinosti BAU15D), kun normit on BA15D ja BAY15D (nastat vastakkaisella puolilla joko samalla tai toisessa eri korkeudella)


Tuossa ltd ssä on jarruvalon varoitinvalo joka vilkkuu ainakin jos polttimo on pois paikaltaan. Ilmeisesti se vilkkuu myös silloin jos jarruvalohehkulanka on polttimosta poikki, mulla oli vaan se takavalolanka poikki koska jarruvalo toimi normaalisti. Joo on näköjään muissakin kuin takavalon polttimoissa noita eri kohdilla ja korkeuksilla olevia nastoja polttimoissa.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Heinä 03, 2011 08:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
oh2jxn kirjoitti:
oojala kirjoitti:
Ainakin vilkkuja (oranssilla kuvulla) saa Biltemasta sekä normi kannalla, että sellaisella jossa nastat ei ole vastakkain, osui kerran kaksi erilaista pakettia kaupasta käteen ja ihmetytti myös miksei toiset mene (sitten on sellaisiakin joissa nastat on eri pituisia)

Tuon vinon kanta taitaa olla BAZ15D
Kuva Kuva

Saa näemmä jotain vinonastapolttimoita biltemasta:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 8&ryhmaid=


(tai jos samalla korkeudella, mutta vinosti BAU15D), kun normit on BA15D ja BAY15D (nastat vastakkaisella puolilla joko samalla tai toisessa eri korkeudella)


Tuossa ltd ssä on jarruvalon varoitinvalo joka vilkkuu ainakin jos polttimo on pois paikaltaan. Ilmeisesti se vilkkuu myös silloin jos jarruvalohehkulanka on polttimosta poikki, mulla oli vaan se takavalolanka poikki koska jarruvalo toimi normaalisti. Joo on näköjään muissakin kuin takavalon polttimoissa noita eri kohdilla ja korkeuksilla olevia nastoja polttimoissa.


Tuli mieleen että voisiko myös siinä jarrukahvan vieressä (tai siis sisällä kahvakokonaisuudessa) oleva kytkin, jos se hajoaa niin vilkkuukohan varoitusvalo myös silloin? Tämä hyppäsi jo varsinaisesta aiheesta ulos mutta kiinnostaa tämäkin.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 04, 2011 13:17 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 01, 2007 16:42
Viestit: 60
Paikkakunta: Huittinen
21/5W polttimossa nastat ovat vastakkain. 21/4W taas noin epäsymmetrisesti. Autoistakin löytyy molempia, saa mistä varaosaliikkeestä tahansa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 04, 2011 14:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
JakkeLTD kirjoitti:
21/5W polttimossa nastat ovat vastakkain. 21/4W taas noin epäsymmetrisesti. Autoistakin löytyy molempia, saa mistä varaosaliikkeestä tahansa.


polttimo on 12V 8/27W mitä siis kaivattiin alunperin.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 04, 2011 20:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Miten siinä alkuperäisessä oli, oliko alkujaan nastat kuvan mukaisesti vinossa vai oliko ehkä ostettu väärä vinokantainen, vai ihan jotain muuta ongelmaa nastojen sijainnissa?

Teholukemilla ei ole mitenkään suoraa yhteyttä kantatyyppiin, teholtaan 27/8 wattisia ei taida olla kuin Jenkeissä tms., mutta niitäkin on yhtä monella eri kannalla ja yleisin on "normaali BAY15D=vastakkain, mutta eri korkeudella" sielläkin (tai joistain muista maista, joissa 27 W käytetään, mutta ei ainakaan Japanissa eikä Euroopassa), mahtaakohan suomessa edes jenkkiautoliikkeet myydä tuollaisia (eli onkohan sallittuja)

Joissain autoissa polttimoiden palamisesta varoittavat systeemit varoittavat, jos vaihtaa eurolampusta jenkkiin tai päivastoin.

Jos kanta ei ole huonossa kunnossa, polttimo pysyy varsin hyvin pelkästään toisellakin nastalla (näin ainakin ne minun vilkut), mutta täytyy tarkastaa etteivät jarru ja seisontavalot mene väärinpäin...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 05, 2011 07:22 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
oojala kirjoitti:
Jos kanta ei ole huonossa kunnossa, polttimo pysyy varsin hyvin pelkästään toisellakin nastalla (näin ainakin ne minun vilkut), mutta täytyy tarkastaa etteivät jarru ja seisontavalot mene väärinpäin...

Ei pitäis mennä väärinpäin. Eikös niiden nastojen tarkoitus ole ettei juuri kyseistä operatsuunia pääse tapahtumaan?

Emännän opelissa (omppu) oli risa takavalo, ostinpa uuden ABC asemalta ja kas kummaa, eipä mene paikoilleen ku nastat ei ole kohdillansa... ja eiku dremeliä/rälläkkää kehiin ja toinen nasta pois.
Polttimo ihan perus jarruvalo/takavalo -sellainen.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 05, 2011 16:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
oojala kirjoitti:
Miten siinä alkuperäisessä oli, oliko alkujaan nastat kuvan mukaisesti vinossa vai oliko ehkä ostettu väärä vinokantainen, vai ihan jotain muuta ongelmaa nastojen sijainnissa?

Teholukemilla ei ole mitenkään suoraa yhteyttä kantatyyppiin, teholtaan 27/8 wattisia ei taida olla kuin Jenkeissä tms., mutta niitäkin on yhtä monella eri kannalla ja yleisin on "normaali BAY15D=vastakkain, mutta eri korkeudella" sielläkin (tai joistain muista maista, joissa 27 W käytetään, mutta ei ainakaan Japanissa eikä Euroopassa), mahtaakohan suomessa edes jenkkiautoliikkeet myydä tuollaisia (eli onkohan sallittuja)

Joissain autoissa polttimoiden palamisesta varoittavat systeemit varoittavat, jos vaihtaa eurolampusta jenkkiin tai päivastoin.

Jos kanta ei ole huonossa kunnossa, polttimo pysyy varsin hyvin pelkästään toisellakin nastalla (näin ainakin ne minun vilkut), mutta täytyy tarkastaa etteivät jarru ja seisontavalot mene väärinpäin...


Sitä en tiedä onko jotakin rajoitusta tatajarruvalon teholle, ainakaan noin vanhassa pyörässä kuin mulla. Eikä se 27W ole kovin paljon kirkkaampi kuin 21W ja näkyypähän edes vähän paremmin. Sanoisin että nykyiset autojen teholedit mitä käytetään jarruvaloissakin, on kyllä kirkkaampia vaikka teho niissä ei montaa Wattia olekkaan per tuikku.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com