Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 09:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 21:39 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 19:21
Viestit: 7
Lähdetään siitä että pyörä on zxr-750 h1 (-90)

Ongelmana on että pyörästä hävisi voima ja syntyi uusi röpeltävä ääni niinkuin kaikki pytyt ei olisi täysin mukana, ajossa nykii hieman tasakaasullakin ja on voimaton läpi kierrosalueen.

Tulpat on jo vaihdettu eikä vanhoista silmämääräisesti näkynyt eroja, kipinä on tarkistettu silmämääräisesti että kaikille pytyille tulee.

Onko tässä seuraavaksi syytä lähteä irroittamaan kaasareita vai onko vika jommassa kummassa puolassa / tulpanjohdoissa ? sitä tässä aprikoin että kumpaa kokeneet ropeltajat lähtisi ensin epäilemään ?

Toissa päivänä ajelin ja yhden kiihdytyksen jälkeen hellättyäni ja vaihdettuani isommalle, alkoi oireet lennosta. Nyt kun muistelen niin ihan kuin olisi hieman käynti parantunut paikallaan ollessa koska jo tulppien vaihdon jälkeen paikoillaan kuulostellen vastasi kaasuun ja kiersi nätisti mutta nyt kun kävin ajamassa niin vetoa puuttuu noin neljännes.

Hjelppiä kaipaillaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 21:49 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Jos vaikka joku letku/putki kaasareiden seudulla puhki/irti ??

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 22:06 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
zxr-750 kirjoitti:
Ongelmana on että pyörästä hävisi voima ja syntyi uusi röpeltävä ääni niinkuin kaikki pytyt ei olisi täysin mukana, ajossa nykii hieman tasakaasullakin ja on voimaton läpi kierrosalueen.

Minulla teki just tätä vuosi sitten kun oli viel NGK:n tulpat. Vaihdoin Densoihin ja vika poistui.

Veikkaisin tapahtuneen jonkinsortin letkuvuoto (alipainehanan letku ehjä ja kunnolla kiinni) tuossa tulpanvaihtorojektissa

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 22:59 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 19:21
Viestit: 7
Ngk:n tulppia mä oon jo tossa 3 vuotta käyttäny, ei ole ollut aiemmin samaa ongelmaa, eikä tämä alkanut tulpan vaihdosta vaan tulpan vaihto operaatio oli ensimmäinen korjausyritys oireiden ilmettyä.

Huomenna tutkimaan lisää. Tarkistus listalla, tulpan johdot/hatut, kaasarien purku ja puhdistus/ tarkistus (pääsuuttimet/kalvot, neulat)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 23:07 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Tämän tapahtumakertomuksen perusteella on vielä aika vaikea sanoa kunnon veikkauksia. Olisi hyvä tietää esim, miltä pakokaasu näyttää, oireen oireen ollessa pahimmillaan.

Pieni checklist:

- Pakokaasu
- aivasteleeko imupuoli?
- pakokäyrien lämpötila eri tilanteissa (jos on mahdollisuus mitata), ja infrapunalämpömittarilla vertailla vaikka paikallaan lämpötilaeroja pakokäyrien kesken.
- korkean jännitteen eristävillä pihdeillä tai muulla tyhjäkäyntiä käydessä nostaa yksitellen tulpanhattua, niin että kipinän pitää hypätä tulpanhatun sisällä muutama milli. Kipinä hyppää ilman normaalipaineesa pitemmän matkan, mitä moottorin sisällä puristuspaineissa, ja tällä on sellainen ilmiö (mitä en osaa selittää), että kipinä hyppää esim. kastuneessakin tulpassa helpommin. Monilta tulpanaukaisuilta välttynyt tällä konstilla.
- Ilmanputsari pois, ja näkyvyyttä kaasareiden kurkkuihin. Olen törmännyt tapaukseen, jossa luistin neula oli katkennut ja pudonnut pääsuuttimeen. Yks pytty pois pelistä.
- Puolan johtojen tutkinta ja tarkistus että ovat kunnolla kiinni puolissa. Resistanssimittaus puolista.
- Tarkistus, ettei synkrovivuille ole tapahtunut mitään.
- jos vielä on talven yli seisoneet bensat jostakin syystä, niin ne helkuttiin ja uutta tilalle, ja korkeaoktaanisinta, missä on vähiten etanolia.

Vaihtoehtoja tämän jälkeen on vielä vaikka mitä:

- Ilmenikö tehon vajaus jonkun korkeakierroksisen kiihdytyksen jälkeen? => puristuspainemittaus, mahdollinen mäntä/venttiili kosketus => hieman vääntynyt venttiilinvarsi.

Taidan lopettaa tähän, siinäkin on varmaan tarkisteltavaa. Jos sääksjärvelläpäin liikkuu, niin ihan uteliaisuuttani voin tehdä diagnoosiakin livenä, eikä maksa mitään.

Hoo ykkösen kateosia muuten jotain puuttuu iteltä ja tankin korkki, jos jollakulla on ylimääräsenä jotakin. Sanotaan se nyt samalla kun samasta pyörästä kyse.

NKG on kyllä johtava tulppamerkki. Mulla denso istuu siinä kuskinpenkillä, mutta ei aja ja ota samaan aikaan :D Joskus voi käydä niin, että huomaamatta, tulppaa kiristäissä voi posliiniosaan tulla hiushalkeama, jos tulee sivuttaisvääntöä. Se voi alkaa oireilemaan ihan milloin vaan. Yleensä silloin kun se halkeama kerää likaa.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 23:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
paikallaan kiertää ajossa voimaton...jos ois diisseli veikkaisin ilmanputsari... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 23:23 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Räksä kirjoitti:
paikallaan kiertää ajossa voimaton...jos ois diisseli veikkaisin ilmanputsari... :roll:


Miltä se tuntuu "käteen"? Jos kaasu tuntuu käteen raskaalta, kumilankamaiselta, seos on rikkaalla, jos taas kaasua vääntäessä kone aivastelee ja nykii äkkinäisesti, seos on laihalla. Sytytys nyt ei yleensä näissä... mutta jos pakoäänet kuulostaa äänekkäiltä mutta ponnettomilta, sytkä voi olla myöhäisellä.

Tää kaasukahvatesti on enemmän ihmisen psykologiaan liittyvä ja parhaimmillaan kun pelkästään etusormi/peukalo otteella kierrättelee. Kun kone vastaa kaasuun huonosti, se tuntuu kädessä siltä, kuin kaasuvaijeri olisi voitelun tarpeessa. Laiha seos voi vastata välillä kaasuun erittäin hyvin, mutta joka toisella tai joka kolmannella kerralla se ampuu kaasariin.
Kun sytkä on myöhäisellä, niin oli seos mikä hyvänsä, se kerää alakierroksilta niinkuin vanha traktori, eli hemmetin laiskasti.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Ke Heinä 06, 2011 23:36 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Vielä yks tarkistuskohde:

Jos siis tuo tehottomuus tuli ihan yhtäkkiä, niin ennen enempiä ajamisia olisi syytä katsoa ettei nokkaketju ole hypännyt. Yksi hammas muuttaa moottorin käytöstä aika oleellisesti, vaikkei vielä aiheuttaisikaan venttiili/mäntä törmäyksiä. Toinen hyppy sitten rikkoo jo koneen.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bensa vai sytytys vika ?
ViestiLähetetty: Pe Heinä 08, 2011 20:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 23, 2011 19:21
Viestit: 7
Juu, ongelma ratkesi omien tutkimusten kautta. eli pyörä on taas kunnossa.

Viaksi löytyi 2 tukkiintunutta pääsuutinta, eli kaasarien putsauksella selvisin tällä kertaa, vaikka oli mulla kaikki sytkä hilutkin pöydällä syynin alla.

Tuo laihalle meno oli se oire jota tarkoitin eli vastaa jokseenkin kaasuun mutta laiskasti ja välillä ampui putkeen, joku sitä jo veikkasikin. Jos olisin ehtinyt lukea tämän ennen purkamista olisin ottanut ensimmäisenä kaasarit pöydälle.

Tämän korjauksen jälkeen löytyi pyörästä tyhjäkäyntikin jota ei koko kolmena vuotena ole meinannut millään löytyä...

Joten kiitos osallistumista henkiseen tuhoon ja nousuun ja kovaa ajoa kaikille :rock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com