Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 14:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2011 20:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Vaihdoin takarenkaan Bridgestone Battlax BT 45:stä Metzelerin Laserteciin ja olin ajaa ekassa risteyksessä vasemmalle kantatessa keskikorokkeeseen... Pahimman tykytyksen laannuttua testailin lisää: ja kyllä, pyörä kääntyi tosi hanakasti ja kevyesti, siis positiivisessa mielessä. Ihan kuin joku olisi vaihtanut mopon johonkin nykyaikaisempaan ajettavuudeltaan. Oli vauhtia vähän tai pikkasen enemmänkin niin ketteryys oli ihan toisella tasolla.

Parhaiten sen huomaa liikenneympyröissä jotka menevät nyt sen kummemmin keskittymättä. Battlaxilla piti olla tosi varovainen juuri ympyröissä ja erityisesti jos niissä on kulumisuria: pyörä ei vaan meinannut kääntyä juuri oikeaa määrää vaan aina joko liian vähän tai sitten tuntui että mennään nurin ja urien kohdalla sitten vielä ekstraheilumiset. Mutkatiellä piti määrätietoisesti kallistaa, ikäänkuin jonkin kulman yli. Tuli jo kokeiltua laakeriväljyyksiä ja pulttien ja muttereitten kireyksiä sieltä sun täältä, ilmanpaineita ym. tuloksetta. Aattelin että tää on sitä Möhköä...

Kokemusta on vain kahdesta renkaasta. Siispä ajattelin kysyä voiko moinen käytösero johtua eri rengasmerkistä ja mallista vai aiheutuiko ero siitä että Pattlaksi oli kulunut reunoiltaan kantikkaaksi (eli onko samaa odotettavissa Lasertecin kohdalla kun finaali lähestyy, mulla on kyllä vähän semmoinen muistikuva että Siltakiven nakin kanssa olisi ollut nahkeampaa jo vähemmän kuluneenakin, hitto kun ei muista). Jos siis tämän sorttisia eroja on jo uutena niin Pattlaksia ei mopoon enää tule :tuota:.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 19, 2011 20:18 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Julli kirjoitti:
Siispä ajattelin kysyä voiko moinen käytösero johtua eri rengasmerkistä ja mallista vai aiheutuiko ero siitä että Pattlaksi oli kulunut reunoiltaan kantikkaaksi (eli onko samaa odotettavissa Lasertecin kohdalla kun finaali lähestyy, mulla on kyllä vähän semmoinen muistikuva että Siltakiven nakin kanssa olisi ollut nahkeampaa jo vähemmän kuluneenakin, hitto kun ei muista). Jos siis tämän sorttisia eroja on jo uutena niin Pattlaksia ei mopoon enää tule :tuota:.

Silloin ku takarenkaan profiili rupiaa olemaan auton etusta vastaava, niin yllätys momentteja luvassa (ja mahdollista pikkupyykkiä) takuuvarmasti. Oli renkaan kylkeen paistettu mikä nimi tahansa, silloin ku se "hyppää" siihen takarenkaan kantille niin tuntuu ku hanuri muljahtais pois paikoiltaan ja hetken aikaa on hytti täynnä käsiä.

Johtunee vaan takasen profiilista miksi se muljuaa. Pitoasioihin en ota kantaa, ajelen vaan kiinan rinkuloilla, tosin viime keväänä tilattu Dunlop on edelleen tallin seinällä ku ajattelin että toi takanen kuluu loppuun aiemminkin.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 25, 2011 22:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 14, 2010 19:34
Viestit: 24
Paikkakunta: Pori
Mulla oli kans möhkössä toi Battlax, kauhee ajettava kuluneena mut uutena mun mielestä ihan ok. Nyt kokeiluna Shinko R741 150/70, (ko halvalla sai 94€) no ulkonäkö vähän koominen kun toi vanne on niin kapee eli leveys ei muuttunut yhtään. Eka 100 km. takana, ajossa ei mitään ihmeellisä tohon Battlaxiin (uutena) verrattuna. Kulumisesta kerron sitten kun siitä jotain tiedän.

_________________
KZ 1300 -79

GPZ1100 -84 sumo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Heinä 26, 2011 10:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Kesä 08, 2011 21:06
Viestit: 49
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Omassa Mezzelerissä paistaa rätti aika pahasti läpi ja rengas tuntuu katoavan "silmissä". Hyvin on Mezzeleri vielä tähän saakka pelannut ja luontevasti toiminut, vaikka rätti jo näkyykin. No, huommenna saa alle uuden gummin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 27, 2011 05:17 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Arttu kirjoitti:
Mulla oli kans möhkössä toi Battlax, kauhee ajettava kuluneena mut uutena mun mielestä ihan ok. Nyt kokeiluna Shinko R741 150/70, (ko halvalla sai 94€) no ulkonäkö vähän koominen kun toi vanne on niin kapee eli leveys ei muuttunut yhtään. Eka 100 km. takana, ajossa ei mitään ihmeellisä tohon Battlaxiin (uutena) verrattuna. Kulumisesta kerron sitten kun siitä jotain tiedän.


Z1300.co.uk-sivulla on pohdittu rengasasiaa, lähinnä kokoon liittyen. Vastauksia ei ole... periaatteessa kai joka mopomalliin voidaan liittää samat mietteet :eitieda: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2011 18:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 08:31
Viestit: 130
Julli kirjoitti:
Vaihdoin takarenkaan Bridgestone Battlax BT 45:stä Metzelerin Laserteciin ja olin ajaa ekassa risteyksessä vasemmalle kantatessa keskikorokkeeseen... Pahimman tykytyksen laannuttua testailin lisää: ja kyllä, pyörä kääntyi tosi hanakasti ja kevyesti, siis positiivisessa mielessä. Ihan kuin joku olisi vaihtanut mopon johonkin nykyaikaisempaan ajettavuudeltaan. Oli vauhtia vähän tai pikkasen enemmänkin niin ketteryys oli ihan toisella tasolla.

Parhaiten sen huomaa liikenneympyröissä jotka menevät nyt sen kummemmin keskittymättä. Battlaxilla piti olla tosi varovainen juuri ympyröissä ja erityisesti jos niissä on kulumisuria: pyörä ei vaan meinannut kääntyä juuri oikeaa määrää vaan aina joko liian vähän tai sitten tuntui että mennään nurin ja urien kohdalla sitten vielä ekstraheilumiset. Mutkatiellä piti määrätietoisesti kallistaa, ikäänkuin jonkin kulman yli. Tuli jo kokeiltua laakeriväljyyksiä ja pulttien ja muttereitten kireyksiä sieltä sun täältä, ilmanpaineita ym. tuloksetta. Aattelin että tää on sitä Möhköä...

Kokemusta on vain kahdesta renkaasta. Siispä ajattelin kysyä voiko moinen käytösero johtua eri rengasmerkistä ja mallista vai aiheutuiko ero siitä että Pattlaksi oli kulunut reunoiltaan kantikkaaksi (eli onko samaa odotettavissa Lasertecin kohdalla kun finaali lähestyy, mulla on kyllä vähän semmoinen muistikuva että Siltakiven nakin kanssa olisi ollut nahkeampaa jo vähemmän kuluneenakin, hitto kun ei muista). Jos siis tämän sorttisia eroja on jo uutena niin Pattlaksia ei mopoon enää tule :tuota:.


Mulla on Battlaxit ollu boikotissa jo yli 10 vuotta! Sillä voi pilata ajo-ominaisuudet aika tehokkaasti.

Mulla oli GPz 1100 -83:ssa pari kertaa Battlax eturenkaana, ja tais olla Kawaa edeltäneessä Hondassakin, ja molemmissa homman voisi kiteyttää niin, että kantatessa tietyn kallistuksen jälkeen se alkaa haukkaamaan lisää, että täytyy vääntää vastaan takaisinpäin. Ihan hirveä ajaa! ...puhumattakaan sitten kun se kuluu portaille.

Kun olin siihen kaarrekäytökseen ihan "valmis" (olin silloin RM-Heinon huollossa töissä), kysyin työkaverilta, legendaariselta Jukka Eerolalta, että mikäs olis paras rengas siihen eteen... Lagoniseen tapaansa Jukka totesi: "en mää tiedä, että mikä on paras ja minkä sää siihen laitat, mutta siihen KUULUU Metzeler Me-33".
Ostin sen renkaan, ja pyörä muuttui ihan toiseksi ajopeliksi! Alkoi maistua muukin kun suoraan ajaminen. Battlaxin ajatus kuulostaa hienolta, mutta ei käytännössä toimi.

_________________
Muijat ehkä jättää, mutta ilmakawa ei tienpäälle jätä!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com