Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Marras 21, 2018 15:57

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2011 09:46 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, todella hyvin toimii. Syttyy nopeasti eikä anna edes häiriöitä autoradioon. Tieliikenteeseen noita ei saa laittaa sen takia, että lainsäädäntö vaatii Xenonien kanssa automaattisen korkeussäädön.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2011 15:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
VOGON kirjoitti:
Voi olla, että vika on minussa, mutta vikaa on myös siinä setissä. Sen xenon muutossarjan saat Kawa LTD jos vaan huolit.

Jos ilman annat niin tottakai huolin. Osoitteen löydät jäsenluettelosta ja postikulut maksan. :jook:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2011 16:08 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Hepa_s kirjoitti:
Minulla olisi tuollainen vähän käytetty xenoni ylimääräisenä, jos kiinnostaa laita yv:tä.

Done. :mrgreen:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2011 06:16 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Pimeä ajo testattu:

Lyhkäset = sellainen "keltaisen kelmeä" kun muutama voltti häviää pitkille...
Pitkät = loistavat, valkoista valoa melkein yhtäpaljon kuin minun 3-silmä :yesyes:

summasummarum. ON/OFF kytkimen maadoitus johto on vielä viimeinen katsomaton kortti. Kyllähän noilla valoilla pärjää, kun tietää mistä on tulossa ja minne menossa.

Mutta täysin pimeässä ei kyllä uskalla puolikkailla ajella kuin max 80 km/h, märkä tie antaa sitten lisää haasteita.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2011 08:12 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1521
Paikkakunta: hyvinge
Raato kirjoitti:
...Tieliikenteeseen noita ei saa laittaa sen takia, että lainsäädäntö vaatii Xenonien kanssa automaattisen korkeussäädön...
...Ja että vanhana maaantieliikennemaana on Suomi aina ollut näissä ajovaloasioissa(kin) edelläkävijänä; Koskapa suuren osan vuotta tryykaa taivaalta vettäräntääpaskaa - useimmiten vielä vaakasuorassa - ovet päättäjämme sisäistäneet Turvallisuuden Perustan: PITÄÄ PYSYÄ NÄKYMÄTTÖMÄNÄ! Tai ainakin näkemättömänä. Nykyään EU on tainnut kiitettävässä määrin peesata omien valopäittemme oppeja? :axe:

Muistettakoon takavuosilta ajokortiton liikenneministerimme (oliko se nyt Saarto?), joka runnoi läpi lain maksimi valotehoista, johonka kiitokseksi rekkayrittäjät pääsivät hiukan kuittaamaan kutsumalla ministerin rekka-ajelulle syyssateisena yönä. Aluksi "laittomilla" - siis vanhan lain mukaisilla - valoilla ajellen, ja äkkiä kuski ilmoitti: "Nyt sitten pistetään tämän uuden lain mukaiset valot", pimentäen samalla 80:n vauhdissa ylimäärääset tuikut. Ministeriparka oli säikähtänyt lähes perseettömäksi.
Sama mies (?) :tuota: muistetaan Pyhästä Sodastaan lisäjarruvaloasiassa; "Ne tulevat Suomessa käyttöön vain minun kuolleen ruumiini yli!" Tosin nehän sitten hiukan ennemmin kuitenkin tulivat uusiin autoihin pakollisiksi, oliko se nyt viikon vai kaksi ko. ministerin eläköitymisen jälkeen... :fu:
(Lähdeteoksena joku vanha Auto, Tekniikka ja Kuljetus -lehti)

Sorry, hiukkapikkaasen Off Topic, sitä meinaa aina vähän innostua näissä lainsäädäntö- ja ministeriasioissa... :puna:

:heppa:

_________________
G4TR Trail Boss 100 "Pikkumöhkö"................. -73
BN125 Eliminator "Pikkumöhkö" .....................-00 <--- FOR SALE! Helposti MR-kilpiin (v. 2030)!!!
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
GTR1000 käyttökunnostusrojekti "Pikkumöhkö"... -86
Z1100R1 ELR Lime Green "Pikkumöhkö"............ -84


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2011 08:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
Eikös tuo "vain kuolleen ruumiini yli"-tyyppi ollut liikennemisteriön esittelevä virkamies U.U.J. Koponen - kansliapäällikkö tai jotain?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2011 09:53 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Juu, kyyllähän tuolla tienpäällä jotkut konstaabelit kattoo tilannetta "järkisyin" ellei ole ihan räikeitä tapauksia. Esim. omani lisävalot on laittomat, mutta eipä niistä ole kukaan kiinnostunut. vaikka E hyväksynnät löytyvätkin. Tosin -83 malliseen ei edes tarvita mitään hyväksyntöjä. Jopa vanhan liiton "majakka" (se pyörivä rekan/trattorin) katolla melkein riittäisi vilkuksi. Ja vilkut on rakennettu parkkivaloiksi, en kuitenkaan viiti polttaa niitä parkkeina (5W ja 21 W vilkkuna jarruvalo poltin) koska vilkun näkyväisyys heikkenee. Oishan se toki mageen näköistä ku olis HD lookkia :yesyes:

Vilkuista puheenolleen... Nuo Nemin vilkut olivatten laiskahkot jos ei ollut kierroksia, liikennevaloissa vapalla ja jarru pällä tuskin vilkahtivat, melkein paloivat sammumattomina. Nyt releistyksen jälkeen ne vilkkuvat huomattavasti tiheämmin, jopa liikenne valoissa pysähdyksissä.

Ruiskin äsken wd-40 ainetta sinne ON/OFF katkaisijaan ja siellä(kin) näytti olevan kaikki inkkarit kanooteissaan ja oikein päin. Tankki pitäis irroittaa ja katsoa seuraava liitin kun johto nippua seurailin. Ja just sain tankattua piripintaan niin en rupea urheilemaan tuon kallisarvoisen nesteen kanssa koska sitä läikkyy kuitenkin pitkin pihaa ku sitä tankkia irroittelen.

Myöhemmin sitten...

Oisko niistä kaupan olleista xenoneista mitään uutta ?? Kelit pimenee ja tiet kastuu. VaraHukan tuikku on hyvä, mutta xenonit o paremmat. :tooth: <- tuo setti tulee omaani.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2011 22:22 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
No niin. Juttu on ratkennut kuin takasauma housuistani...

Toveri Raadolta tekstari kertoi että maajohto ja pitkien johto ovatten ristissä :rock: . Ja voi ristus sitä valon määrää :yesyes:

Elikkäs laitetaanko parasta A-ryhmää vai kolmea tolppaa?
Koffia, Karjalaa, Lappalaista, Karhua?? Sixpäkki tulee kun kohdataan :jook:

Antisähkömies osaa :hammer: on joku edellinen mennyt vaihtamaan johtojen paikkoja. :kk:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 04:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Elikkäs laitetaanko parasta A-ryhmää vai kolmea tolppaa?
Koffia, Karjalaa, Lappalaista, Karhua?? Sixpäkki tulee kun kohdataan :jook:

A-ryhmäläinen Olvilainen menee (alas) hyvin - vaikkakaan ongelman ratkaisu ei ollut aivan kokonaan minulta lähtöisin...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 07:42 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, ettei olisi katkaisin- (rai rele-) ongelma vaan viittaisi kovasti maadoitusongelmaan. Joten ajapa Waatturi Nemin peli (tai saa myös Nemi ajaa) jossain vaiheessa tänner Askolaan, niin tutkitaan hieman tarkemmin.

Tässähän tämä kokonaisuudessan oli.

Tarjous xenoneista saatu. Releistän tuon omanikin ensin ja katson mikä on tilanne sen jälkeen. Jopa tällainen antisähkömies saa kulumaan pari kolme tuntia = koko viikonloppu, kahden releen ja parin metrin johdon asentamiseen. :tooth: Jos tilanne vaatii lisää valoa lyhkäsille, niin tartun tuohon aiemmin tarjottuun xenoniin.

Kiitosta kaikille, Raadolle ja Vogonille avunannoista sekä Hepalle asiallisesta tarjouksesta. Tällä kertaa onnistuin iha ite. :tooth:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Syys 07, 2011 10:43 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Vielä puuttuakseni noihin releihin vielä, niin voisiko nuille askarrella jonku kotelon pahvista ja spruutata sen sitte täyteen sikaflex/ saniteetti silikonia jolloin siitä tulee kuivuessaan täysin vesitiivis mitä liittimiin tulee? Vai toimiiko se massamönjä sähkön johdannaisena? Että eristämään nuo pitää jollain.. :huh: Kumihanskan riekale + jesari toimii hetken aikaa.

Ilmeisesti joo, laittelen kuvan jahka löydän jonku muotin noiden releiden ympärillle. Rakentuu noista "mustat laatikot". Kuumaliimaa, bostikkia tai jotain rakennusliimaa. Mitä ny tallista sattuu löyytymään :eitieda: :tooth:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: To Syys 08, 2011 18:12 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Kawa LTD kirjoitti:
...niin voisiko nuille askarrella jonku kotelon pahvista ja spruutata sen sitte täyteen sikaflex/ saniteetti silikonia jolloin siitä tulee kuivuessaan täysin vesitiivis mitä liittimiin tulee?

Done. Releet kumihanskasta leikattuihin sormiosiin ja ne tungettiin sinne. Johtojen päälle meni saniteetti silikonia ja annetaan kuivua. Teipillä vielä kiersin suuosan kiinni. Siellä on ja pysyy. :tooth: :tooth:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Su Syys 11, 2011 00:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Hyvä, että homma ratkesi, hyvä ettei palanut koko pyörä...

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Su Syys 11, 2011 11:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
^ Ei sunkah se palamaan ois ruvennu? Jos oikosulkuun vetää?

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Su Syys 11, 2011 20:15 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Noniin eli plään bee :

Oma 550 olis kans releitä vaille ja hommasinkin sellaisen ja sulake boksin. Ajattelin että menee heittämällä (tosin ensin lyhkäset ja sitte ens viikolla pitkät?), mutta eihän se käynytkään kuin strömmsöössa.

Kaikki samalla kaavalla kuin Nemin nelisatkuun, mutta polttimonkannassa on liikaa johtoja? (tossa on automaattivalot [syttyy kun kääntää virrat päälle], en tiedä vaikuttaako millään lailla?)

Polttimon kannassa on kolme kohtaa:
Ground = maa (nou problemos)
Pass = pitkät
Drive = ajovalot (lyhkäset?) mutta tähän tuleeki kaksi johtoa sieltä kopan sisältä johtoviidakosta... Hä?

Ei tuossa nelisatkussa tullut.

En saanu toimimaan sitä lyhkästä tuon releen kanssa joten otin sen pois etten tee isompaa vahinkoa. Ois taas sähkärin apua.

Otin kyllä ryöstäjällä (abiko) virran releelle lisäpitkien virtajohdosta. Niinhän ei saa tehdä? :puna:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2011 18:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Vastaan niinkuin viimeksikin; Tua se tänne Keravalle, niin katsotaan...

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 07:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
VOGON kirjoitti:
Vastaan niinkuin viimeksikin; Tua se tänne Keravalle, niin katsotaan...

Tai sitten Waatturi voi karauttaa tänne Askolaan...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 08:16 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 26, 2011 20:30
Viestit: 27
Paikkakunta: Turku
Kawa LTD kirjoitti:
Noniin eli plään bee :

Otin kyllä ryöstäjällä (abiko) virran releelle lisäpitkien virtajohdosta. Niinhän ei saa tehdä? :puna:


En oo lueskellu koko ketjua, joten en oo ehkä ihan perillä mitä kaikkea sille oot tehny, mutta tohon rele asiaan sen verran, että riippuu kumpaa virtaa tarkoitetaan.
Herätevirta (releen navat 85 & 86) otetaan kytkimen jälkeen, vaikka sitten siitä alkuperäisestä virtajohdosta mutta mikäli kyseessä on virta, jota releellä pätkitään (navat 30 -> 87), se kannattaa ottaa suoraan akulta (sulake väliin).
Jos pätkit releellä virtaa jonka otat alkuperäisestä virtajohdosta, menee koko releen idea helposti hukkaan. Riippuu tietty vähän, että missä päin alkuperäistä virtapiiriä ne pahimmat jännitehäviöt oli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Syys 14, 2011 15:06 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
sakkev kirjoitti:
Jos pätkit releellä virtaa jonka otat alkuperäisestä virtajohdosta, menee koko releen idea helposti hukkaan.

Näin pääsi käymään... :axe:

sakkev kirjoitti:
se kannattaa ottaa suoraan akulta (sulake väliin).

...ja näin se pitäisi tehdä, juuh :oops:

Eli otampa sorvin uudelleen käteen ja laitan sen niinku ohjeissa on. Meinasin vähä oikasta ku oli releelle menevä virtajohto siinä hollilla. Ja se on lisäpitkien rele joka toimii vain pitkien ollessa päällä.

Noh, turaan ensin ite paikat sekaisin ja tarjoan savuavaa runkoa jollekkin joka tarkastaa kytkennät. :huh:

Tää on näitä "minä itte" juttuja ja "tein itse ja säästin" :tooth:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 03:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Joo, niin se menee.. Kun itse tekee, niin tulee mitä sattuu.

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Pe Syys 16, 2011 15:36 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Ja sattuuhan sitä, viimeksi meni saksen kärki kämmenestä sisään. Ja sirkkeli vei hanskasta kankaat ja oli kädessä tuo hanska. :axe2:

Mutta ajokausi jatkuu ihan normalisti.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2011 17:36 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Miten nuo xenonit kestää tärinää, tietyllä kierrosalueella peileistäkään ei hirveesti näe..



VOGON kirjoitti:
Kawa LTD kirjoitti:
VOGON kirjoitti:
Joo, eipä mitään, homma perustuukin oikeastaan vapaaehtoisuuteen.
Xenonien kanssa saakin sitten olla varovainen.. Laatu on mitä sattuu...

Mites tämä Raadon laittama linkki? Toimiva ja sellanen ok juttu? Vaikka ei sais laittaa tieliikenteeseen :fu:

Jos se Radolla toimii, niin onhan se jonkinlainen puolto mokomalle sarjalle. Itse ostin jonkun ( en muista sarjan nimeä) aikoinaan, se ei toiminut vaihdoin sen uuteen, sekään ei toiminut, nyt hallussani on KOLMAS setti, siitäkin olen löytänyt vikaa.. Voi olla, että vika on minussa, mutta vikaa on myös siinä setissä. Sen xenon muutossarjan saat Kawa LTD jos vaan huolit.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ke Marras 09, 2011 19:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Morjensta vaan Ltd. Lueskelin noita vanhoja kiinnostavia juttuja tuosta polttimo jutusta eli hehkuu kummatkin langat yhtä aikaa. toinen heikommin miullakin on joskus käynyt kömmähdys. olisko käynyt niin että johdot siellä lampun kannassa sekasin. maa piuha on toisessa laidassa en nyt tässä heti muista kummalla puolella. :lukea: Noista xenoneista on autossa kokemuksia.ensin oli noita kiinalaisia.tuppas poksahteleen polttimot ja pallastit.No hain hyvinkäältä noita gopria huvin on pelittänyt.Nelipyöräsessä peltilaatikossa on normi valot halogeenit ja pitkillä tulee mukaan 4 kipaletta 50 W xenonia.aika vaaleeta on maisema pimiällä. Siinä sais olla halokeeneja noin kuustoista ei taitas mahtua nokalle. :yesyes: :oujee: :pappa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: Ti Touko 01, 2012 19:42 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Kawa LTD kirjoitti:
Vielä puuttuakseni noihin releihin vielä, niin voisiko nuille askarrella jonku kotelon pahvista ja spruutata sen sitte täyteen sikaflex/ saniteetti silikonia jolloin siitä tulee kuivuessaan täysin vesitiivis mitä liittimiin tulee? Vai toimiiko se massamönjä sähkön johdannaisena? Että eristämään nuo pitää jollain.. :huh: Kumihanskan riekale + jesari toimii hetken aikaa.

Ilmeisesti joo, laittelen kuvan jahka löydän jonku muotin noiden releiden ympärillle. Rakentuu noista "mustat laatikot". Kuumaliimaa, bostikkia tai jotain rakennusliimaa. Mitä ny tallista sattuu löyytymään :eitieda: :tooth:

Ei kestänyt tuo rele ehjänä kovinkaan kauaa... Pitkät oli palanut, oli saanut vettä sisäänsä vaikka oli silikonilla tiivistetty. No, onneksi löyty rele hyllystä jonka vaihtamalla sai taas pitkät toimimaan. Hain jo huoltikselta uuden polttimon kun en oikein uskonut noiden releiden poksahtavan.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Valojen kytkennöistä...
ViestiLähetetty: To Kesä 18, 2015 18:36 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
Kuva

tuollainen tuli hommattua heräteostoksena. Ilmeisesti tuollaisessa on vain lyhyet tai pitkät (kumpaan johtoon sitten laittaakaan)
h7 poltin näyttää olevan ja jos motonetista hakisi adapterin h4 pohjaan ja laittaisi vanhaan lampun kehyksiin kiinni lyhkäsille ja rakentais h1 polttimoista lisäpitkillä pitkät ajovalot...

Kuulostaako tyhmältä ajatukselta? Kyselee jälleen antisähkömies :surrender:

... ja mikäli ymmärsin oikein niin (tuolla oikealla yläkulmassa) nämä kaksi johtoa (musta ja punainen) on ainoat jotka kytketään kiinni.
Musta maahan ja tuo punainen siihen lyhyen johtoon mikä menee polttimon kantaan niin katkaisin toimii normaalisti?

Luonnollisesti kannattaa rakentaa rele ja sulake vielä.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com