Z1 900 moottorin lohkojen edessä oleva "pystyrivoitus" on harvempi kuin Z 1000 malleissa. Moottorin kopat ovat Z 1000 paksummat. Z 1000 kampiakselin limput ovat pyöreät, Z1 mallissa "pork chop" eli viistetyt. Pakoputken pinnapultit Z1 mallissa 6 mm, Z 1000 8 mm. Venakopassa Z 1000 mallissa pienet patit keskirullan kohdalla. Z1 koneen numerointi on Z1E-alkuinen, Z1-R mallissa KZTOODE-alkuinen. Tietty sylinterin juuressa 903 cc ja toisessa 1015 cc. Osat ovat vaihtokelpoisia keskenään hyvin pitkälle, Z1 lohkoihin menee isompi sylinteriblogi hieman lohkoja dremelillä tms. työstäen sylinteriputken etuosasta.
Alunperin Z1 900 72/73 olivat mustalla lohkolla, sen jälkeen siirryttiin alumiininvärisiin, kunnes Z1-R 1978 oli jälleen mustalla lohkolla.
_________________ Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.
|