Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 08:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: Su Loka 09, 2011 08:39 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Taitaa olla sitten eka talvisäilytys aika jolloin on vain pumpuista saatavana etanolilla jatkettua litkua. Etanoli ei tee hyvää pitkään seisoessaan tankissa ja bensalinjoissa, eikä varsinkaan kaasareissa.
Kannattanee hommata pienkone bensaa ja käyttää sillä konetta kaasarit puhtaiksi vanhasta liemestä ja sitten kaasarit tyhjiksi.
Tällä saattaa käytellä talvellakin konetta. \:)/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: Su Loka 09, 2011 10:39 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Olisko liraus 2t öljyä pahaksi bensan sekaan ettei tankki pääsisi ruostumaan :?:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: Su Loka 09, 2011 20:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Onko siinä shellin 99 bensassakin etanolia seassa?

Jim Goose kirjoitti:
Taitaa olla sitten eka talvisäilytys aika jolloin on vain pumpuista saatavana etanolilla jatkettua litkua. Etanoli ei tee hyvää pitkään seisoessaan tankissa ja bensalinjoissa, eikä varsinkaan kaasareissa.
Kannattanee hommata pienkone bensaa ja käyttää sillä konetta kaasarit puhtaiksi vanhasta liemestä ja sitten kaasarit tyhjiksi.
Tällä saattaa käytellä talvellakin konetta. \:)/

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2011 01:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Saakos siellä Sta-Bilia mistään? On meinaan toimivaks todettua tököttiä se. Ja jeesaa tohon etanoliongelmaankin.

http://www.sta-bil.com.au/

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2011 05:28 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Tuota noin, vääntöähän tästä varmastikin tulee, mutta hyvä niin, ei aina tuuliklaseistakaan viitsi jaaritella. Yleisesti ottaenhan täkäläinen lyijytön bensa on jo kai yli 20 vuotta ollut jotain luujauhosta tehtyä litkua, eikä enää mitään bensaa. Silloin -90-luvun puolivälissä alettiin varoitella erilaisista tukkeumista jos bensan kaasareihin talveksi jättää. No minäpä GPZ 600 R:stä kerran ne tyhjensin talveksi ja olin keväällä aivan hädällä kun kohokammioiden tiivisteet olivat tästä hyvästä kuivuneet ja bensaa valui kaksi päivää. En sitten enää sortunut tähän ja jätin bensat sisään. Stabilointiaineista liikkui vain huhuja, muttei kukaan oikein tuntunut tietävän mistä sellaista saa. Olivat lähinnä "kuulemma sellaista kannattaisi käyttää jos vain jostain saisi"- asteella ne. Ja sitten oli aina keväällä tyhjäkäynti hukassa pari ensimmäistä tankillista. Kerran kaasarit siivottiin keväällä Sumekolla ja ongelma ratkesi sillä. Mutta sama tyhjäkäynnittömyys jatkui keväisin ja muuan Z1100R:n kanssa taistelemaan joutunut seppä kertoi bensaan lisätyn etanolin auttavan sisäkalujen puhdistumisessa ja aivan totta, lisäsin bensaan jotakin jäänestoa ja jo puolen tankin jälkeen tyhjäkäynti palasi. Eli, onko se etanoli sittenkään niin pahasta? Vesihän sekoittuu etanoliin joka taas sekoittuu bensaan, eli ei sen ruostumista pitäisi aiheuttaman? Talvea varten olen täyttänyt tankin piripintaan (siis huom, sen verran skeptinen kyllä olen että 98E:tä), lisännyt Motonetin stabilointiaineet ja käytellyt sen verran että luulisi moisen litkun kaasareihin ehtineen. Jorma on sillä konstilla keväisin oman akun voimin tulille saatu, tyhjäkäynnillä varustettuna. Eikä vielä pahasti haise tärpätiltä keväällä tankin sisältö se. Tankkikaan ei ole ainakaan vielä ruosteessa sisältä. Niin, tämä ei ole ehdoton totuus kuinka tulisi toimia, mutta tällä on pärjäilty viimeiset 8 vuotta. Mitä tuo etanoli sitten tekee letkuille ja tiivisteille, sen aika näyttänee.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: Ma Loka 10, 2011 07:56 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Mie pruukannu laittaa täydet tankit ja keväällä laskenu tankit tyhjiksi. Kaatanut nämä talvisäilytys bensat sitten rouvan ooppeliin tai tuohon min larppanaan, hyvin on kelvannut. Kawoille olen hakenu tuoreet bensat heti kun asfaltille lasken ne jaloittelemaan. :moto:

Kerran oli talven ajan tankki irti ja koko helahoito kuivana. Pari päivää vuoti vähän joka suunnasta. Vaikka kyllähän nuo kaasarit kuivuu ihan itsestään tuolla hangessa seisoessaan koko talven. Välillä olen käytellyt vartin tai pari. Tulpathan siinä menee, mut menkööt. Keväällä uudet kehiin.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Talvisäilytys bensa
ViestiLähetetty: La Joulu 07, 2019 20:29 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kaivetaan taas ajankohtaisia juttuja.
Etanolinbensan vaikutus alumiiniin :
https://www.youtube.com/watch?v=UvS_D4_lF5U

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com