Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 04, 2012 11:51 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 11:45
Viestit: 2
Moi

Missä vaiheessa pitää alkaa varautua koneen läpikäyntiin säännöllisesti huolletun ZR-7:n koneen osalta (99-03) ?

Minkälaisia kilometrimääriä on kerholaiset koneella ajelleet konetta avaamatta?

t. Mäyris


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2012 11:07 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Huoltojen lisäksi riippuu tietysti että minkälaista käskyä sille on annettu mutta arviona voisin antaa 70-100tkm em. asioista riippuen.
Tietysti myös käytetyn öljyn laatu vaikuttaa asiaan.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2012 06:56 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 11:45
Viestit: 2
Mitä noissa pitää ensimmäiseksi koneen sisältä laittaa, venttiilinnostimet, kansiremontti ? Miten alakerta kestää kilometrejä ?

t. Tuomo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2012 20:48 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Kyllähän se ensimmäiseksi tuossa ilma/öljy jäähdytteisessä taitaa sylinterit väljistyä eli ylikoko mäntää saa sovitella melkein ensimmäiseksi. Kanttakin saattaa joutua ropeloimaan venttiilien uusimisen merkeissä mutta on jo harvemmin tapahtuvaa toimintaa. Venttiilien nostimet ovat mekaaniset, ainakin koneen vanhassa versiossa, joten ne ei käytännössä hajoa jollei voitelu ole pettänyt eli öljy loppu tai todella huonolaatuista.
Venttiilien välykset kannattaa tarkastaa säännöllisesti.
Nokkaketju sen sijaan on hivenen venyvää laatua joten jaon osumista kohdilleen on syytä katsoa tarkkaan aina kun venakoppa on pois.
Alakerta on vahva, runkolaakerit/kk-laakerit kestävät selvästi yläkertaa enemmän.
Kytkin saatta luistaa jos jouset on kuolleentuneet, uusittaessa orkkis jouset tai Barnett-merkkiset tarvikkeet. Muut ei oikein toimi=luistaa heti uusillakin jousilla.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 31, 2012 19:17 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Eikös Zr:n kone ole perua Z650 myllystä?? Z650:n mylly taas on kestävimipiä prätkänkoneita mitä on tehtykään! Joten ei muuta kuin hanaa ja normihuollot niin eiköhän noilla 150-200tkm vedellä ilman suurempia remontteja. Öljynkulutus yleensä kertoo rempantarpeesta siinä vaiheessa.

Oikaskaa toki gurut jos oon väärillä tiedoilla varustettu Zr:n suhteen..
:roll:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 01, 2012 08:02 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Perusrakenteeltaan ZR-7:n mylly on suoraa perua Z650:myllystä. Toki joitain muutoksia on tehty - mm startin vapaakytkin on uudistunut parempaan suuntaan. Näyttäisi siltä, että sylinterikanteenkin venoineen on kajottu, koska olen törmännyt ZR-seiskoihin, joissa venojen säätövarat miltei loppu vaikka mittarissa alle 50 tkm.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 13:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Kyllähän tuo ZR- 7:n kone on lähes " pomminvarma ". Matalaviritteinen, ilmajäähdytteinen ja öljynlauhduttimella varustettu peruskampe. Wanhaa ja toimintavarmaksi havaittua tekniikkaa.

Aikoinaan oman pyöräni venttiilit tarkastutin, ensimmäisen kerran 24000 km: n kohdalla- ei säätötarvetta. :rock:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com