Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 23:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Huhti 18, 2012 14:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Kovin ahkeralta tarkastamiselta/ säätämiseltä tuntuu joka 12000km: n välein. Pari ensimmäistä kertaa 12000km: n ~ 24000km: n kohdalla, voi olla hyvä tehdä. Mutta... muuten asiaa hieman ihmettelen.
Omaan pyörääni venttiilit on säädetty 12500km: n kohdalla nyt mittarista löytyy 28000km.

Säätötarvetta oli ensimmäisellä kerralla kahden ( 2 ) säätöpalan verran. Onko tämä ihan tyyppikohtainen juttu ? Koska edellisessä pyörässäni ZR- 7: ssa säätötarvetta ei, ollut vielä 24000km: kohdallakaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 25, 2012 20:38 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 24, 2010 00:39
Viestit: 3
minä kun en pyörien tekniikasta kummemmin tiedä kysyisin samaa itekkin. pyöränä zrx1100 37tkm.

onko se kilkatus-kalkatus merkki säätötarpeesta? onko paha jos odottelee että merkkejä rupee kuulumaan vai pitäiskö säädöt suorittaa niinku ohjekirja sanoo vaikka talous ei ihan antais periksi? kalkattaja kaiketi voi olla nokkaketjukin? onko venttiilikalkatus sellasta joka ilmenee erilailla (rpm & lämmöt) ja miten jos?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2012 18:31 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 09, 2009 20:07
Viestit: 15
Itse teen tai teetätän nuo huollot aika tarkasti huolto-ohjelman mukaisesti. Paitsi öljyjä tulee vaihdettua tiheämpään.
Nykyään enempi itse teen, kun ei noihin pajoihin ole luottamista, mitä ne tekee.
Eipä sitä äänestä hirveemmin venttiilien säätöä pysty kuuntelemaan ja yleensä nuo välykset tuppaa pienentymään, jolloin ääni periaatteessa pienenee. Aika moni kawa pitää semmosta kilinää ja kolinaa, etten itse ainakaan sen äänen perusteella venttiilejä rupeisi säätämään.. Huolto-ohjelman mukaan, kun menee, ei pitäisi olla ongelmia.

_________________
Kawasaki zr-7 vm 2001
Ic m49 vm 1956
Honda cb350 k4 vm 1973


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 28, 2012 15:25 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Aivan... tänään kävin täällä Lahdessa tarinoimassa paikallisen yrityksen " mekaanikon " kanssa. Huolto- ohjelmaan olisi hyvä pyrkiä, tämä tarkoittaisi venttiilien säätäminen, joka 12 000 km: n välein. Täten... pyörän käyttöikää pidennetään merkittävästi.

Pyöräkohtaisesti eroja on suurestikkin esim. 600- kuutioisessa ZZR Kawassa, venttiilien säätötarve, voi olla jopa useamman kerran ajokauden aikana. Kertyneistä kilometreistä riippuen. Vastaavasti uudemmassa ZZR 1400 mallissa säätötarvetta ei, ole ollut vielä 48 000km: n kohdallakaan.

Kysyin myös onko ollut havaittavissa ZRX ja ZZR 1200 malleissa, epänormaalia nokkien kulumista. Tämä asia liittyisi laiminlyötyyn huolto- ohjelmaan.

Kyllä minusta näissä tapauksissa on täytynyt, olla aivan puhtaasti jo tehtaalta lähtenyt esim. karkaisuvirhe.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 19:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Tänään kävin hakemassa Kawan pois isommasta huollosta mittarilukeman näyttäessä 28500km. Säädettäviä venttiileitä löytyi yhteensä 14kpl: tta. Nokka- akselit olivat hyvässä kunnossa. Mitään mainittavaa ei löytynyt, kaikki kunnossa.

Nyt vain kovaa ajoa :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 09, 2012 21:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Hieno juttu! \:)/

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 13, 2012 21:11 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 24, 2010 00:39
Viestit: 3
frank, hyvä jos on nokka-akselit kunnossa. jos kiinnostaa lukea enempi niin tuolla lisää: http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/215572-Zrx-1200-nokka-akselivaivat

mitä olette maksaneet venttiilien säädöstä ja mitä muita hommia kannattaa hoitaa samalla?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 24, 2012 16:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Säätelin hiljan omasta isolohkorexistä venttiilit tyyliin "tein itse ja yritin säästää, koska meikäläistähän ei niin sanotut ammattilaiset kyni!" :fingers:

Pari venttiiliä oli "out of spex" ja melkein kaikki loputkin siten että vaihdoin paloja saadakseni välykset väljempään suuntaan. Rahnaa paloi pelkkiin palanvaihtoihin ja ostoihin liki 100e. Työlästä hommaa, mutta kun aikaa saa käyttää rauhassa, uskon että lopputuloskin oli aikas kohtalainen :tooth: .

Aikaisempaa kokemusta oli KLR:n palasäädöstä, jossa joutuu nokat irrottaan paloja vaihtaakseen. Työlästä oli sekin, toisaalta taas helpompikin kun venoja on vain neljä kappaletta. :lukea:

En kyllä säästäisi tässä kohtaa rahaa, vaikka joutuisin toisella teettämään. Sese vasta kallista on kun ruvetaan korjailemaan palaneita venttiileitä ja seetejä..... :soso:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2012 02:15 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kalakatus ylleensä hyvä merkki kawan koneissa. silloin on välykset kohillaan.

ite tarkistin ja säädin zzr1100 koneen venat. nyt 8 palaa piti vaihtaa. ohuin oli .230 ja useimmat siinä .235 ja .240 paloja. vielä on koneella matkaa jäljellä,, kunhan saan sen sytkäongelman löydettyä ja kuntoon.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 25, 2012 15:17 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
kawabata kirjoitti:
kalakatus ylleensä hyvä merkki kawan koneissa. silloin on välykset kohillaan.

ite tarkistin ja säädin zzr1100 koneen venat. nyt 8 palaa piti vaihtaa. ohuin oli .230 ja useimmat siinä .235 ja .240 paloja. vielä on koneella matkaa jäljellä,, kunhan saan sen sytkäongelman löydettyä ja kuntoon.


Vieläkö on kärpiö voimissaan? 8)

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 26, 2012 15:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Olikohan Tuopilla käynyt rottia vierailulla ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 26, 2012 21:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Frank00 kirjoitti:
Olikohan Tuopilla käynyt rottia vierailulla ?


Hieman yllättäen ei ollut. Olin kyllä täydellisen asennoitunut siihen että meikäläisen tuurilla nokat näyttää kermajuustolta, mut onneks näin ei ollut. Tarkasti kävin kaikki nokat silmämääräisesti ja sorminkin hipelöiden läpi, enkä löytänyt yhtään kuoppia. :rock:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com