Aika monessa on (nelitahtisissa) hukkakipinäpuola, eli iskee kahden tulpan välillä: toisessa hukkaan, toisessa sytyttää, ei kannata/voi myöskään testata kipinää tulppa kerrallaan, vaan täytyy olla aina kaksi tulpanjohtoa ja tulppaa, sekä niiden välinen yhteys kunnossa.
Enpäs tiedä löytyykö joku monipyttyinen kawalta virranjakajalla, mutta -70 luvun lopusta osin nykyaikaankin asti käytössä. Ihan tuoreissa on (tehokkaampi kipinä) myös puola/pytty = COP, Coil on plug
Minulla ainakin on GPZ1100 -83 hukkakipinäpuola:
Samasta puolasta lähtee kaksi johtoa ja kipinä iskee niiden välillä, siinä on yleensä välissä kaksi tulppaa sekä kansi toimii johtimena joka yhdistää tulppien rungot.
(Tosin meno hyytyy aika hyvin vaikka vain yksikin pytty pimenee täysin)