Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 05:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2012 19:24 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 20:18
Viestit: 9
Onko kokemuksia bilteman rasvoista? Mikä olisi hyvä tuote. Itse olen käyttänyt lähinnä castrolin vahaa joka ok. Vois kokeilla jotakin muutakin.....

_________________
zr-7 -99
kle-500 -92
gsx 750 -99
bmw f 650 -95
fj 1200 -92
cb 900 bold`or -79
gsx-r 750 -89
dr 650 rs -91
zephyr 750 -95
xj 600 s -95
fzr 1000 -92
gsx-f 750 -91
cb 350 twin -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2012 19:30 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
No jo on aikakin selvittää toi ketjun rasvaus kun kattelee tota sun kakspyörästen rivistöä :yesyes:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2012 20:39 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
on kokeiltu myös bilteman rasvat ja ovat ihan ok. tuskin täysin roiskimatonta ja samalla voitelevaa on olemassakaan. biltemalla on ainakin hinta-laatusude kohillaan mp-ketjurasvoissaan.

yksi mitä olen käyttänyt paljon on ollut perämoottorin akselirasvaa. sekin roiskii, mutta paksuna vaseliinimaisena pysyykin pitkään ja voitelee varmaan paremmin kuin vaha.

vahat roiskivat vähiten, mutta ne tukkivat lenkkien välejä helpoiten ja jäykistävät ketjua, enkä kovaan ajoon, siis nopeaan ajoon esim. autobaanoilla vahaa enää laittaisi kun epäilen sen voitelukykyä kuumissa ja kovissa oloissa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 29, 2012 09:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Omien empiiristen kokemusten mukaan paras voitelu/vähin roiskinta-suhde on synteettisellä teräketjuöljyllä automaagirasvarista annosteltuna.
Itellä oli parissa viimesessä Suomessa omistetussa rätkässä joku micro2000-merkkinen saksalainen härpyysi. Hyvä peli oli se.

Rexiin en ole vielä jaksanu moista asentaa mutta jos ny ostasin jonku niin varmaan tän laittaisin:
http://pro-oiler.net/

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2012 21:30 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 20:18
Viestit: 9
Tosiaan laiskalle on jäänyt tuo vertailu... kaveri omistaa mp korjaamon ja olen ostanut häneltä castrolin vahaa...Ok JOSKUS olen kokeilut muitakin mutta itselläni tärkein kriiteeri on roiskimattommuus! tiedän ettei voitele niin hyvin mutta kaupasta saa ketjuja.

_________________
zr-7 -99
kle-500 -92
gsx 750 -99
bmw f 650 -95
fj 1200 -92
cb 900 bold`or -79
gsx-r 750 -89
dr 650 rs -91
zephyr 750 -95
xj 600 s -95
fzr 1000 -92
gsx-f 750 -91
cb 350 twin -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 03, 2012 22:26 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 20:18
Viestit: 9
Ja luonnollisesti tiedän että coistnen rasvaa delvacilla....

_________________
zr-7 -99
kle-500 -92
gsx 750 -99
bmw f 650 -95
fj 1200 -92
cb 900 bold`or -79
gsx-r 750 -89
dr 650 rs -91
zephyr 750 -95
xj 600 s -95
fzr 1000 -92
gsx-f 750 -91
cb 350 twin -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 04, 2012 01:30 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
zetär7 kirjoitti:
Ja luonnollisesti tiedän että coistnen rasvaa delvacilla....

Muistaakseni kerholaisemme toveriz Kawa Ltd suositteli jossain vaiheessa hypoidia noihin ketjuihin, sillä on menty noi vähät kilsat mitä on..
Mottia voitelee tietty Delvac.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 04, 2012 01:43 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei ollut tarkoitus pilkata tota sun rivistöä, onko noista monikin vielä tallissa nykyään.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 04, 2012 11:08 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
coistinen kirjoitti:
Muistaakseni kerholaisemme toveriz Kawa Ltd suositteli jossain vaiheessa hypoidia noihin ketjuihin, sillä on menty noi vähät kilsat mitä on..
Mottia voitelee tietty Delvac.

Sillä minä voitelen, siis vaihteiston öljyllä ketjut. Motissa luonnollisesti delvac.

Ohkosemmat öljyt on pitkin selkää ja ei sitä tarvihe uittaa siellä öljyssä sitä ketjua. Kahta puolta kun sutii (tippakannulla) ja pyyhkii lopt pois.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 05, 2012 12:02 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Lisää lusikoita soppaan:

Jyväskylän lekentaarinen Vanhan Liiton rätkämies Matti Kuva jaksoi aina vetoketjuvoitelusta puhuttaessa puolestapuhua moottorisahan teräketjuöljyä. Siis noin privaatisti, toki tiskin takana kehui kaupallisempia tuotteita ko. tarkoitukseen... Muuallakin olen konesahaliukastetta kuullut kehuttavan, nykyisin jopa synt(eettis)iä vastaavia. Voisi olla eräs oiva vaihtoehto, yhdistettynä vaikkapa jäsen JaL3:n tuolla ylempänä mainitsemaan härveliin? Taitaapa täytyä koeteskella joskus.

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 05, 2012 15:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kardaanihymiö :tuota:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 05, 2012 16:05 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Kardaanihymiö :tuota:

;D Niinpä, on se helppoa ja vaivatonta, kun kerran vuodessa vaihtaa API GL-5 hypoidiliemet perään ja sitten vaan kovaa ajoa - satoi tai paistoi :moto: :jump:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 05, 2012 16:19 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Niin, sitä ketjusaha öljyäkin tulee käytettyä. Sille on enempi menekkiä ja aina löytynee talosta. Kunhan on riittävän paksua öljyä, ei vaseliinia prässistä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 05, 2012 16:23 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
:rock: Täs ketjuhymiö :moto: Aina pitää olla sormet senverta rasvassa et tietää rassaanneensa mopoa. Niinhän se oli silloin mopedi-iässäkin.

Puhdistuu sitte ruisleivällä... :tooth:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 06, 2012 22:02 
Poissa

Liittynyt: La Syys 30, 2006 18:25
Viestit: 40
Paikkakunta: Vantaa
Jim Goose kirjoitti:
Kardaanihymiö :tuota:


Amen, brother.

Ja kurapyörien vitjat voitelee B-rasva spraypullosta annosteltuna.

_________________
Paljon kuutioita ja vähän pyttyjä

Yamaha TT600R 673 cc isolohkona vääntävä soransiirtäjä/rospuutto/talviajokki
V-tyylin vääntöhirviö: Kawasaki VN2000


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2012 00:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Tästä aiheesta sais kyllä joku väännettyä professuurinarvon ja väitöskirjan, on se vaan niin hieno aihe!

-tavallinen ketjuspray voiteluaine: voitelee varmaan hyvin, yllättävän paljon ainakin sotkee, vaikka niissä on sitkoaineita! ne sitkoaineet ilmeisesti aktivoituvat vasta kun aine irtoaa ketjusta ja päätyy muualle pyörään, eli helvetin tahmeaa ja työlästä siivota pois. joskus käytin, en enää...

-ketjuvaha: voitelee se tämäkin, ainakin vähän. sotkee pyörää jonkun verran. lähtee tangentin suuntaan jotenkin mystisesti muodostuneina isompina kökköinä, jotka on helpohko siivota pois. kuitenkin pöly/hiekka tarraa tähän hieman ja muodostaa siten hiomatahnaa. tätä käytän nykyään...

-vaihteistoöljyt, teräketjuöljyt, delvacit ym: voitelee hyvin ja sotkee takuuvarmasti koko mopon! pitää kuitenkin ketjut suht puhtaana, se on plussaa ketjun kestolle.

-WD-40: jotkut netissä vannoo tämän nimeen ja pitihän tätäkin yks puteli kokeilla. periaatteessa yllättävän salakavalan hyvä tuote tähän käyttöön. sotkee kyllä takuuvarmasti tämäkin, mutta on helppo siivota kun ei ole tahmeaa. pitää ketjut ja rattaat täydellisen puhtaana. varjopuolena joutuu suihkimaan hiukan tiheämmin kuin muita aineita.

-vaseliini: tätä en käyttänyt kuin mopopoikana mopoiässä, mistään ketjurasvoista ollut vielä kuullutkaan... pysyi aika huonosti, voiteli kuitenkin aikansa. en ole tosiaan moottoripyörissä testaillut.

-ei mitään voitelua: jotkut ilmeisesti netissä vannoo tämänkin nimeen. takuuvarmasti ei sotke hiukkaakaan. väittävät että ketjut kestää hyvinkin ilman voitelua..... :tuota: ......no, pintaruoste ainakin viihtyy tähän tyyliin hoidetuissa ketjuissa. en ole tätäkään kuitenkaan kunnolla testannut...



Se on hiukan makuasia tääkin hommeli. Itselle toi ketjuvaha tuntuu nyt tällähaavaa sopivan parhaiten. Kerran tai pari kesällä puhdistin ketjut töhnästä rätillä pyyhkimällä, johon suihkin sopivasti CRC:tä. Putsaa ihan hyvin tuota vanhaa ketjuvahan ja pölyn muodostamaa töhnää.

Jos taas ajaisin enskalla, niin ehkä käyttäisin tuota WD-40:stä!

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2012 08:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Eräs kaverini antoi vinkin talvihuollon ajaksi...

Irrota ketjut ja lykkää ne peltiämpäriin jossa on moottoriöljyä ja parafiinia (en tiedä paljonko, mutta jonkun verran sitkoaineena).

Laita tulet alle jolloin tuo möhnä lämpenee ja ohenee. keitä ketjuja jonkin aikaa jolloin tuo ohut öljy parafiiniseos pääsee pienimpiin rakosiin. Ei kuitenkaan ihan kiehuvan kuumaa jottei kumiosat sula.

Anna jäähtyä ja puhdista ulkopuolelta parafiini öljyseos pois rätillä.

Kas näin on uudet rasvat ketjun O-renkaiden sisällä hieman parafiinilla terästettynä.

En tiedä mitä muuta tuo auttaa kuin tekemisen iloa ja ulkopuolisti ketjujen hoonausta.

En oo jaksanu ruveta moiseen operaatioon vielä. Voishan sitä koittaa tuossa sydäntalven aikana jos ei muutakaan keksi. :dokut:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2012 12:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Olen tuon vinkin itsekin kuullut ja varmasti toimii ainakin sellaisten o-renkaattomien ketjujen kanssa, mutta mahtaako tuo tosiaan tunkeutua o-rengas ketjujen syövereihin?

Kun ei meikäläisellä auenneet o-rengasketjujen jumittuneet lenkit käyttäessäni wd-40:stä? Ja sekin on sentään kohtuullisen tunkeutuvaa ainetta...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2012 13:04 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
tuoppi kirjoitti:
Olen tuon vinkin itsekin kuullut ja varmasti toimii ainakin sellaisten o-renkaattomien ketjujen kanssa, mutta mahtaako tuo tosiaan tunkeutua o-rengas ketjujen syövereihin?

Kun ei meikäläisellä auenneet o-rengasketjujen jumittuneet lenkit käyttäessäni wd-40:stä? Ja sekin on sentään kohtuullisen tunkeutuvaa ainetta...


Mites 5-56? Auttaisiko se niihin jumeihin?

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 10, 2012 13:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
O-renkaan tehtävä on pitää öljyt/rasvat siellä puolella, mille ne on alunperin laitettu. Tuskin öljyjen kuumennus muuttaa asiaa. Muutenhan koneöljytkin tulisivat koneen lämmetessä pihalle, jos sen O-renkaat falskaisivat lämmetessään.
Tavallisten ketjujen rulliin keittäminen öljyssä varmasti auttaakin, mutta ei O tai X -rengas mallisiin versioihin.
O-rengas ketjut kestävät mitä kestävät, aikoinaan muinaisella ketjuaikakaudella en saannut niitäkään yli 30.000 km matkaa kestämään millään ilveellä, venymisestä johtuen. Kaikki voiteluaineet tuli kokeiltua, pinna lopulta täyttyi ja alkoi kardaani dynastian aika :king: (1985- eteenpäin) eikä paluuta enää entiseen ole.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com