Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 09:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 08:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 26, 2012 06:06
Viestit: 49
Tekeekö Bilteman akuilla mitään. Näkyis löytyvän minun pyörään sopivaa kokoa, eli myös ulkomitoiltaan (Kawasaki 440 LTD). Mikä akku kannattaa laittaa: perinteinen, huoltovapaa vai geeliakku.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 09:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Geeliakku varmaan paras, ei vuoda happoja pyörään. Onhan noissa takuu, jos ei pelitä odotetulla tavalla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 10:32 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
minulla oli geeliakku ja oli hyvä.kesti jotain neljä vuotta.starttivirta oli aina tasaisen tehokasta olosuhteista riippumatta.lopussa akku kuitenkin hyytyi ilman mitään varoittavaa oiretta,normaali startti ja ajomatka,sitten ei enää starttia ja ihan himmeet valot.normaali lyijyakkukin voi tietty hyytyä äkisti.suosittelen kyllä geeliakkuakin,yhden akun kokemuksella.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 11:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Suosittelen ehdottomasti geeliakkua - ei tarvitse tarkistella akkuvesiä ja kestää jopa syväpurkauksenkin paremmin kun perinteinen. Onhan se hankittaessa hieman arvokkaampi, mutta on rahojen väärti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 12:10 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
itte tykkään ja on kokemusta vain perinteisistä lyijyakuista, huollettavista ja ns. huoltovapaista. joten voin suositella vain lyijyä ihon alle. eikös se niinkin mene, että geelit naisille ja lyijyä miehille :=) hymiö.

eivaan kawallisen oikeesti, nuo sähköpuolen prooharrastajat (goose, raato, ym.) tietänevät sähköassiit varmemmin paremmin kuin epäteknisempi humaaniprooharrastaja. hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 18:34 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Bilteman akuista en tiedä mutta kolme kesää on menty Motonetin perinteisellä. Vähän olen yrittänyt nesteitten perään katsella sekä talvisin säännöllisen epäsäännöllisesti latailla ja sopivasti on virtaa vastaan ottanutkin. Toistaiseksi siis kaikki hyvin eli todennäköisesti akku sitten laukeaa kohtsillään :jojo: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 19:01 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Akkukaupoille sitä varmaan joutuu. Tuohon Nemin pikkukakkoseen, geeliakkua olen kans harkinnu. Omassa oli vajaa 12 v ku mittarin pistin kiinni. Ollu syksystä asti kiinni ja ei latailtu. Vaseliinia oli toki napojen päällä ettei pahasti hapetu.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 19:52 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Alkannu tuntua viime vuosina siltä, että Biltema/Motonet -akut ihan yhtä hyviä (tai huonoja...) ku ns. merkkiakutkin. Johtuneeko kierrätysmetallien enenevästä käytöstä, tuotannon valumisesta edullisemman työvoiman maihin, vai mistä? :fu:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ti Maalis 26, 2013 20:32 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Geeliakku on ZG:hen siksikin melko pakollinen hankinta, koska siinä akku on sijoitettu milteinpä kuumimpaan mahdolliseen paikkaan koneen päälle syylärin taakse eli akkuvedet haihtuisivat suht' nopeasti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ke Maalis 27, 2013 07:28 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Niin, nyt kun enempi yleismaailmallisia puhutaan, (ei rajautune Kawoihin), ensimmäinen Biltemasta hankkimani huoltovapaa akku odottelee Harley-Davidson-merkkisessä moottoripyörässä mahdollista ensikäynnistystä. Heti lähdössä paketista otettuna näkyy löytyvän 12,8 volttia, aika näyttää kauanko siellä wotteja riittää. Jos käyntiin saadaan H-D se. Toisekseen, Jormaan ostin akun Motonetista, siinä tuli täyttöpullot mukana ja akku suljettiin hapotuksen jälkeen. Parin vuoden käytön jälkeen olen pistänyt merkille, että siinä ei ole koskaan ollut niin hyvää akkua, aina on virtaa riittänyt, keskellä talveakin pitkän lataamattomuuden jälkeen yli 13 volttia, toisin kuin Stormilta ostetussa liki kaksi kertaa kalliimmassa oudon merkkisessä tarvikeakussa, joka oli melkeinpä aina tyhjä kaupunkimatelun jälkeen. Kauanko tätä riemua riittää, sitä en tiedä. Mutta tähän jälkimmäiseen olen ollut kovasti tyytyväinen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: To Maalis 28, 2013 12:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
kyllä vaan se geeliakku hyvä on.paras ostaa biltemasta varsinkin jos asuu siinä vieressä.minä muutin motonetin lähelle ja ostin sieltä lyijyakun,hyvä sekin on ollut.piti ite hapottaa mutta varmaan tuli vielä paremmaksi.se vaan että nyt joutuu vahtimaan että vedet pysyy siellä sisällä.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2013 12:21 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kävinpäs hakemassa piilteeman hyytelöpaketin (80826) ja passelisti mahtui koteloon, kapasiteettia luvattiin 20Ah ja hintaa 79e. Vanhalla akulla (4v) pyöritti hetken hyvin ja sitten sammui valot, latausjännite mittarin mukaan 14V matkavauhdissa.

Uudella akulla takkus lähdössä mutta ei noissa varmaan ihan 100% varaus ole vaikka kassalla sanottiinkin. Jonkin matkaa mittarin mukaan oli 12..13V kunnes jälleen näytti 14V. Täytyy kuitenkin alkaa kunnostamaan GPZ:n varastarttia jos ja kun sen kohta joutuu vaihtamaan. Lähteekös se miten helposti tässä jaskamallin koneessa kun on toistepäin kuin keskarissa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Bilteman akut
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2013 21:49 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Ottamatta kantaa startin asentamiseen, onko Kawoissa ollut huolta esmes solenoidin kunnosta, latauksen johdoista ja startille menevistä liittimistä?

Yhteen Apriliaan laitoin nämä kuosiinsa kerran, RSV:ssä on tyyppivikana huono starttaus johtuen parista typerästä liitinratkaisusta ja alimitoitetusta startin solenoidista. Meinaan että kannattaisi se elektronien perillemeno jännitteensäätäjälle, akkuun ja sitten vielä starttiin varmistaa joka tapauksessa?

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com