Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Huhti 23, 2024 14:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: möhkön sytytyksen säätö
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2013 11:01 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
olisko neuvoa sytkän uudelleen kohdistus neuvoja möhköön
hölmöyksinäni kun vaihdoin sytytys pick-up koko paketin akseleita myöten niin sekotin sytytys ennakon mistähän sen kohdistas takas


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 04, 2013 16:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Siis kysehän on -82 mallista? Näyttää olevan vähän eri kuviot vuosimallista riippuen. -82:ssa ei periaatteessa ennakkoa tarvitse eikä voi säätää, ainakaan manuaalissa ei ohjeita anneta. Pickuppeja ei voi asentaa kuin yhdellä tavalla ja siinäkään ei säätöä ole. Ennakonsäätö tapahtuu elektronisesti IC-igniterissä. Ajoituksen voi tarkistaa kyllä ja se on kaksivaiheinen. Tyhjäkäynnillä moottoriposken "ikkunasta" pitää näkyä F-merkki (timing mark) strobolla. Ja sitten 3000 kierroksella pitää näkyä "advanced timing mark" joka on pelkkä viiva noin pari kolme senttiä F-merkistä myötäpäivään päin. Nämä merkit pitää osua kohdalleen laturin kopassa olevan merkin kanssa (semmoinen väkänen "alareunassa", huomaat sen kyllä). Ölppiä sitten roiskuu ikkunasta aivan perkeleellisesti koneen käydessä. Käytännössä siitä on koko lailla mahdoton mitään nähdä mutta strobolamppu tulee kyllä rasvattua...Ja mopon kuve, varsinkin kierroksilla. Itse tein kirkkaasta akryylimuovista "lasin" aukkoon jolloin näkymät kirkastuivat suorastaan selviksi...

Elektroniikka alkaa säätää ennakkoa noin 1400 kierroksesta ja suurin ennakko saavutetaan noin 2800 kiekassa. Jaa niin ja sitten esim. ruiskuMöhkössä homma hoituu taas vähän eri lailla, siinä on mm. alipainetoiminen ennakonsäätäjä (joka on muuten ..atanan kallis jos uutena saisi; CMS:llä hinnaksi on laitettu 19 prossan verolla 825€, semmoinen tulitikkulaatikon kokoinen palikka) ja F-merkkikin on T... Ja ennakkoa pystyy säätämään...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2013 16:26 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 19, 2011 18:55
Viestit: 37
Paikkakunta: lahti
jep kyse on 82v pienellä kokeilulla akselin hammasratasta siirtäen sain koneen pelittämäänki ja pelittääki paremmin
ku aikoihin Sain möhkön käsikirjasta säätö ohjeet eli noi kohdistuset paikoilleen tein ohjekirjan mukaan mutta kone ei käynyt kunnolla
joten pari hammasta siirsin akselia eteen päin ja taas toimii ku unelma
Vähän jäin miettimään et miksi toi ohjeellinen kohdistus ei osunut niin että olis käynyt hyvin mietiin mahiksia kun käynti ongelmat
alko jo viime ajokaudella niin olisko mahista esim et jakoketju olis pompannut yhden pykälän rikkomatta mitään
tolla ajatus tuli mieleen vaan


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 05, 2013 16:46 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Sori, en ymmärtänyt mistä oli kyse. Sulla olikin vaiva "kauempana" kuin mitä ajattelin joten toi mun postaus oli siinä mielessä hyödytön...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com