Siis kysehän on -82 mallista? Näyttää olevan vähän eri kuviot vuosimallista riippuen. -82:ssa ei periaatteessa ennakkoa tarvitse eikä voi säätää, ainakaan manuaalissa ei ohjeita anneta. Pickuppeja ei voi asentaa kuin yhdellä tavalla ja siinäkään ei säätöä ole. Ennakonsäätö tapahtuu elektronisesti IC-igniterissä. Ajoituksen voi tarkistaa kyllä ja se on kaksivaiheinen. Tyhjäkäynnillä moottoriposken "ikkunasta" pitää näkyä F-merkki (timing mark) strobolla. Ja sitten 3000 kierroksella pitää näkyä "advanced timing mark" joka on pelkkä viiva noin pari kolme senttiä F-merkistä myötäpäivään päin. Nämä merkit pitää osua kohdalleen laturin kopassa olevan merkin kanssa (semmoinen väkänen "alareunassa", huomaat sen kyllä). Ölppiä sitten roiskuu ikkunasta aivan perkeleellisesti koneen käydessä. Käytännössä siitä on koko lailla mahdoton mitään nähdä mutta strobolamppu tulee kyllä rasvattua...Ja mopon kuve, varsinkin kierroksilla. Itse tein kirkkaasta akryylimuovista "lasin" aukkoon jolloin näkymät kirkastuivat suorastaan selviksi...
Elektroniikka alkaa säätää ennakkoa noin 1400 kierroksesta ja suurin ennakko saavutetaan noin 2800 kiekassa. Jaa niin ja sitten esim. ruiskuMöhkössä homma hoituu taas vähän eri lailla, siinä on mm. alipainetoiminen ennakonsäätäjä (joka on muuten ..atanan kallis jos uutena saisi; CMS:llä hinnaksi on laitettu 19 prossan verolla 825€, semmoinen tulitikkulaatikon kokoinen palikka) ja F-merkkikin on T... Ja ennakkoa pystyy säätämään...
_________________ Kantapääakatemia koulii Z 1300 -89
|