Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Marras 21, 2018 16:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vilkku
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 13:16 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Ongelmana on Möhkön automaattinen vilkunpalautus. Vilkut toimivat normaalisti muuten, mutta automaattinen vilkun palautus ei toimi.
Vilkkukytkimessä oleva solenoidi toimii, Vilkut toimivat, Rele toimii, Reedkytkin toimii. Reedkytkimelle (Distance Sensor) olen antanut pulsseja porakoneeseen kiinnitetyn magneetin avulla.
Ostin ebaystä käytetyn palautusyksikön, mutta sekään ei tuonut ongelmaan ratkaisua. Voikohan molemmat yksiköt (alkuperäinen ja se "uusi") nyt olla viallisia..
Apuja kaipaisin nyt siihen, että keksisikö joku oheista kytkentäkaaviota apuna käyttäen, miten voisin mitata tuon palautusyksikön irrallisena?
Tuo yksikkö, kun on aika pas**ssa paikassa, niin ei viitsisi niitä ihan huvikseen vaihdella.
Tuossa alla tuo kytkentäkaavio, mikäli jotakuta sattuisi moinen haaste kiinnostaa.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 21:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 489
No jaa... Mystisiähän nuo on... tossa omassa ei kylmällä ilmalla aina palauta, ja joskus jää tyhjäkäynnillä palauttamatta....
Yleensä toimii, tai sitten ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 23:29 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Tyhjäkäynnillähän se jää palauttamatta sen vuoksi, koska ensin järjestelmä mittaa aikaa 4, vai olikohan se nyt 5 sekuntia. Sen jälkeen se alkaa mittaamaan matkaa, joka on noin 40-50m. (En nyt muista tarkasti). Tyhjäkäynnillä se jää odottelemaan siis sitä ajettua matkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ke Maalis 19, 2014 23:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 875
Paikkakunta: Turku
Mikä tuo selector switch mahtaa olla, onkohan/vaikuttaako vaihteen päällä olo myös toimintaan jotenkin?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 10:55 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Ajattelisin, että se on tuo vilkkukytkin. Riippumatta siitä ollaanko kääntymässä oikealle, vai vasemmalle. Kunhan se Switch vaan on päälle kytkettynä.
Varma en tosin ole...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 15:52 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Eipäs olekaan! Sehän on merkitty tuohon kuvan vasempaan laitaan oikein isolla vielä! Voit kuule olla sittenkin oikeassa, että vaihde pitää olla päällä.
Täytyypä selvitellä asiaa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 16:22 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Vaikuttaisi että tuo selector switch on varmaankin se kytkin, jolla valitaan onko automaattinen vilkun palutustoiminto päällä, vai ei.
Vai olenko väärässä? Oheinen kuva ehkä selventää asiaa, tai sitten ei.

Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2014 21:26 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 335
finjerry kirjoitti:
Vaikuttaisi että tuo selector switch on varmaankin se kytkin, jolla valitaan onko automaattinen vilkun palutustoiminto päällä, vai ei. Vai olenko väärässä?

Oikeassa olet.

Ja varmaan huomasit manuaalista että jos autom. toiminto reistaa niin missä vika voisi olla (johtoliitokset, distance sensor, solenoidi, selector switch ja palautusyksikkö). Noista vika pitäisi löytyä, siis manuskan mukaan. Ja sun testatuiksi mainittujen listalta ei taida puuttua kuin johdotukset ja selector switch.

Palautusyksikölle ei muuten näyttäisi olevan mitään testausohjeita.

Erilaisia viritelmiä tuntuu olevan liikkeellä. Mun Saksan-mopossa on kyllä distance sensor paikoillaan mutta palautustoiminnon valintanamiska puuttuu. Ja sen vierestä cruise switch. Reiät on peitetty liimatulla mustalla muovilevyllä. Ja jostakin syystä Saksan-versiossa on kolmenapainen vilkkurele.

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Pe Maalis 21, 2014 06:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 489
Mikäs toi "cruise switch"- juttu on, kaveri kertoi pyöränsä myyjän sanoneen että pitäis olla joku vakionopeussäädin (KYLLÄ!) ton kytkimen takana mutta mulla oli ainakin edellisessä möhkössä (vm -82) hätävilkut ko. namikan perässä.

Nykyisessä ei tapahdu mitään siitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Pe Maalis 21, 2014 18:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 335
Cruise switch on ruiskujen juttu. Se vaikuttaa bensansyöttöön eli eräänlainen eko-/säästönappula on. Ja kuulemma, ihan testatusti, sillä on vaikutusta seokseen.

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Su Maalis 23, 2014 00:32 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Tuossa olen tuota kytkentäkaaviota hypnoottisena muutaman oluen voimin tuijotellut ja päätynyt seuraavanlaiseen ajatukseen...
elikkä...
... Voiskos se olla niin, että tuon Blue/Whiten ja White/Redin kytkis siitä kikkarasta yhteen, jolloin se (canselling unit) luulisi, että vilkku on päällä.
Red/White voi olla vaikka kytkemättä. Se on mun käsittääkseni infopiuha tuolle yksikölle, joka infoaa että solenoidi on vapauttanut tuon suuntavilkkuvivun ja vipu on siirtynyt riittävän kauas pois tuosta vilkkuasennosta kohti 0-asentoa, ja lopettaa jännitteen syötön solenoidille.

Black/Yellow on maa, eli miinus (-). Keltaiselle johdolle annetaan plussaa (+)
Light Greeniä ja Rediä yhteen Reedkytkimellä naputellen sitten signaalia tuohon lootaan? Signaalinapsuja rarvittaneen noin 400-500, joka vastaa 45m:n - 50m:n ajoa. Reedkytkinhän antaa noin 12 napsua / 1 etupyörän pyörähdys. Kun tarvittava määrä napsuja on saavutettu, antaa tuo Canselling Unit jännitetä (+) johdosta White / Green, niin kauan, kunnes Red/White-piuha ifoaa boxia, että homma hoidettu, "Katkaise jännite".

No, jos tästä nyt joku selvän saa, niin ihme juttu, mutta annan sen nyt olla, kun oli niin kova homma kahdella sormella tämä naputella. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ma Maalis 24, 2014 15:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 12:31
Viestit: 594
Paikkakunta: Eura
omassa toimi sillointällöin,ei suurt haitaa ollu vaik ei toiminukaan :kontrahti:

_________________
Kawasnaakeli sen olla pitäääää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ma Maalis 24, 2014 16:34 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2531
Paikkakunta: Kausala
LTD:stä kans kärähti pari-kolme vuotta sitten tuo vilkun palauttaja. Mutta en oo ottanu siitä stressiä, pääasia että pelaa ja saa sen vilkun pois siitä napistakin.

Voishan sen saada kai kuntoonkin, mutta en oo nähny tarpeelliseksi ruveta painimaan noiden sähköjen kanssa. Tod näk hapettuneet liittimet jossain päin?

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ma Maalis 24, 2014 23:04 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Itse olen niin seniili nykyään, että vilkku tuppaa joskus jäämään päälle. Eihän se muuten haittaa. On vaan niin äärimmäisen amatöörimäistä ja nolottaa ihan älyttömästi. Siis ihan niin, että päivä on melkein piloilla sen vuoksi. ... Pakko saada siis kuntoon. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 06:37 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro mulla temppuili Möhkön vilkut samalla lailla.Vika korjautu puhdistamalla solenoidi pesä kahvassa .Oli senverran paskanen eitei mötikkä jaksanut liikkua ripeästi. kylmällä liikkui tuskin ollenkaan oli semmosta töhnää. :yesyes:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sähköjen päälle ymmärtävän apua kaivataan... Möhkön vil
ViestiLähetetty: To Huhti 10, 2014 10:59 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Solenoidi liikkuu notkeasti, siinä ei vika ollut, vaan viallisessa canselling unitissa (DUS-100). Ebaystä toimiva sellainen hintaan 25€ rahteineen. Se yksikön testaus muuten onnistuu juuri noin, kuten aiemmin tuossa arvelinkin. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com