Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 10:31 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Olen tuossa yrittänyt keksiä ratkaisua Möhköni vitospytyn tyhjäkäyntiongelmaan. Se toimii täysin muuten, paitsi ei käy tyhjäkäyntiä, eikä reagoi seosruuviin. Kaasuttimet on ultraäänipesty. Vitos- ja kutospyttyjen kaasutin jopa kolmeen kertaan. On varmasti puhdas.
Ei vaan käy tyhjäkäyntiä. Puristukset himpun yli 8 Baria, (vai mikä se yksikkö nyt onkaan...), Uudet tulpat, Venttiilit juuri säädetty, Uudet Nologyn puolat, uudet 8mm:n tulpanjohdot kupariytimellä, Uudet 5 ohm tulpanhatut. Ei tunnu hörnivän ylimääräistä ilmaa mistään. ( testattu jarrukliineri sprayllä koneen käydessä...). Suuttimet ja kaikki muukin irroitettavissa oleva on vaihdettu päittäin vitosen ja kutosen kanssa kaasuttajassa. Voiko olla, että esim. vitospytty kaipaisi hieman isompaa tyhjäkäyntisuutinta? Kutospytyn puristukset puolestaan ovat noin 9 baria ja toimii normaalisti.
Heti, kun poistutaan tyhjäkäyntialueelta, niin toimii moitteettomasti.
Kuka keksii ratkaisun? Oma pää on jo tyhjä. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 05, 2014 11:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Ootko kokeillut puolia ja johtoja vaihtaa keskenään?
Toi seosruuviin reagoimattomuus viittaa kyllä kaasariin..... Ettei olis ruuvi poikki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 07:43 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 08:55
Viestit: 15
Vaikka sanotkin, että on varmasti puhdas, niin voisiko olla kuitenkin tukossa viitos kaasarin tyhjäkäyntipiiri, siis ihan kaasarin rungon kanavien osalta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ultrapesu ei takaa puhdistumista ahtaista kanavista, jos paska lähtee liikkeelle, mutta kasaantuu yhteen kohtaan kun vesi ei kulje kanavassa riittävän joutusasti viedäkseen sitä ulos. Ultrapesurin jälkeen huuhtelu ja paineilmalla kaikki kanavat ja sopukat puhaltaa kuivaksi ja varmistaa, että niistä ilma kulkee. Se, että heti kun poistutaan tyhjäkäynniltä, niin myös polttoaineen syöttö alkaa siirtymään myös muille kaasarin osa-alueille ja peli alkaa toimimaan, viittaa kyllä minusta tuohon ongelmaan, jos kerran naapuri kaasarin suuttimillakaan ei toiminut, vaikka ne siinä toisessa toimii. Varmaan aika turhauttavaan taas alkaa purkamaan pelejä osiin ja putsaamaan, mutta näin minä tekisin. sitten sytkä kohdalleen, kattoisin ne venttilin välyksen ja sitten synkkaisin kaasarit.... Kyllä se vika lopulta löytyy kun jaksa vaan ettiä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 11:12 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kwaakku.. Seoksensäätö ruuvit ovat kyllä ehjät. Ja puolat ja johdotkin vaihdettu keskenään.
Kiitos ajatuksesta. :)
Hansikas... Olet luultavasti oikeassa. Kerran vielä ja paineilmaa kehiin. :)
Tosin eilen huomasin erään seikan, joka varmaankin ainakin osaltaan aiheuttaa noita häiriöitä. Nimittäin keskimmäisen ja oikeanpuoleisen kaasarin ryypyn mäntä, ei painu kokonaan pohjaan, kun ryyppyvivun painaa alas. Ruuvarilla painettuna männät painuivat muutaman millin alemmas. Käynti parani heti korvin kuultavasti. Tuli mieleeni, että kaasarit eivät ehkä olekaan ihan linjassaan, kuten pitäisi. Se voisi aiheuttaa tuon ongelman. Siihenhän on olemassa myös oikea työkalu, tai jigi, jolla kaasuttajat laitetaan linjaan. Itse kasasin kaasaripaketin viimeksi sen kummemmin miettimättä. Ajattelin, että kyllä se alakisko ne linjaan saa. Ei taida saadakaan.. Täytyy vielä ottaa ne pöydälle ihmeteltäväksi. Mitä tuumaatte, joko alkaa ongelman ratkaisu häämöttää? Nimittäin, myös jonkin verran hankaluuksia aiheuttaneen kolmospytyn seokset olivat nyt ColorTune-tulpalla katsottuna kohdillaan.
Onko muuten ollut sytkässä säädettävää, kun olette sytkän tarkistaneet? Voisi kuvitella, että koneen ketjujen venyminen aiheuttaa sytkän myöhästymistä.. Vai miten on?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 19:01 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 02, 2014 08:55
Viestit: 15
Nopeasti pähkäiltynä sytkän ja venttiilien ajoituksen myöhästymistä. Kyllä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 19:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Kyllä on sytkä lampun kanssa säädetty. Vitjat venyy vuosien saatossa paljonkin, vois olla paikallaan katsoa nokkien ajoituksetkin mutta kun ei viitsi....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 08, 2014 20:17 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Meinaat siis, että on ollut säädön tarvetta? Pitäsisköhän tsekata? Eipä tuosta haittaakaan ole. Strobonkin saan lainaan tarvittaessa, niin näkee samalla, toimiiko ennakon säädin. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com