Z1300:sta en tiedä, mutta tiputtelun yleinen vika on että ei ole vaihdettu uutta kuparitiivistettä (kupari kovettuu kiristettäessä ja täytyisi vaihtaa tai hehkuttaa itse pehmeäksi "löijäys", vaikka noin:
http://www.youtube.com/watch?v=2HWM9ov29zM)
Melkein mikä tahansa koneistamo tekee kierteen korjauksia, mutta varmaan otattaa öljypohjan irti ettei kierteytyksen alumiinimuruset jää öljynkiertoon, ehkä joku tekee paikallaankin?
ainakin kolme korjaustapaa:
-Kierteenkorjaussarja Heli-Coil tai jonkun muun vastaava tai parempana Time-Sert
http://www.timesert.com/html/drainplug.html jos on valittavissa näistä valitsisin Time-Sertin, HeliCoil (jousen tapainen irtokierre) tuppaa joskus tulemaan ulospäin (toki Time-Sertikin pitänee liimata kierrelukitteella paikoilleen)
-isompi kierre ja isompi proppu tilalle vaikkapa M14-> M15 tai M16
Täyttöhitsaus ja alkuperäisen kierteen tekeminen hitsattuun
Enkä toisaalta pääkaupunkiseudultakaan muita koneistamoja tiedä kuin GT Motor, mutta jos vain tiputteluongelma, lähtisin ensinkokeilemaan uutta tiivitettä tai sellaista jossa on kuparin sisällä vielä kuminen huuli (enkä nyt muista mikä sen tuotenimi on...[Edit2] Se on Usit, löytyy ainakin hydrauliikka ja traktorikaupoista tai
http://www.ikh.fi/tuotehaku/usit-tiiviste)
(Edit GT-Motor tuli jo toisaaltakin sillä välin kun kirjoittelin)