Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Heinä 02, 2024 15:11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Öljynjäähdyttimen letkut
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 21:33 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tulipa taas hieman painittus SK:n pikkuGT:n parissa: tuossa eilen suoritimme sille pikkuisen öljynvaihtohuollon ja kaikki meni loistavasti. SK lähti sitten kotiinpäin kohti Turkua ja pääsikin melkein perille. Eli Salon Piihovin jälkeen syttyi öljynpaineen varoitusvalo motarilla, järkevänä naisena SK stoppasi heti ja huomasi, että GT oli sylkenyt öljynsä pihalle. No, eipä siinä meikäläisen muu auttanut kuin hypätä autoon ja noutaa pikkuGT sieltä motarilta tänne Askolaan, SK:ta tietenkään unohtamatta - hänkin sai kyydin tänne ihmisten ilmoille. Sitten seurasi pientä GT:n tutkimista ja tapahtuneelle löytyi luonteva selitys: toisella öljynjäähdyttimen letkuista oli tullut käyttötunnit täyteen - johan se oli 23 vuotta kestänyt :P Tuli siis todistettua, ettei nuokaan letkut ole ikuisia sikamaisen kalliista hinnastaan huolimatta. Tässä tapauksessa ongelma ratkaistiin siten, että poistettiin koko minikokoinen jäähdytin letkuineen ja tulpattiin öljypohjasta nuo letkujen lähdöt eli muutettiin öljynkierto toimimaan vanhaan tyyliin ilman (turhia) jäähdyttimiä. Pikaisella tutkimisella tästä tapahtumasta ei jäänyt koneeseen mitään suurempia vammoja - vain pieni naputus 2000 rpm:n tienoilla pikkuisen huolestuttaa. Eli seurataan tilannetta!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Viimeksi muokannut Raato päivämäärä Ma Kesä 26, 2006 03:21, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 22:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3404
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kampuran liukulaakerit lienevät pahimmalla vaaravyöhykkeellä. Kun öljynpaine lakkaa, katoaa liuskoilta itse laakerikin eli öljy, joka erottaa kampuran ja luiskat toisistaan. Ääni lienee lisääntyneestä välyksestä jossain kohdassa kampuran laakereita. Kiertokangen alapään laakerointivamma olisi tulevaa ja menevää kolahtelua vedon alkaessa ja loppuessa. Saisikohan pitkällä ruuvarilla kuunnellen paikallistettua kolinaa.
Jäähdytin on ihan oikeesti tarpeeton vakiovireisessä motissa Suomen leveysasteilla, ei ole pelkoa että se ylikuumenisi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Öljynvaihto
ViestiLähetetty: La Kesä 24, 2006 20:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 19:24
Viestit: 267
Paikkakunta: Turku
Joo, tulipa öljynvaihto kirjaimellisesti lennossa ja samantien tuli tilaísuus seurata parin tunnin ajan luonnon sekä moottoritien tapahtumia yöllä puoli yhdestä kolmeen; kiinnostavin nähtävyys oli yksinäinen kiiltomato motarin reunalla. Raato haki GT:n ja kuskin, enkä totisesti valehdellut sanoessani että onpas hauska tavata! :) :) :) No, tällaista on elämä ja varsinkin moottoripyöräily. Kone naputtaa kun vääntää kaasua. Muuten ei kuulu mitään ylimääräistä. :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Öljynvaihto
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 03:23 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
sk kirjoitti:
Joo, tulipa öljynvaihto kirjaimellisesti lennossa ja samantien tuli tilaísuus seurata parin tunnin ajan luonnon sekä moottoritien tapahtumia yöllä puoli yhdestä kolmeen; kiinnostavin nähtävyys oli yksinäinen kiiltomato motarin reunalla. Raato haki GT:n ja kuskin, enkä totisesti valehdellut sanoessani että onpas hauska tavata! :) :) :) No, tällaista on elämä ja varsinkin moottoripyöräily. Kone naputtaa kun vääntää kaasua. Muuten ei kuulu mitään ylimääräistä. :moto:

Vaikuttaa kyllä pahasti kiertokangen laakerivammalta - onneksi männät säilyvät ehjinä (täydet puristukset).

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 16:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 18:45
Viestit: 213
Paikkakunta: Jyväskylä
Jep jep ! Nyt voikin nostaa handuu ja viitata että mullakin on vastaavilla oireilla varustettu kampura yhdeltä kampikaulalta 5 satkuu alimitassa !
Muuten olis kyl suora ja kaikkee mutta ei vain tunnu löytyvän liuskoja enää siihen ! :''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 18:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Jezuz kirjoitti:
Jep jep ! Nyt voikin nostaa handuu ja viitata että mullakin on vastaavilla oireilla varustettu kampura yhdeltä kampikaulalta 5 satkuu alimitassa !
Muuten olis kyl suora ja kaikkee mutta ei vain tunnu löytyvän liuskoja enää siihen ! :''


Tulipahan mieleen etta eikos sen vois tayttaa ja hioa 5 satkua paksummaks?

Vuosia sitten oli mulla Sukisuki (GSX750 -81) josta pyorahti kiertokangen laakeriliuska->kiertokangen oljyreika tukkoon->1,5mm havis kaulalta.
Piti melkosta kolinaa ja sitten hyyty meno kokonaan. Luulin eka etta oli vaan jako hypanny mutta kun sain kannen pois ja kampuran paasta pyoraytin niin yks manta jaikin paikalleen..
Koneistamolla tayttivat ja hiovat seka kampuran kaulan etta kiertokangen alapaan ja hyva tuli.

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 26, 2006 18:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Mulla hurjassa nuoruudessa, kun harjoittelin moottoritekniikkaa, meni useita kauloja kampuralta. Koneistamo täyttöhitsas kaulat, ja hioi alkuperäiseen mittaansa. Selvis orgis liuskoilla...!!

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com