Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 13:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: La Huhti 11, 2015 18:10 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kevään eka startti. Siinä esivalmisteluja tehdessäni huomasin että bensahana on tihkunut rasvaa pintaan saumoistaan. Ei siis bensaa vaan rasvaa (hajun ja näön perusteella niin aattelin), sellaista kirkasta. Ihan uusi juttu. No mopo siinä sitten käyntiin ja hyvin lähti ja kävi. Rupesin sitten bensapaineita tutkimaan niin huomasin että bensaa valuu yhdestä bensaletkusta. Sen klemmarin tiukkasin ja taas uudelleen paineita tutkimaan niin huomasin että muualtakin valuu, mitä vittua, siis itse asiassa kaikista paineen alaisista bensaletkuliitoksista lorotteli enemmän tai vähemmän. Ainoastaan ruiskusuuttimille jakotukilta vievistä ei vuotanut eikä myöskään bensapumpulta lähtevästä (sen olinkin jo kiristänyt aiemmin kun ikään kuin vahingossa huomasin että liitos liikkuu). No eipä siinä muuta kuin klemmarit tiukalle niin jo loppui lorottelu.

Sitä vaan ihmettelen että miksi nyt liitokset vuotivat. Ja vielä niin että liitokset oli selvästi löysällä. Letkut on paineen ja bensan kestäviä ja noin kolme vuotta vanhoja. Osa liitoksista on ollut irti toissa talvena viimeksi ja silloin kaikki on taatusti kiristetty ns. tiukalle. En ole aiemmin törmännyt moiseen.

Ainoa ero muihin talvisäilytyksiin on että menneenä talvena bensalinjastossa muhi pienkonebensa. Aiemmin on seisotettu 98:lla. Tästä tietysti äkkiseltään ja hätäpäissään vetäisee sellaisen johtopäätöksen että pienkonebensalla on jotakin tekemistä asian kanssa. Voiko asian laita olla niin? Kun senhän pitäisi olla hyväksi systeemille... Onko pienkonebensa liuottanut hartseja sun muuta paskaa letkuista ja hanasta (ei kai letkuliitoksista koska eihän sinne liitokseen ole bensaa edes päässyt...)? Vai onko letkut sulaneet (alkuperäiset ruiskusuuttimille vievät letkutyngät ei vuotaneet ja liitokset olivat tiukat)? Ja mitä oli rasva bensahanassa? Ihmeellistä on että aiemmin tiukat liitokset oli nyt väljiä... Paineettomat liitokset olivat huomattavasti vähemmän löysiä??? Bensaletkut kuitenkin huonolaatuisia? Ai niin, hana oli ennen näkemättömän herkkätoiminen, ei tosiaankaan tarvinnut rystyset valkoisena vääntää...

Valaiskaa taas vatipäätä kun ei ole moisesta kokemusta...

T: Söikö pienkonebensa letkut ja kohta ne halkeaa...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: La Huhti 11, 2015 19:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Varmaan joku kemiallinen reaktio on ollut kyseessä, jos letkusta on tihkunut jotain muuta kuin bensaa. Pienkone bensan haihtuvuudesta on ollut usein juttua, oisiko niissäkin ollut jotain tälläistä letkujen kautta vuotamista ollut kyseessä.
Nythän on muutama vuosi vedetty valtion toimesta pakotettuna etanilibensoilla kaikilla kulkimilla koekaniineina. Oireet tulevat vasta ikää myöten ilmi ja syyllinen pesee kätensä vastuista.
Uskoisin tuhon alkaneen etanolibensasta, joka on kuivattanut letkuja valmiiksi ja pienkonebensa sitten jostain syystä nopeuttaneen hapertumista edelleen. Voi olla että kannattaisi vaihtaa kaikki letkut uusiin.

Pari kertaa olen kokeillut E10 ja molemmilla kerroilla on jotain käyntihäiriötä ollut pyörässä ja autossa, muutoin E5 on tullut tankattua.
Muksujen KLX110 on kulkenut kaiken aikaa pienkonebensalla, joten se ei ole etanolibensaa koskaan letkuihinsa saannutkaan, eikä mitään ongelmia.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Su Huhti 12, 2015 20:48 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
No johan on?? Olen itse huomannut että neulavena on falskannut jonkun aikaa talvehtimisen jäljiltä, mutta muuta negavaikutusta en ole hoxannut. Eikä sitäkään voi laittaa täysin pk-gason piikkiin.
Tosin noi mun vehkeet ei ole ruiskuja nähneetkään :eitajuu:
Ehkä 98 + stabilisaattori on talveksi se paras tapa??

Onneksi tuli paskat kelit niin kerkee rauhassa korjaaman kaikki viat jotka paljastuu aina eka lenkeillä!!
:yesyes:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 09:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Juu outoa on. Syksyllä vielä tyhjensin tankin kaikesta normi-98-bensasta joten linjastossa ei ollut edes mitään bensojen seosta. Käyttämäni pienkonebensa ei ollut Nesteen valmistamaa tai ei ainakaan kanikassa niin sanota. Motoral Oy on sen teettänyt ja etiketissä nimenomaan kehutaan mm. aineen erinomaisuutta säilytysbensana. Niin ja oli se nelitahtisiin tarkoitettua myös... Epäilen että aine saattaisi olla lähtöisin kuitenkin Nesteeltä :eitieda: .

Jokin kemiallinen erektio letkuissa tosiaan lienee tapahtunut. Ja pintaa niistä on lähtenyt suht reilusti sillä esim. bensapumpun lähtöliitoksen klemmari kiristyi sen kummemmin yrittämättä lähes kokonaan "kiinni".

Bensaletkukaupan kautta on nyt käytävä ennen kauden jatkamista. Jotenkin tässä pikkuhiljaa vahvistuu ajatus siitä ettei letkut kuitenkaan olleet laadultaan sitä mitä piti. Vaikka ei niilläkään pitäisi olla mitään tekemistä bensahanan rasvaisuuden kanssa mikä toisaalta kyllä panee osoittelemaan sormella bensaa. Lienee monta asiaa vaikuttamassa.

Ja ensi talven säilytysaineet menee uuteen harkintaan. Pienkonebensan käytössä oli ensisijaisena ajatuksena ruiskusuuttimien hyvinvointi mutta nyt panee epäilyttämään että mikä vaikutus tällä loppujen lopuksi niihin oli. Onneksi ei ainakaan kovin katastrofaalinen sillä mopo toimi ajossa hyvin. Stabilisaattori voisi olla kokeilun arvoinen. Tätä Motoralin teettämää ei ainakaan enää tule, se on varma. Prkl!

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 20:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Bensaletkut (kerrossellaiset) jotka on ilmoitettu etanolinkestäviksi, kestävät kyllä sisäpuolelta, mutta letkun ulkokerros ei olekkaan etanolinkestävää, vaan sulaa etanolin kanssa ollessaan pitempään kosketuksissa. Siksi kerrosletkut voivat alkaa antamaan periksi, kun klemmarin alle tuolee löysää kumin muuttaessa muotoaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ma Huhti 13, 2015 22:41 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Eipä ollut letkuissa mitään ihmeellistä. Odotin niiden vähintään olevan sisältä kuin räkää. Mutta ei. Napakat kaikin puolin eikä sisältä irronnut mitään kaivamalla. Verrattuna käyttämättömään samanlaiseen letkuun ne olivat jonkin verran löysemmät mutta ei lähellekään kuin Volkkarin 17 vuotias öljyn pehmentämä huohotusletku joka melkein painui kasaan kun pöydälle laski...

Samoin hanasta ei löytynyt mitään erikoista. Sisällä oleva muovinen venttiili oli kuosissaan, ei ollenkaan muodoton klöntti jota odotin.

Tulee mieleen että pienkonebensa on irroittanut hanasta siihen vuosien aikana kertynyttä hartsia (kirkas rasvamainen jankki hanassa). Ja lisäksi se olisi pehmittänyt/palauttanut noin kolmen vuoden aikana viinabensan kovettamat letkut jolloin liitoksetkin olisivat löystyneet. Olinhan jo kovettuneet letkut kertaalleen uudelleen kiinnittänyt jolloin ne eivät enää olleet uudenveroisesti joustavasti kiristyneet ja tähän kohtaan sitten tuli pienkonebensan pehmitys niin vuodot olivat valmiit. Arvailuahan tämä on kun ei parempaa keksi...

Ai niin. Huoltomanuska ilmoittaa korkeapainepuolen letkujen vaihtoväliksi kaksi vuotta, matalapainepuolen neljä vuotta...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ti Huhti 14, 2015 13:57 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kävin sitten tänään paikallisessa HiFlexissä ja siellä jätkät tyrmäsi pienkonebensan täysin. Olivat sitä mieltä että se on pahinta kaikista bensoista joita Suomessa myydään ja missään tapauksessa sitä ei säilytykseen pitäisi käyttää. Parasta olisi jos saisi käyttää Virossa tai Venäjällä myytävää Nesteen 95:sta. Se on kaikkein vähiten terästetty erilaisilla lisäaineilla kun taas pienkonebensa on siinä mielessä pahinta. Ja muutenkaan kuulemma missään muualla ei käytetä erilaisia lisäaineita bensassa niin paljon kuin suomalaisessa bensassa.

Voi :tuota: sentään. Mihin tässä enää voi uskoa. Hetken aikaa ehdin jo ajatella että jospa pienkonebensa olisikin toiminut tässä tapauksessa ikään kuin bensahanan ja letkujen hyväksi... Tai kai se on uskottava jälleen kerran vaan omaan kokemukseen eli siihen mitä seurasi pienkonebensan käytöstä. Vaikken uskokaan siihen että se olisi yksin syypää mutta toisaalta se on ollut ainoa muuttuja aikaisempiin talvisäilytyksiin verrattuna. HiFlexin jätkät oli sitä mieltä että parasta on tyhjentää bensaletkusto kokonaan talvisäilytyksen ajaksi. Ja siltikään ei kuulemma olisi liioittelua vaihtaa letkut vaikka joka vuosi (letkukauppiaan juttuja?).

Niin. Suositteleehan Kawasakikin painepuolen letkujen vaihtoa joka toinen vuosi. Liekö syynä sen aikaisten letkujen laatu, bensan laatu vai letkuihin kohdistuva paineistus. Vai kaikki yhdessä ja vielä jotakin lisäksi.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Pe Huhti 17, 2015 12:56 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Ihmeellistä kyllä, mielikuvaa pienkonebensan säilytysominaisuuksista on kyllä mainostettu. Eikä varmaan vähiten sen vuoksi että se maksaa paljon enemmän kuin normigaso.

Tosta linjastoletkujen vaihtovälistä tulee mieleen väkisin se, että tämän päivän tapa tehdä pitkäaikaisia kulutustuotteita on se, että jotain nopeasti vanhenevaa niihin rakennetaan sekaan jotta valmistaja/osavalmistaja/valmistajan huoltoliikkeet pysyvät leivässä.
Hyvänä esimerkkinä tästä on älypuhelimien akut ja näytöt, puhelimet kestäisivät paaljon kauemmin jos esim. näyttöön käytettäisiin parempaa ja kestävämpää seosta ja akut olisivat vaihdettavia. Kustannuskysymys se ei ole.
Ja esimerkkejä löytyy kyllä paljon muitakin...

:(

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Pe Huhti 17, 2015 14:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Julli kirjoitti:
Kävin sitten tänään paikallisessa HiFlexissä ja siellä jätkät tyrmäsi pienkonebensan täysin. Olivat sitä mieltä että se on pahinta kaikista bensoista joita Suomessa myydään ja missään tapauksessa sitä ei säilytykseen pitäisi käyttää. Parasta olisi jos saisi käyttää Virossa tai Venäjällä myytävää Nesteen 95:sta. Se on kaikkein vähiten terästetty erilaisilla lisäaineilla kun taas pienkonebensa on siinä mielessä pahinta. ...

Ihan höpöjä juttelivat ainakin lisäaineistuksen suhteen, Käyttöturvallisyystiedotteista voi kaivaa ainakin ylärajoja:
- pienmoottoribensiini on tehty vähintään 97 % "bensiinistä"
- tavallinen Nesteen bensa 78 % "bensaa" + MTBE, ETBE,TAME, TAEE,Etanoli, Metanoli...

Bentseenin ja tolueenin sekä aromaattisten hiilivetyjen osuuskin on ihan eri tasolla
Muuta tietoja kenttä
pienkonebensa:
Maaöljytuotteen ja lisäaineiden seos. Sisältää bentseeniä (CAS 71-43-2) < 0,1 til. %, n-heksaania (CAS 110-54-
3) < 0,5 til. % ja aromaatteja <0,5 til. %

tavallinen bensa:
Maaöljytuotteen, oksygenaattien ja lisäaineiden seos. Aromaattisia hiilivetyjä enintään 35 til-%.
Tuotteen bensiinikomponentti (CAS 86290-81-5) sisältää enintään 1 % bentseeniä (CAS 71-43-2 ), noin 5-15 %
tolueenia (CAS 108-88-3) ja alle 5 % n-heksaania (CAS 110-54-3).

Noita Nesteen dokumentteja vertaillen:
https://www.neste.fi/doc/ktt/13793_fin.pdf
https://www.neste.fi/doc/ktt/13866_fin.pdf

Eipä tuo silti sitä todista että olisi parempi säilytysbensa, mutta siihen myös käyttöön markkinoivat ja vaikka uudenkaupungit mersut näemmä toimitetaan sillä tankattuna, eli sen haihtuvuus vähäisempää eikä muodosta harseja.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: La Huhti 18, 2015 09:31 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
oojala kirjoitti:
...Ihan höpöjä juttelivat ainakin lisäaineistuksen suhteen...

Joo olin itsekin siinä tiskillä ihmeissäni että puhutaankohan me nyt edes samasta aineesta kun mullakin oli käsitys että pienkonebensassa ei olisi juuri mitään ylimääräistä. Mutta noitten liitedokumenttien mukaan asiassa ei pitäisi olla epäselvää siltä osin.
JIMJAK kirjoitti:
Ihmeellistä kyllä, mielikuvaa pienkonebensan säilytysominaisuuksista on kyllä mainostettu. Eikä varmaan vähiten sen vuoksi että se maksaa paljon enemmän kuin normigaso....

Niin, jotenkin kävisi järkeen että lisäaineistus nostaa hintaa eli esim. 95E10:n vasta kallista pitäisi ollakin (tai siis vielä kalliimpaa kuin se jo on...).

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 21:38 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tuo mittarista saatava 98-oktaaninen on todellakin täyttä p..skaa. ZG seisoi tunnetuista syistä 2 kuukautta ja bensa ei säilynyt edes sitä aikaa. Vaikka laitoin tuoretta bensaa tankkiin, niin nyki ja yski todella pahasti keskialueella eli kaasarinbenskanavat tukossa. Ennen seisokkia toimi moitteettomasti. Käytin kaasarit ultraäänipesussa, mutta siitäkään ei ollut apua. Vasta kun laitoin kahteen tankilliseen tupla-annoksen puhdistuslitkua (STP), alkoivat kanavat hiljalleen aueta. Jos täältä Savosta saisi pienkonebensaa mittarista, siirtyisin siihen. Saahan sitä tynnyritavaranakin - hinnasta ei ole (vielä) tietoa. 5 litran purkeissa on ainakin törkeän hintaista: vitosen litra. Mittarista Porvoossa pari euroa litralta.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 22:54 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hassuinta valtion toimesta taas on kun koko ajan toitotetaan päästöistä, niin pienkonebensallahan ne täyttyisivät kevyesti. Pumppujakelu tuotetta saa taas tosi harvoilta asemilta. Eikun vaan rummuttavat etanolipaskan rumpua kaiken aikaa. Se ei vaan toimi vanhemmissa vehkeissä. Pienkone bensan saatavuus on kuin petroolin aikoinaan kun Saabilla ja Talbotilla oli näitä petrovehkeitä.
Pohjoisessa kun tulee harvakseltaan noita moottoreita käyteltyä, niin pienkone bensalla käynnistys on aina eka potkulla tulille.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ti Elo 04, 2015 05:46 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Itse olen perusgasolla selvinnyt tähän asti niin, että 95 on jäänyt tankkiin syksyllä ja keväällä lasken sen kotiloon ja uutta lientä tilalle ja kyllä lähtee... Tosin välillä kun tuntee olonsa varakkaaksi niin 98 tankkiin, varsinkin Viron puolella jossa hintaero olematon :laalaa:

Letkut ei ole lötköksi menneet, päinvastoin. Edellisessä pyörässä meni korpuksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ke Elo 05, 2015 03:21 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Jumankauta miten on erilaisia kokemuksia bensoista... Yks maanviljelijä totesi tuolloin alkukesästä ettei ikuna laita enää yhteenkään härveliinsä pienkonebensaa. Niitä kun ei kuulemma saa sitten käyntiin...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ti Elo 11, 2015 15:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
mulla on nyt toistaiseksi toiminut hyvin silleen että: koko ajan on stabilisaattoria tankissa kun ei nuo ajot ole säännöllisiä enää ihan joka kelillä.
lisäksi on tankissa melkein koko ajan jotain kaasarinpuhdistus litkua,ihan vähän vaan.
en tiedä kummasta on apua vai kummastakaan mutta talven jälkeen oli käyttöönotto erinomaisen vähävaivainen ja letkut tuntuvat kestävän ihan hyvin noita litkuja.
taidanpa kokeilla noita aineita myös autoon niinkuin Delvakkiakin,öljynkulutus pieneni ainakin delwakilla hyvinkin lähelle normaalia,synteettistä en enää autoon laita.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2016 17:58 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kaverilla meni kaikki kaasarin kumiosat uusiks vuoden -79 Gold Wingissä pienkone bensan vuoksi. Eipä voi suositella... :(
Itse olen laittanut tankkiin stabilointiainetta ja hyvin on toiminut...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: La Heinä 23, 2016 22:49 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Olen käyttänyt GTRssä 98okt ja ihan hyvin on pyörä toiminut. Syksyllä tankkiin jääneet bensat ajan keväällä loppuun. Myös Hondan aggregaatissani on 98okt bensa seissyt pari-kolme vuotta, kun ei ole ollut käyttöä. Kuitenkin hyvin lähti käymään ja kävi, kun tässä kesällä kokeilin.

Mutta nyt kysyisin kokemuksia, että miten vaikuttaa bensan lisäaine kulutukseen? GTRän kulutus on pysynyt aika tarkkaan 5.5 litran tuntumassa satasella. Lasken kulutuksen joka tankilliselle ja merkkaan tankkaukset vihkoon. Joku voi pitää sitä neuroottisena, tai ainakin perfektionisminä?

Nyt laitoin tankkiin Bilteman bensan lisäainetta suositellun määrän, eli kaasari ja ruiskukoneelle tarkoitettua. Sen tankillisen keskikulutus nousi 7.3 litraan satasella. Kun tankki oli melkein tyhjä, niin tankkasin, ja seuraavan tankillisen keskikulutus oli taas 5.3 l/100km. Ihan yksinäni ajoin, eikä aikaisemmin ole edes tarakkaharakka kulutusta lisännyt! :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Su Heinä 24, 2016 16:13 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
minä en ole yhtään seurannut kulutusta mutta kyllä tuo mielestäni juurikin noin vaikuttaa.enpä usko että mikään lisättävä aine kulutusta ainakaan vähentäisi.

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Pienkonebensa
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2016 16:44 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 10:27
Viestit: 19
Paikkakunta: turku
itse luotin pienkonebensaan liikaa.. laite kävi talvenjälkeen ihan päin prinkkalaa ja kaasareiden kohokammioiden tiivisteet vuosivat bensaa niin, että valui kylkiäpitkin (bensapumpullinen pyörä) luojan kiitos! tokeni itsestään parin tankin kuluttua 98e. ei enää ikinä moista litkua tankkiin! nyt vaan 98e ja tuplamäärä motul stabilointiainetta mitä purkissa lukee ja kahdenviikonvälein kone lämpimäksi! ja homma toimii varmasti!

_________________
zx9r-99. Er-5-99. Yam...fzr1000-91. Suz...gsx750f-04 näillä mennään nyt!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com