Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 09:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZR7 bensakylpy
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 08:26 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 08:09
Viestit: 3
Paikkakunta: Espoo
Tuli tehtyä ZR7:n kaasarien pesu ja säätö. Kaikki oli OK käytettäessä, mutta ekalla ajolla alkoi käyntihäiriöt ja syyksi selvisi kaasarin tulviminen. Ilmanputsarikotelo oli bensaa täynnä, samoin moottori!! Kaasarit uudelleen pöydälle, ja venttiilit pitää. Ei vuoda. Onko kokemuksia? Entä miten ratkaisisi sen ettei jatkossa vastaavassa tilanteessa mene bensat öljyn sekaan? Putsarikotelostahan menee suoraan letku moottoriin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZR7 bensakylpy
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 09:26 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos moottori on täynnä bensaa, täytyy bensan tulla hanan läpi silloin kun kone ei käy. Joskus alipainehanoissa on ollut kalvo rikki ja bensa on päässyt valumaan hanan kautta alipaineletkua pitkin #3 kaasarin kumikurkun kautta koneen sisään ja sitäkautta joko palotilan jos imuvena on auki tai taaksepäin ilmaputsarikoteloon ja sieltä koneeseen.
Koneen täyttävä bensamäärä on sellainen ettei koneen käydessä virtaus neulaventtiilien kautta riitä koneen käyntiin ja ylitäytökseen kampikammioon ilmanputsarikotelon kautta.
Olihan kaikki letkut oikeilla paikoillaan?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZR7 bensakylpy
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 11:22 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 08:09
Viestit: 3
Paikkakunta: Espoo
Kiitos, tuo tuntuu loogiselta. Vika alkoi niin että kone alkoi hyytyä niin kuin bensan puutteeseen. Käänsin hanan PRI- asentoon jolloin se käynnistyi mutta kävi ensin kolmella tai kahdella, ja muutenkin huonosti pienillä kierroksilla. Hana jäi siihen asentoon kun pyörä oli jonkin aikaa parkissa. Silloin bensa varmaan virtasi vapaasti koneeseen. Mietin että olisiko hanalle tuleva alipaineletku irronnut. Nyt en tässä muista, että mihin se 3 imukaulan alipaineletku menee? Eikös se pitkä letku ole jokin ylivuotoletku? Epäiltiin kohokammion venttiilin vuotoa, mutta tulisiko sieltä edes noin nopeasti bensaa? sitä men litrakaupalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZR7 bensakylpy
ViestiLähetetty: Ke Huhti 15, 2015 12:22 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Ilkkajii kirjoitti:
Kiitos, tuo tuntuu loogiselta. Vika alkoi niin että kone alkoi hyytyä niin kuin bensan puutteeseen. Käänsin hanan PRI- asentoon jolloin se käynnistyi mutta kävi ensin kolmella tai kahdella, ja muutenkin huonosti pienillä kierroksilla. Hana jäi siihen asentoon kun pyörä oli jonkin aikaa parkissa. Silloin bensa varmaan virtasi vapaasti koneeseen. Mietin että olisiko hanalle tuleva alipaineletku irronnut. Nyt en tässä muista, että mihin se 3 imukaulan alipaineletku menee? Eikös se pitkä letku ole jokin ylivuotoletku? Epäiltiin kohokammion venttiilin vuotoa, mutta tulisiko sieltä edes noin nopeasti bensaa? sitä men litrakaupalla.


Kyllä tulee vähän hemmetisti bensaa, jos kohon neulaventtiili jumittaa. Oma ZL1000 kärsi samasta. Ilmanputsarikotelosta valui litroittain ainetta...

Ameriikan jaskat väittävät, että neulaventtiilin istukka (mihin neulaventtiili painaa) pitäisi kiillottaa pumpulipuikolla ja metallinkiillotusaineella, että istuu kunnolla ja joka kerta. Pieni napautuskin voi riittää sulkemaan jumittavan venttiilin niin, että pöydällä kaasarit eivät yhtäkkiä vuodakaan.

#3 alipaineletku (en ole varma ZR-7:sta onko juuri #3, mutta eipä siitä kai muita pitäisi lähteä) menee juurikin bensahanalle ja toimittaa automaattihanan virkaa - kun moottoria pyörittää, alipainetta muodostuu ja hana aukeaa. Jos bensahanassa on kalvo rikki, niin siitä kulkee bensaa, kenties jopa silloin kun moottori ei käy. Tämän ongelman huomaa helposti, jos/kun laittaa tilapäisesti kirkkaan letkun siihen paikalle. Toisaalta, jos moottorin ollessa sammutettuna moottori tulvii, niin "ON"-asennossa alipaineletkun lähdöstä hanalta pitäisi näkyä bensaa ihan vaan letku irroitettaessa.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: ZR7 bensakylpy
ViestiLähetetty: Ma Huhti 20, 2015 07:48 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 15, 2015 08:09
Viestit: 3
Paikkakunta: Espoo
Juu, siinä neulaventtiilin kohon päässä on jousitettu tappi. Ykkösen kaasarissa se oli jumissa, jolloin koho ei noussut niin ylös kuin muut. Tarina meni varmaan niin että normaali asennossa hanasta tuleva bensa ei riittänyt sekä vuotoon että käyntiin, mutta kun käänsin hanan vapaa asentoon, tavaraa tuli riittävästi käyntiin sekä neulavenasta ohi virrannut bensa meni putsarikotelon letkusta moottorin alakertaan. Löysin muuten sieltä runkoputken päältä sellaisen pienen kupin johon putsarista tuleva tavara menee. Ei sinne paljoa mahdu, mutta siinä on tulppa letkun päässä, josta voi tarkistaa välillä onko sinne tullut nesteitä. Nyt toimii!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com