Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Marras 21, 2018 16:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Progressive Suspension
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2015 10:19 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
Luovuin sitten kokonaan ilmanpainesäätöisistä iskunvaimentimista. Taakse hankin jo aikaisemmin PS:n takapumput ja nyt hankin eteenkin saman valmistajan progressiiviset jouset. Keulaan ei tarvitse enää taiteilla ilmaa ja toimii todella hienosti. Ennen keula oli melko levottoman tuntuinen, mutta nyt se on mukavan vakaa eikä lyö sormille, kuten teki ilmakeulan aikana. Suosittelen lämpimästi!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Progressive Suspension
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2015 21:37 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 412
Paikkakunta: Pori
Saman totesin jo muutama vuosi sitten GPz:n kanssa, hyvin pelittää etupää noilla jousilla. \:)/
Tuli muuten tänään luettua tehtaan korjausmanuaalia muutaman vuoden tauon jälkeen kun ne kaasarit täytyisi saada pelittämään...
Off topic mutta onko Stormin korjaussarjat kaasareille ostamisen arvoiset?

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Progressive Suspension
ViestiLähetetty: La Elo 01, 2015 10:37 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3225
Paikkakunta: Siilinjärvi
Spuler kirjoitti:
Off topic mutta onko Stormin korjaussarjat kaasareille ostamisen arvoiset?

Ainakin, mitä olen kuullut ja itsekin kokeillut, niin laatu on ala-arvoista eli ei kannata ostaa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin 40 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16 ja hätätilassa Fude Sport.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Progressive Suspension
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2015 13:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 301
Paikkakunta: Hyvinkää
Raato kirjoitti:
Spuler kirjoitti:
Off topic mutta onko Stormin korjaussarjat kaasareille ostamisen arvoiset?

Ainakin, mitä olen kuullut ja itsekin kokeillut, niin laatu on ala-arvoista eli ei kannata ostaa.


Juu, ainakaan neulaventtiileillä ei tehnyt mitään, viime kesänä ostin paketin.
Laatu on ammatti-ihmistenkin (enkä tällä tosiaankaan tarkoita itseäni :) ) mielestä mennyt viime vuosina kelvottomaksi.

Tiivisteet ja ilmaruuvit kai ovat käyttökelpoisia.

_________________
Z-750 1982
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Progressive Suspension
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2015 18:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 875
Paikkakunta: Turku
Onko kaasareissa ollut jotain ongelmia ennen seisontaa?

Tour Maxin erilaisten kumien laatu ei ole oikein vakuuta kestollaan ja neulaventtiileissäkin halvat tarvikkeet voivat olla huonompia kuin kuluneet alkuperäiset, mutta joskus voi yllättyä positiivisestikin, jotkut Viton-kumikärkiset voivat olla hyviä neuloja, mutta voi olla kehnojakin (ilmeisesti Vitonin alkoholin kestossa voi olla suuria eroja, riippuen mitä ja kenen "Vitonia"... taitaa olla tuurista kiinni saako toimivia halpiksia)

Joskus tulvimisen perimmäisenä syynä on myös tankista irtoava ruostepöly, hiukkaset jää tiivistepintaan ja venttiili jäävuotamaan. Tuossakin voi olla suodatin ennen neulaventtiiliä, sen pohjassa erillinen osa?, mutta se on aika harva eikä auta vuotoon juurikaan.

Tour Max - osat Stormilta, onko se muuten firma vai tuotenimi pakkaajalle?

Mutta kai sen hintansa väärti on melkein pelkän pahvitiivisteen osalta. Vaikka pelkkiä paperitiivisteitä saa halvemmallakin, mutta jos vertaa alkuperäisiin osiin vaikka CMS:llä, niin pelkkä neulaventtiili taitaa CMS:llä maksaa tuplat alkuperäisosana verrattuna halpaan tarvikekittiin. Itse jos kallistuisin halpiksiin ostaisin varmaan ebaystä varuiksi noita pahvitiivisteitä tai halpis 4-kaasarin setin, suhtautuen siten että jos jotain tarvitsee oikeasti uusia, niin ne sitten alkuperäisena vaikka CMS:stä tai jostain muualta.
http://www.ebay.de/itm/4X-Vergaser-Repa ... 1577649698
http://www.ebay.de/itm/Schwimmerkammer- ... 0908869859

Mutta noidenkin laatu ja sopivuus on varmaan samaa luokkaa kuin tourmaxin, ei kannata olettaa että edes kaikki o-renkaat on oikeaa kokoa tai pahvitiivisteetkään oikeita tai täysin hienosti sopivia, eli jos kiire ja haluaa yhdellä kerralla kuntoon, niin ei kannata ebayn halvimpia ottaa.

Muutenhan kaasarissa ei yleensä kauheasti tarvitse uusia osia ellei ole ollut vikaa jossain, tiivisteet saattaa rikkoutua avatessa. Ellei kaasari sitten ole oikein erityisen paljon ajettu (eikä silloinkaan pikkuosia (suuttimia/neuloja) uusimalla kaasari tule enää uuden veroiseksi), eli pitkän seisonnan jälkeen taitaa enemmänkin kaivata perusteellista putsausta, ultraäänipesua ja rassausta?

(Alipainekalvotkin kannattaa tsekata ainakin mutu/sormituntumalla, joissain kaasareissa saa noin-arvion, kun nostaa luistin kattoon, tukkii sormella huohotusreiät ja päästään luistin irti, vertailee kauanko luistien kestää tippua alas eri kaasuttimissa, jos joku tipahtaa nopeammin, on joko kannen välissä vuoto tai akalvossa reikä. Nuo onkin sitten kalliimpia ja hankalampia uusia, melkein taas (ebaystä tms.) vaikka kokonainen kaasaripatteri, josta saa osia)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Progressive Suspension
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2015 21:17 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 412
Paikkakunta: Pori
Meni kaasari topiciksi tämä, pahoitteluni siitä.
Oojala lienee oikeassa mitä kaasari ongelmiin yleisesti tulee ja miten niitä ratkotaan.
Mulla vikana oli kolme, vaiko neljä, vuotta sitten että tyhjäkäyntiä ei ollut.
Pyörä toimi täysin normisti muuten mutta tyhjäkäyntiä ei ollut, käsin pidettävä käynnissä esim.liikennevaloissa. Todella mielenkiintoista kuten arvata saatatte.
Seisonut nyt sen jälkeen ajamattomana ja ei ole käynnistetty muutenkaan. Ongelma tuskin on poistunut.....
Sitä ennenkin ajot oli tosi vähäisiä ja vika tuli edeltävän talven seisonnan aikana joten lika ilma kanavissa lienee sen aiheuttanut ja ultraääni-pesu varmaan olisi nyt välttämätön mutta ehdein ajaa edellisen kaasari rempan jälkeen n.60tkm joten ajattelin uusia osia samalla jos niitä nyt intoudun kunnostelemaan.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com