Onko kaasareissa ollut jotain ongelmia ennen seisontaa?
Tour Maxin erilaisten kumien laatu ei ole oikein vakuuta kestollaan ja neulaventtiileissäkin halvat tarvikkeet voivat olla huonompia kuin kuluneet alkuperäiset, mutta joskus voi yllättyä positiivisestikin, jotkut Viton-kumikärkiset voivat olla hyviä neuloja, mutta voi olla kehnojakin (ilmeisesti Vitonin alkoholin kestossa voi olla suuria eroja, riippuen mitä ja kenen "Vitonia"... taitaa olla tuurista kiinni saako toimivia halpiksia)
Joskus tulvimisen perimmäisenä syynä on myös tankista irtoava ruostepöly, hiukkaset jää tiivistepintaan ja venttiili jäävuotamaan. Tuossakin voi olla suodatin ennen neulaventtiiliä, sen pohjassa erillinen osa?, mutta se on aika harva eikä auta vuotoon juurikaan.
Tour Max - osat Stormilta, onko se muuten firma vai tuotenimi pakkaajalle?
Mutta kai sen hintansa väärti on melkein pelkän pahvitiivisteen osalta. Vaikka pelkkiä paperitiivisteitä saa halvemmallakin, mutta jos vertaa alkuperäisiin osiin vaikka CMS:llä, niin pelkkä neulaventtiili taitaa CMS:llä maksaa tuplat alkuperäisosana verrattuna halpaan tarvikekittiin. Itse jos kallistuisin halpiksiin ostaisin varmaan ebaystä varuiksi noita pahvitiivisteitä tai halpis 4-kaasarin setin, suhtautuen siten että jos jotain tarvitsee oikeasti uusia, niin ne sitten alkuperäisena vaikka CMS:stä tai jostain muualta.
http://www.ebay.de/itm/4X-Vergaser-Repa ... 1577649698http://www.ebay.de/itm/Schwimmerkammer- ... 0908869859Mutta noidenkin laatu ja sopivuus on varmaan samaa luokkaa kuin tourmaxin, ei kannata olettaa että edes kaikki o-renkaat on oikeaa kokoa tai pahvitiivisteetkään oikeita tai täysin hienosti sopivia, eli jos kiire ja haluaa yhdellä kerralla kuntoon, niin ei kannata ebayn halvimpia ottaa.
Muutenhan kaasarissa ei yleensä kauheasti tarvitse uusia osia ellei ole ollut vikaa jossain, tiivisteet saattaa rikkoutua avatessa. Ellei kaasari sitten ole oikein erityisen paljon ajettu (eikä silloinkaan pikkuosia (suuttimia/neuloja) uusimalla kaasari tule enää uuden veroiseksi), eli pitkän seisonnan jälkeen taitaa enemmänkin kaivata perusteellista putsausta, ultraäänipesua ja rassausta?
(Alipainekalvotkin kannattaa tsekata ainakin mutu/sormituntumalla, joissain kaasareissa saa noin-arvion, kun nostaa luistin kattoon, tukkii sormella huohotusreiät ja päästään luistin irti, vertailee kauanko luistien kestää tippua alas eri kaasuttimissa, jos joku tipahtaa nopeammin, on joko kannen välissä vuoto tai akalvossa reikä. Nuo onkin sitten kalliimpia ja hankalampia uusia, melkein taas (ebaystä tms.) vaikka kokonainen kaasaripatteri, josta saa osia)