Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 19, 2024 10:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Tammi 03, 2019 13:28 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Oli kohtuullisen hankalaa saada kaasarit irti, mutta vielä hankalampi saada takaisin paikalleen. Siinä on niin pieni väli kaasarin kumikurkkujen ja ilmanputsarin muovikaulojen välissä. Olen pehmittänyt kuumailmapuhaltimella varovasti, ja suihkinut silikoniliukasta, mutta on se kuitenkin hankalaa ja ilmanputsarin kotelon kaulat ei oikein sovi enää tiiviisti kohdilleen.
Mitä jos jättäisin ilmanputsarin kotelon sieltä kokonaan pois, ja korvaisi ilmanputsarit jollain pienemmillä erillisillä??
Mitä sanovat kawamiehet? Mistä saan ostaa erilliset ilmanputsarit? Mitä muuta pitää huomioida?? :noidea:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 03, 2019 18:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mitäs jos sijoitat uusiin kannen ja ilmanputsarin kumeihin 150 e ja peli toimii, niinkuin pitääkin.
Voi toki pistää saman rahan irtoputsareihin ja aloittaa säätösession, joka kuivalla kelillä voi ehkä toimiakkin.

https://www.cmsnl.com/kawasaki-zg1000a3 ... C41jlUzbcu

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 06:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Ja jos päätyy hankkimaan uudet gummit niin kannattaa kysyä kustannus myös Sumekolta.
Ainakin itse yllätyin postiivisesti kun keskariin aikanaan hommasin uudet.

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 13:17 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Kokemuksesta tiedän, että uusien ja vanhojen kumien ero on noin tuhatkertainen laiton helppoudessa samalla koneella olevaan GPZ900R:ään ja ZL1000:n kerrytettyyn kokemukseen perustuen. Youtubesta löytyy myös kaiken maailman liotteluvinkkejä, jotka toimivat vaihtelevasti.

On myös jippoja. Tästä se, mitä käytin. Kuumaa ilmaan, nippusiteitä.

viewtopic.php?p=48027#p48027

Ai niin. Älä vaihda avoimia suodattimia. Ei kannata.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 04, 2019 20:31 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Kiitokset hyvistä vastauksista! Juu, ei tullut mieleeni, että vaihto tuollaisiin vapaavirtaussuodattimiin vaikuttaisi kaasarien säätöihin! Olen enemmänkin tällainen sunnuntaimekaanikko, ja siksi juuri minulla oli intuitio, että pitää laittaa tänne kysymys aiheesta!
Tuo Sumeko oli myös hyvä linkki, ja sieltä tein tänään tilauksen kumikurkuille kaasareilta ilmanputsarille. Niiden kaulat ei olleet enää olleet kovin tiiviisti paikallaan aikaisemminkaan. Sylintereille menevät onkin ehjät ja tukevat vielä. Mutta ei tullut mieleeni sekään, että tähän saisi vielä uusia tuollaisia varaosia! :stobe:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 17, 2019 19:38 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Kaasarikumeja odotellessani jatkan tässä ketjussa miettimällä, että ilmeisesti moottoriöljy voitelee kardaania sinne perämurikalle asti?? Eli Moly rasvaa vain sinne perämurikan hammastuksille?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 10:31 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Nowiisi kirjoitti:
Kaasarikumeja odotellessani jatkan tässä ketjussa miettimällä, että ilmeisesti moottoriöljy voitelee kardaania sinne perämurikalle asti?? Eli Moly rasvaa vain sinne perämurikan hammastuksille?


No ainakin ZL1000 huolto-ohjekirjasta (jossa käytännössä 1:1 sama kone) löytyy allaolevan kaltainen voitelukohde. Ja onhan perämurikassa hypoidit sitten, en ottanut selvää tarkoititko yllä sellaista olevan vai et.


Liitteet:
zl_shaft.PNG
zl_shaft.PNG [ 43.19 KiB | Katsottu 7906 kertaa ]

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 18, 2019 19:36 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Eroz kirjoitti:
Nowiisi kirjoitti:
Kaasarikumeja odotellessani jatkan tässä ketjussa miettimällä, että ilmeisesti moottoriöljy voitelee kardaania sinne perämurikalle asti?? Eli Moly rasvaa vain sinne perämurikan hammastuksille?


No ainakin ZL1000 huolto-ohjekirjasta (jossa käytännössä 1:1 sama kone) löytyy allaolevan kaltainen voitelukohde. Ja onhan perämurikassa hypoidit sitten, en ottanut selvää tarkoititko yllä sellaista olevan vai et.


Juu, perämurikassa on hypoidiöljy ja sen taas vaihdan. Irroitin takapyörän ja tuon perämurikan vetoakselista. Murikan ja takapyörän välissä on hammaskehä, johon varmaankin kuuluu laittaa Moly-vaseliinia. Mutta vetoakselin hammaspyörä, joka siihen murikkaan liittyy, on vain öljyinen, eikä mitään vaseliinia. Ajattelin, että se on moottoriöljyä tuohon perämurikkaan asti, kun siinä ne hypoidiöljyt pysyy sisällä, vaikka on irroitettuna.
Kysymys lienee vähän hölmö, mutta kyselen kuitenkin. :huh:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 19, 2019 09:21 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuota korkean lämpötilan vaseliinia tuohon liukuspooriin ja perän ja vanteen välisille booreille kanssa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/600103/ ... sva-100-ml

Perästä voi päästä peräöljyä liukuspooreille perän booriholkin ilmareikien kautta, jos perää kallistaa eteenpäin.
O- renkaan kunto kannattaa tarkistaa perän puolelta. Se joutuu liikkeen takia rasitukseen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Tammi 20, 2019 21:33 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Jim Goose kirjoitti:
Tuota korkean lämpötilan vaseliinia tuohon liukuspooriin ja perän ja vanteen välisille booreille kanssa.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/600103/ ... sva-100-ml

Perästä voi päästä peräöljyä liukuspooreille perän booriholkin ilmareikien kautta, jos perää kallistaa eteenpäin.
O- renkaan kunto kannattaa tarkistaa perän puolelta. Se joutuu liikkeen takia rasitukseen.


Kiitos linkistä! Nyt perämurikka ja takapyörä paikallaan. Kyllä se oli vaseliinia kuitenkin siellä pooreilla, mutta ihan puhtaan öljyn väristä ja ihmeen liimamaista, eli ei varmaan ihan oikeaa tavaraa. Mutta putsasin vanhat rasvat pois ja laitoin tuota kuumakestorasvaa. O -rengas on ehjä ja peräöljyt on pysyneet sisällä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 26, 2019 17:45 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Kaasarit paikallaan, ja uudet kumikurkut ilmanputsarille. Oli huomattavasti helpompi homma näin, ja nyt istuu tiiviin näköisesti paikalleen. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com