Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Loka 19, 2018 02:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 07:46 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2530
Paikkakunta: Kausala
Tarkoitus olisi vaihtaa tuohon Nemin 4-satkuun etustefat.

Onko mitään yleisohjetta miten tuo käytännössä tapahtuu, vai mennäänkö ohjeella:
Pölysuoja + ilmanpaineet veks ja tempaistaan liukuputki irti alaputkesta ilman että tarvii jotakin ruuveja tai muttereita irroitella? Sisältä paljastuu sitten jousi.

Raatokin asustaa nykyään turhan kaukana että toisin hovikorjaajalle pisteosia huollettavaksi. :surrender:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 11:04 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 872
Paikkakunta: Turku
Kyllä kai ne joutuu purkamaan eli avaamaan pohjasta ruuvin ja yläpäästä jousen pidiketulpan ehkä myös tyhjennysruuvin ja lukkorenkaan...

youtubeen hakusanat Kawasaki Z400 ltd
Ei löydy ihan suoraa osumaa, mutta oudolla kielellä kuvia kz400:
https://www.youtube.com/watch?v=KeGW3-h7klA

ja lisää vinkkejä Z440 LTD
https://www.youtube.com/watch?v=jpNRzrOEE4g&t=422s

Ilmeisesti tuo kaveri oli saanut pohjan kuusiokoloruuvista kannan rikki ja tuossa ekassa oli taas vinkki kuvana millaisella työkalulla saa pidettyä vastaan jos sisäosa pyörii (tai teroitettu harjanvarsi tms.)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: To Syys 27, 2018 21:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Mulla on kiinnipitotyökaluna noin 60-70cm pitkän terästangon päähän hitsattu sopivan kokoinen mutteri. Kokoa en muista. Tuo lykätään sinne putken sisään mutteripää edellä, kun on ensin irrotettu yläpäästä oojalan mainitsemat pidiketulppa ja jousi. Terästangon varresta jää näkyville jotain 10cm ja siinä on reikä, että voi pitää vastaan esim. ruuvimeisselillä samalla kun vääntää auki pohjasta kuusioruuvin. Helpottaa, kun pistää koko hoidon hellästi ja suojattuna naarmuuntumista vastaan esim ruuvipenkiin kiinni.

Sitten kun tuon pohjan kuusioruuvin on avannut ja yläpäästä stefan päältä irrotellu pölysuojan ja lukkorenkaan ja aluslevyn, tarvitaan voiman käyttöä. Periaatteessa liukuputki pitäs irrota alaosasta vetämällä kun sen pohjaruuvin on avannut, mutta joskus ovat silti melko tiukassa, koska stefa lähtee tuon liukuputken mukana. Ihan vaan olen liukuputkesta riuhtomalla n+1 kertaa ja tarvittaessa voimaa lisäten nitkutellut nytkytellyt niin kauan että irtoaa. En tiedä onko tuohon joku kätevämikin tapa? Huomioi putken mukana tulevien osien järjestys! Siellä on ainakin sellaiset liukuholkit ylä- ja alapäässä. Ylempi on heti stefan alla ja alempi siellä liukuputken alapäässä.

Kyllä se siitä. :yesyes:

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 10:08 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1517
Paikkakunta: hyvinge
Pulttipyssy (=paineilmatoiminen mutterinväännin) helpottaa sen alaruuvin kanssa... :axe2:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 16:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 872
Paikkakunta: Turku
Joissain tuo kiinnipito on kuusiokannan paikka, mutta joissain (kai useissa Z kawoissa) neliökanta, toimiikohan satunnainen kuva netistä:
Kuva
https://www.bikerstoolbox.co.uk/acatalo ... tools.html

Mutta pulttipyssy auttaa, vastapuolen massa hoitaa nakutuksen avulla avautumisen, kiinnilaitossa tietysti sopivasti varovaisuutta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa LTD 400
ViestiLähetetty: Pe Syys 28, 2018 22:56 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2530
Paikkakunta: Kausala
Juu, kiitosta vaan. Antaa vähä rohkeutta itse tehdä kun on edes jotain osviittaa mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä.

Koko talvi aikaa turata. Viimeksi noin 3 vuotta sitten oli paikallisella mp-huollossa vaihtaneet nuo stefat kun vuoti.

Alkoi uudestaan vuotamaan melko pian, ja tietty jarrun puoleinen putki.

Tiedä sitten syytä, ehkä se selviää purkamalla ja katsomalla. Mitään ulkoista naarmua ei liukuputkessa näy, voihan siellä olla roskia stefan ja liukuputken välissä jolloin öljyt tulee tietenkin ulos roskien tekemästä tilasta.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com